320 mm conversie

Gestart door jandeman, 18-03-2015 12:52:50

Vorige topic - Volgende topic

Robster480

Citaat van: elianmars op 18-05-2016 09:36:39
Je hebt je velgen ook gelijk in de rust-oleum gezet? ;D

Yes! Ideaal spul! 8)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

UserID6342

Kan Ash wel begrijpen......  Zou hier zelf ook niet blij mee zijn, om eerlijk te zijn.

Thys

Ik zat me al af te vragen of ik de enige was die het vreemd vond dat een artikel waar iemand tijd en (denk-)werk aan besteed heeft schaamteloos onder het kopieerapparaat legt, en daar in het topic waar nota bene de maker van het ding  actief in is vol trots over komt vertellen.

henry classic v70

Citaat van: -D©©©L- op 20-05-2016 19:11:05
Citaat van: Thys op 20-05-2016 18:59:44
Ik zat me al af te vragen of ik de enige was die het vreemd vond dat een artikel waar iemand tijd en (denk-)werk aan besteed heeft schaamteloos onder het kopieerapparaat legt, en daar in het topic waar nota bene de maker van het ding  actief in is vol trots over komt vertellen.

Ergens wel, maar het moeten boren in de originele bracket maakt het net zo irreversibel als de veel eerder door schutten bedachte optie.
Ik denk dat het vooral om geld gaat, het product is niet heel bijzonder of uniek.

Jij had zoiets toch ook al eens "bedacht" Marco..  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

classicT5

Zonder patent doe je weinig. Dit is op kleine schaal, maar op grote schaal komen dit soort discussies ook veel voor. Bv apple met zijn slide to unlock...

Ik zie niet zoveel design hierin waar je aanspraak op kunt maken. Je kunt de verkoop van je brackets onderscheiden op pasvorm, kwaliteit ed. Maar het design zelf kun je m.i. weinig aanspraak op maken, is niet veel onderscheidend aan, dat kan  een ieder met technisch inzicht bedenken en zo te zien ook al gebeurt.

Met je e-keur heb je een goed punt marco, in duitsland zal niemand dit durven te gebruiken.

V70geRwin

Citaat van: Thys op 20-05-2016 18:59:44

Nee je bent niet de enige, maar mooiste is nog breed uit in het originele topic posten  :eusa_wall:

MikeyQR

Ik snap Ash ook wel, maar idd wat Marco zegt het product is niet echt bijzonder ofzo wat ze aanbieden.

Daarom heb ik Robbie ook een setje gevraagd voor de 320 set klauwen die ik heb liggen. 8)
Kan ik binnenkort ook deze mooie upgrade op de T-5 monteren. :laugh:

henry classic v70

Zo bijzonder blijkt dit product dus niet te zijn en zal er op geen enkele manier rechten aan kunnen worden ontleend
De link van Marco zegt eigenlijk al genoeg, in 2012 was er al zo'n zelfde soort product
...en waarschijnlijk al eerder maar dan in een "ruwe" vorm  :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

classicT5

Of denken dat je het wiel hebt uitgevonden, maar iemand anders op een van de andere continenten het ook gedaan heeft. Heb je veel tijd erin gestoken en eureka, en de ander zit ook aan de champagne :)

Denk dat er bij niemand opzet in het spel is, op welke van de continenten dan ook ;)

Daarom ben ik aanhanger van open innovations ipv patent kartel, maar dat is OT.

Died850

Naar mijn idee is hier geen sprake van opzet. Wat ik wel kan begrijpen is dat AshDVS hier niet heel blij mee is. Het mag dan wel een product zonder E merk etc zijn, maar ben van mening dat er gecommuniceerd met elkaar dient te worden om het eventueel na te maken of aan te passen, vooral als het product wel heel sterk op elkaar lijkt.
Ook ben ik van mening dat ik dit soort dingen liever als open-source projecten zie dan als gepatenteerde projecten. Vooral op een forum zoals dit. Vandaar dat mijn ontworpen 855 logo vrij te krijgen is voor iedereen, maar voor eventuele wijzigingen of gebruik van de bestanden word ik wel graag op de hoogte gesteld (al is dit niet altijd mogelijk en dat snap ik best).

cornelis-b

Niet zo vreemd dat dit wordt ( na ) gemaakt, het is mooi dat AshDVS met deze platen op het forum kwam maar laten we elkaar niet voor de gek houden, de prijs om deze plaatjes te maken is natuurlijk nooit zo hoog als waar AshDVS deze voor verkoopt en opstuurt en iemand die een beetje kennis heeft maakt dit voor een fractie van de kosten in Nederland. Het is al genoemd er staat geen patent op en het staat iedereen vrij dit ook te maken. Je bent een dief van je eigen knip om duur te kopen als het goedkoper kan.

Ik vertikte het ook om bijna 100 euro neer te tellen voor twee brokken aluminium en we zijn ook zelf aan de gang gegaan en alles bij elkaar nog geen 25 euro, is dit erg? Nee absoluut niet in mijn ogen.

De originele 20mm bus

De 15mm bus

Het origineel en de 15mm bussen

De 15mm bussen

Binnenrand van de 15mm bus

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Als het niet commercieel is maar voor eigen gebruik, waarom niet.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

AshDVS

There is absolutely no issue in anyone drawing up their own adaptor to fit any caliper they wish.
The issue here is that our product has been blatantly copied with no permission or communication.
I have emailed Robbie to address this issue.

I can understand the question of cost - it's something that we all think about, no doubt.
Our product is laser cut, threaded holes are done via CNC and are coated for corrosion protection.
We also spent a little over two years designing, testing, refining, performing FEA testing, and sending samples out to external companies for further testing.
We did 12,000kms of on-vehicle testing before our first real production run.

The design is our property. This needs to be addressed.
If Robbie chooses to make his own, there is no problem with this at all. However, they cannot be a direct copy of our product.

While our product was in development prior to some of the threads on Volvospeed, the bolt pattern arrangement and shape are quite different too.
Our primary requirement was that it would be a 'bolt on' solution, with the sacrifice here being that there is a minor overhang of the pad on the rotor. Ideally the rotor would be 324mm but that would lead to the additional cost of a custom made rotor.

Regarding splitting the caliper and fitting the rear section first, as detailed in our fitting guide (which I hope is not also being copied), absolutely correct - it is not necessary.
This approach though can be easier during the assembly process and, while everything is clean and new, is a good way to approach it.
If you've purchased our product, it is, of course, your choice whether you follow the guide verbatim or whether you choose to skip steps according to your own personal preference.

Of course, I'm still more than happy to help and answer any questions, though I cannot express enough how disappointing this is.

AshDVS

Citaat van: NinaPaul op 20-05-2016 21:53:59
Als het niet commercieel is maar voor eigen gebruik, waarom niet.

Gelooft u dat 3 sets (misschien meer) zijn voor eigen gebruik of doorverkoop?