inhouden op lpi niet altijd 0.5 bar turbo druk

Gestart door rappendaf, 15-03-2015 09:47:49

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: rappendaf op 22-04-2015 10:34:49
iemand een ecu van t5 1998 at waarvan hij 100 procent zeker is dat deze niet gechipt is ?.Dan ga ik daar eens mee beginnen .dan kan dat alvast uitgesloten worden.en zelfs gechipt zouden de injectoren nog geen 96 mogen gaan

originele ecu's kan je niet zomaar uitwisselen ivm de startbeveiliging geloof ik...

rappendaf

oh ik dacht dat de startbeveiliging ergens anders zat onder het daschbord
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

rappendaf

Ik heb vandaag de injectoren uitgebouwd .en een test opsteling gemaakt ik heb van in de tijd van mijn 924 turbo nog glazen maatbekers ingedeeld per ml .ik heb eerst de injectoren gereinigd met nulon reiniger 0.5 l nuflon en 0.5 liter benzine .na een halfuur deinjetoren gespoelt te hebben met deze samensteling ben ik beginen testen de 5 injectoren heben het zelfde sproeibeeld en geven alle 5 dezelfde hoeveelheid .ik had nog een nieuwe pomp voor een opel 2.0 .die 3 bar kontinu aan kan maar gemakelijk 5 bar kan pieken dus na deze test ben ik erzeker van dat de injectoren niet verstopt zitten .na de spoeling de boel terug ingebouwd .en ja hoor hij doet het nog steeds .namidag nog ens contakt met dirk gehad ze gaan de pompdruk verhogen dirk heeft het onmenselijk druk .zodra het kan belt hij mij en gaan we aan de slag heb net gekeken naar het flesje nulon het is voldoende voor 100 liter dus ze zulen wel zuiver zijn heb het 1op 1 gebruikt .de injectoren geven elk 85 ml op 8 seconden bij volgens mij 3 bar
   C70 t5 23 T

V70geRwin

Klinkt alsof die nog goed zijn dan.

Volgens mij moet je uit gaan zoeken waarom je ECU de benzine injectors tot wel dik 90% aanstuurt.
Dat is normaal veel minder, zeker als de wagen niet getuned is.
Over dat laatste heb ik wel steeds meer twijfels als alles gewoon in orde is.

Wat voor LPG injectoren heb je?

rappendaf

??? :eusa_think: :eusa_wall:bruine lpi injectors .ik heb de turbo druk de laatste dagen permanent gemeten en die gaat max tot 0.7 .dat ben ik de hele tijd al aan het uitzoeken waarom hij naar plus 90 procent gaat .was net aan het kijken om een afr meter te kopen denk aan een inovatie .wat kan er in hemelsnaam fout zijn
   C70 t5 23 T

leons850

Citaat van: rappendaf op 28-04-2015 23:03:15
??? :eusa_think: :eusa_wall:bruine lpi injectors .ik heb de turbo druk de laatste dagen permanent gemeten en die gaat max tot 0.7 .dat ben ik de hele tijd al aan het uitzoeken waarom hij naar plus 90 procent gaat .was net aan het kijken om een afr meter te kopen denk aan een inovatie .wat kan er in hemelsnaam fout zijn

1 van de vacuüm slangen naar je turbo toe?
En dan de gene die er van onderen op gaat.
die kan het ook zijn.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

rappendaf

ik heb druk op het systeem gezet de enige fit was aan de aanzuigbuis van luchtfilter naar turbo .maar ik zal morgen nog eens een test doen en dit maal ook langst onder kijken .kan men met een 4.4 via obd2 de ecu aanpassen dus de inspuit tijden enz veranderen
   C70 t5 23 T

V70geRwin

Citaat van: rappendaf op 28-04-2015 23:16:15
ik heb druk op het systeem gezet de enige fit was aan de aanzuigbuis van luchtfilter naar turbo .maar ik zal morgen nog eens een test doen en dit maal ook langst onder kijken .kan men met een 4.4 via obd2 de ecu aanpassen dus de inspuit tijden enz veranderen

Dat zijn de dikke slangen.
Heb je alle dunne slangen tussen turbo en tcv ook getest?
Beste is om die sowieso te vervangen. Meestal de beste tijd wel gehad.

leons850

Onderop word gestuurd door de ecu/tcv.
wanneer de auto uit staat kun je die niet op druk zetten.

Software zo ff aanpassen lijkt me niet handig.
Dan kun je beter naar een tuner gaan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

rappendaf

Ik was echt niet van plan om aan te software te knoeien :eusa_naughty: .wat bedoel je met onderop (Onderop word gestuurd door de ecu/tcv) ik heb de vacumslangetjes bekeken en geplooit volgens mij zijn ze geen 5 jaar oud zien er echt goed uit geen barstje of verdroogd .hab nog maals druk gezet de aanzuigbuis luchtfilter turbo blies weer er af gehaald controle niks terug gezet spanband goed vast blazen is zo goed als weg .ik denk dat ik maar beter zo een nieuwe kopen .want ze gaat er ook heel los op .
   C70 t5 23 T

V70geRwin

Citaat van: rappendaf op 29-04-2015 15:18:12
Ik was echt niet van plan om aan te software te knoeien :eusa_naughty: .wat bedoel je met onderop (Onderop word gestuurd door de ecu/tcv) ik heb de vacumslangetjes bekeken en geplooit volgens mij zijn ze geen 5 jaar oud zien er echt goed uit geen barstje of verdroogd .hab nog maals druk gezet de aanzuigbuis luchtfilter turbo blies weer er af gehaald controle niks terug gezet spanband goed vast blazen is zo goed als weg .ik denk dat ik maar beter zo een nieuwe kopen .want ze gaat er ook heel los op .

Als je een lek hebt na je luchtmassameter gaat het niet goed.
Op het stuk slangenwerk voor de turbo komt een beetje onderdruk te staan.
Het slangenwerk na de turbo moet wel goed zijn, net als alle kleine vacuüm slangen.

rappendaf

wat hebben we vandaag geleerd ? als de auto een tijd stationair gedraaid heeft en dus heel warm is doet hij het heel erg .rijd ik de auto warm een km of10rustig doet hij het niet zo erg  of niet
   C70 t5 23 T

V70geRwin

Citaat van: rappendaf op 30-04-2015 15:28:49
wat hebben we vandaag geleerd ? als de auto een tijd stationair gedraaid heeft en dus heel warm is doet hij het heel erg .rijd ik de auto warm een km of10rustig doet hij het niet zo erg  of niet

Bobine wordt minder effectief als deze warm is.
Ook toen je de druk opschroefde kreeg je meer problemen en dat zou ook in de richting van je bobine kunnen wijzen.

Nieuwe bosch is 100 euro ongeveer bij misterauto.
Als je alleen wil proberen heb ik ook een zgan liggen die ik best even wil opsturen om te proberen.
Of even een oproep plaatsen hier of je even eentje mag "lenen", er zijn nog een paar van die 850 liefhebbers uit Belgie hier.

rappendaf

Ik zou graag een lenen om te proberen .want ik heb de laatste tijd al zoveel geld in de auto gestopt en als het de bobine is zit ik er niets mee in om een nieuwe te kopen maar om nu om te testen vind ik wat gek .De auto rijd verder perfekt en enkel als hij 0.7 bar geeft bij 5000 t min doet  hij het.DUS bij deze wie heeft een bobine waar hij 200 procent zeker van is dat het een goeie is
   C70 t5 23 T

Jurijn R

Ik heb een goeie bobine zitten. Maar ik zou niet kunnen geloven dat het probleem in de bobine zit.
Want een Bobine werkt nu eenmaal ofwel werkt hij niet.

Als hij niet werkt, dan gaat je auto helemaal kl*te lopen. Geloof niet dat het probleem in de bobine zit, ik durf er mijn hand voor in het vuur stoppen.