320 mm conversie

Gestart door jandeman, 18-03-2015 12:52:50

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: -D©©©L- op 21-05-2016 08:19:10
Citaat van: AshDVS op 21-05-2016 04:23:53
There is absolutely no issue in anyone drawing up their own adaptor to fit any caliper they wish.
The issue here is that our product has been blatantly copied with no permission or communication.
I have emailed Robbie to address this issue.

I can understand the question of cost - it's something that we all think about, no doubt.
Our product is laser cut, threaded holes are done via CNC and are coated for corrosion protection.
We also spent a little over two years designing, testing, refining, performing FEA testing, and sending samples out to external companies for further testing.
We did 12,000kms of on-vehicle testing before our first real production run.

The design is our property. This needs to be addressed.
If Robbie chooses to make his own, there is no problem with this at all. However, they cannot be a direct copy of our product.

While our product was in development prior to some of the threads on Volvospeed, the bolt pattern arrangement and shape are quite different too.
Our primary requirement was that it would be a 'bolt on' solution, with the sacrifice here being that there is a minor overhang of the pad on the rotor. Ideally the rotor would be 324mm but that would lead to the additional cost of a custom made rotor.

Regarding splitting the caliper and fitting the rear section first, as detailed in our fitting guide (which I hope is not also being copied), absolutely correct - it is not necessary.
This approach though can be easier during the assembly process and, while everything is clean and new, is a good way to approach it.
If you've purchased our product, it is, of course, your choice whether you follow the guide verbatim or whether you choose to skip steps according to your own personal preference.

Of course, I'm still more than happy to help and answer any questions, though I cannot express enough how disappointing this is.

Ik denk dat het een kopie is die er gewoon op lijkt, als je goed gaat meten is er vast een afwijking.
En daarmee is het ontwerp net zo origineel als het DVS product.
Perfect is dit ontwerp niet. Zoals de klauwen zitten kan je bijna niet 100% ontluchten. Hoek is verkeerd.  ;D
Bold-on is het ook niet. Je moet boren in originele delen.

Wat heeft dit met het kopiëren te maken?
Foto's laten duidelijk zien dat er gekopieerd.is.

Dit had met 1 email opgelost kunnen zijn.

V70geRwin

Citaat van: -D©©©L- op 21-05-2016 08:20:56
Citaat van: cornelis-b op 20-05-2016 21:49:39
Niet zo vreemd dat dit wordt ( na ) gemaakt, het is mooi dat AshDVS met deze platen op het forum kwam maar laten we elkaar niet voor de gek houden, de prijs om deze plaatjes te maken is natuurlijk nooit zo hoog als waar AshDVS deze voor verkoopt en opstuurt en iemand die een beetje kennis heeft maakt dit voor een fractie van de kosten in Nederland. Het is al genoemd er staat geen patent op en het staat iedereen vrij dit ook te maken. Je bent een dief van je eigen knip om duur te kopen als het goedkoper kan.

Ik vertikte het ook om bijna 100 euro neer te tellen voor twee brokken aluminium en we zijn ook zelf aan de gang gegaan en alles bij elkaar nog geen 25 euro, is dit erg? Nee absoluut niet in mijn ogen.

De originele 20mm bus
http://www3.picturepush.com/photo/a/14860201/1024/Blackstone/bussen3-2.jpg

De 15mm bus
http://www5.picturepush.com/photo/a/14860203/1024/Blackstone/bussen3-4.jpg

Het origineel en de 15mm bussen
http://www2.picturepush.com/photo/a/14860200/1024/Blackstone/bussen3-1.jpg

De 15mm bussen
http://www1.picturepush.com/photo/a/14860204/1024/Blackstone/bussen3-5.jpg

Binnenrand van de 15mm bus
http://www4.picturepush.com/photo/a/14860202/1024/Blackstone/bussen3-3.jpg

ook ET gebruikte een idee van iemand anders...

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12584.msg201383.html#msg201383

Misschien zijn daar wel afspraken over gemaakt?

cornelis-b

Een hele discussie over een paar "adapter" plaatjes. Een Nederlands bedrijf wat een aantal forumleden aan een RVS downpipe en uitlaat heeft geholpen moest forumsponsor worden en een bedrijf van de andere kant van de wereld levert een commercieel product en is geen sponsor?

Ik persoonlijk ben blij met initiatieven van forumleden die tegen materiaal vergoeding dingen produceren / repareren om andere forumleden op een goedkope manier te helpen hun auto te verbeteren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Bigjelmo

Citaat van: cornelis-b op 21-05-2016 09:32:30
Een hele discussie over een paar "adapter" plaatjes. Een Nederlands bedrijf wat een aantal forumleden aan een RVS downpipe en uitlaat heeft geholpen moest forumsponsor worden en een bedrijf van de andere kant van de wereld levert een commercieel product en is geen sponsor?

Ik persoonlijk ben blij met initiatieven van forumleden die tegen materiaal vergoeding dingen produceren / repareren om andere forumleden op een goedkope manier te helpen hun auto te verbeteren.

mee eens

V70geRwin

Daar is iedereen het wel mee eens Henk.
Dit is.niet produceren maar kopiëren.
Los van alle regeltjes niet netjes.

AshDVS

Citaat van: -D©©©L- op 21-05-2016 08:19:10
Ik denk dat het een kopie is die er gewoon op lijkt, als je goed gaat meten is er vast een afwijking.
En daarmee is het ontwerp net zo origineel als het DVS product.
Perfect is dit ontwerp niet. Zoals de klauwen zitten kan je bijna niet 100% ontluchten. Hoek is verkeerd.  ;D
Bold-on is het ook niet. Je moet boren in originele delen.

Perhaps we're missing the point here and discussing product details, rather than addressing an issue.

It's a 'bolt-on' product in that it requires no modification to the vehicle and can be easily reversed/removed if required.
The two items of machining are requirements, that is obvious, but the original parts can be returned to the vehicle and reused if required.

As you mention, it isn't a perfect product but it is a very good compromise. The caliper location in relation to the rotor is kicked forward on one end - this is a requirement to eliminate a potential point of failure, which would have seen the two threaded holes too close together and would have made mounting difficult.

See -

This certainly wouldn't have been the case if we were to use an AP or Alcon, etc caliper and had a rotor hat specifically made for the application - this would certainly be a different project and would be aimed at a different market demographic - there are several commercially available kits in this space already. We chose to go with a budget-focused kit as we saw a gap in the market.

The point being painfully missed here is that an individual has blatantly copied someone elses product/work - this is not ok.

Of course, when two parties decide to make the same caliper fit the same vehicle, they're going to end up with a similar outcome - this is perfectly fine.

This.....

achieves the same end result as this....

There is no issue here with either approach.
Our mounting points are different to the measurements in the other image shown, but they're close.

The following images clearly show that our product has been directly copied, in fact they actually show our product being copied.

RoelNL

Ik vind het een echte naai actie. Verder zeg ik er niks meer over.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

cornelis-b

Citaat van: V70geRwin op 21-05-2016 10:43:37

Daar is iedereen het wel mee eens Henk.
Dit is.niet produceren maar kopiëren.
Los van alle regeltjes niet netjes.

De hele wereld kopieert en of dat nou software is of een paar adapters ik zie het verschil niet en heb er persoonlijk geen probleem mee.
Het gaat om de knaken en iedereen wil geld uitsparen toch?

Volvo heeft ook nagedacht over draagarmen, rubbers en noem maar op en daar zijn ook heel veel kopieën van, die monteren we toch ook?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

FrankvdAa

Er is m.i. een verschil tussen 1-op-1 kopieren en iets maken dat (ongeveer) hetzelfde doel dient.

In de software heb je Microsoft Office en LibreOffice/OpenOffice, ... dienen allemaal hetzelfde doel, maar zijn geen 1-op-1 kopieën.

Dit is duidelijk 1-op-1 kopieren, wat ook goed te zien is.

Daarbij is er een verschil tussen wat mensen doen om geld te besparen en wat er volgens de wet mag... dat iedereen het doet, wil niet zeggen dat het zo maar mag. Als jij iets op de markt zet, wil je ook dat mensen er gewoon voor betalen i.p.v. het te kopieren.

Oh, en ik ben ook niet heiliger dan de paus, maar voor goed werk moet je soms gewoon betalen.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

cornelis-b

Ben eigenlijk wel benieuwd wie er allemaal met een kopie Windows werken en wie er bv Meyle draagarmen of welk merk dan ook anders dan uit de Volvo doos onder de auto hebben gemonteerd. Waar gaat het om, iemand tekent een paar plaatjes na en maakt die dingen.

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

Feit is dat Robbie geen kwade opzet had anders waren de foto's toch niet in dit topic gekomen  :eusa_think:
Had hij er geen foto's van gemaakt was er niets aan de hand geweest...
...als het "voorbeeld" niet in beeld was gekomen trouwens ook niet (dan zouden ze er op kunnen lijken)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

classicT5

Met chinezen kun je hier leuke discussies over hebben. Die snappen niets van het concept copyrights, patenten ed, niet uit onwil maar in hun cultuur komt dat niet voor.

Ik zie wel verschillen tussen de copy en het origineel, bv afwerking ed. Daar moet je als leverancier op focussen.

Henk herft wel een punt, bv koplampen. Heel duidelijk design door fabrikant, mag je dan als leverancier dat namaken en verkopen? Fabrikanten als volvo en vw willen dat natuurlijk niet en zouden dan hoofdprijs kunnen vragen voor een koplamp. Toch zijn er a/m koplampen op de markt die niet oem zijn, gelukkig voor de consument. Meer keuze, prijsdifferentiatie, etc. Consument kan kiezen welke hij neemt, oem of imitatie.

Ik persoonlijk zou me hier niet al te druk om maken, focus op je eigen sterkte ipv de insteek van onrecht aangedaan etc. Toon aan waarom die van jou beter is.

henry classic v70

Citaat van: classicT5 op 21-05-2016 12:40:31
Met chinezen kun je hier leuke discussies over hebben. Die snappen niets van het concept copyrights, patenten ed, niet uit onwil maar in hun cultuur komt dat niet voor.

Ik zie wel verschillen tussen de copy en het origineel, bv afwerking ed. Daar moet je als leverancier op focussen.

Henk herft wel een punt, bv koplampen. Heel duidelijk design door fabrikant, mag je dan als leverancier dat namaken en verkopen? Fabrikanten als volvo en vw willen dat natuurlijk niet en zouden dan hoofdprijs kunnen vragen voor een koplamp. Toch zijn er a/m koplampen op de markt die niet oem zijn, gelukkig voor de consument. Meer keuze, prijsdifferentiatie, etc. Consument kan kiezen welke hij neemt, oem of imitatie.

Ik persoonlijk zou me hier niet al te druk om maken, focus op je eigen sterkte ipv de insteek van onrecht aangedaan etc. Toon aan waarom die van jou beter is.

Inderdaad, die is scherp!  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FrankvdAa

Citaat van: -D©©©L- op 21-05-2016 12:33:35
Citaat van: FrankvdAa op 21-05-2016 12:13:45
Er is m.i. een verschil tussen 1-op-1 kopieren en iets maken dat (ongeveer) hetzelfde doel dient.

In de software heb je Microsoft Office en LibreOffice/OpenOffice, ... dienen allemaal hetzelfde doel, maar zijn geen 1-op-1 kopieën.

Dit is duidelijk 1-op-1 kopieren, wat ook goed te zien is. :eusa_boohoo:

Ik heb er geen micrometer voor gebruikt, maar zo te zien zijn ze qua buitenafmetingen allemaal net even anders en daarmee allemaal uniek, zelfontwikkeld en in testfase.
http://i1371.photobucket.com/albums/ag298/robbie_jongman/F12563D2-601A-495B-91E4-CDA3A5E2CA67_zps1nunzs5c.jpg

;D

Het ging er mij in dit voorbeeld om dat hij een adapter van Ash gebruikt om die van hem te maken.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

peteRRR

Volgens mij is hier ook geen verkeerde bedoeling mee om voor eigen gebruik een setje te maken,..je
bent er even creatief druk mee en voldoening dat je het zelf hebt gemaakt en niet bedoeld voor massa productie.

Iedereen leert/maakt iets en vaak van een ander voorbeeld,...niets mis mee als de bedoelingen goed zijn.

Als een ander daar vraag na heeft kan je dat gewoon even vertellen.

Een mens hobby,t wat aan en ook de gun-factor mag/kan misschien genoemd worden.

Groet ;)

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla