Bedradingsschema SC901

Gestart door FredM, 19-03-2015 15:20:05

Vorige topic - Volgende topic

FredM

Hoi mede forumleden,

Ik heb een C70 van 1999 met een SC901 radio/cd speler erin. Ik ga deze vervangen voor een nieuwe radio DIN1 formaat. Nu weet ik dat de radio feitelijk alleen een soort van voor-versterker is en dat 1 van de din-pluggen (ronde) naar de verster gaat. Nu hebben nagenoeg alle nieuwe radio's een pre-out en ik wilde eigelijk een verloop maken van cinch (nieuw) naar din (oud). Wat ik daarvoor nodig heb is een soort van bedradings schema / pin bezetting van die bewuste amp aansluiting.

Nog een vraag, gaat de versterker aan als hij signaal krijgt of gebeurd dat met een separate verbinding? Er zit op de achterzijde wel een soort van kleine plug die ik er van verdenk verantwoordelijk te zijn voor het "aanzetten" van de versterker.

Graag jullie input!
Alvast bedankt!

RoelNL

aan/uit signaal gaat apart.

Deze stekker moet je hebben om de originele versterker werkend te houden anders komen er heel andere stekkers bij kijken.

LINK
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

FredM

Dank je wel RoelNL

Direct besteld, weer een stapje verder :-)

Groet,
Fred

FredM

Medelezers, ik heb deze vraag ook al (verstopt in een antwoord) gesteld in een ander deel. Excuses voor het "dubbelen" laten we dan maar zeggen. Alles is aangesloten, werkt perfect. Maar....

In mijn C70 van 1999 zitten ook nog luidsprekers achter de achterbank en een schakelaar voor de achter passagiers. Ik denk dat het extra subs zijn, heb alleen het idee dat ze nu niet volledig meedoen. Originele 901 heeft ook een sub uitgang (klein formaat antenne stekker zeg maar). Was aangesloten. Vraagje voor de kenners moet ik daar in de nieuwe situatie iets mee doen? Aansluitn ergens op, spanning geven? Geen idee. Lees het wel. Oh ja, nog iets, wie weet wat de kleuren betekenen in de stekker van de front speaker. En waarom zit er een geel draadje aangesloten op, helemaal niets, lege stekker tegenover op het ISO blok.

Gele draadje rechts in de zwarte stekker die overgaat in het ISO blokje

Deze zat in de output van de 901 (sub), wat moet ik hiermee?

Welke kleur is waarvoor?

Veel vragen, maar zo helpen wij elkaar :-)
Groet,
Fred

mehn

Middelste foto lijkt me de plug van de antenne

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

yannickdv

Is de plug van de diversity antenne.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

V70geRwin

Groene stekker:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,68334.0.html

En die gele draad in de connector was dacht ik voor een mute functie maar ben niet 100% zeker.

Maar wel mooi dat je het netjes werkend hebt zonder aardlus problemen.
Zelf heb ik de sc900 weer teruggezet en een ipod adapter voor muziek eraan gehangen.
Werkt ook verbazingwekkend goed.

Hoe bevalt de DAB+ ?

FredM

De DAB+ bevalt meer dan uitstekend. Zeer goede radio ontvangst, mooie is dat als je bijvoorbeeld naar 538 luisterd op de fm en er is een digitaal signaal beschikbaar dan schakeld hij automatisch over. 2 usb aansluitingen, 1 achterzijde met kabel, die heb ik in handschoenenkastje liggen.

Ik maak gebruik van de versterker van de C70 en gebruik alleen de voorversterker van mijn nieuwe radio, geen ruis, helemaal niets, mooi vol geluid. Alleen nog eens bekijken wat we met de center kunnen doen .

FredM

Citaat van: yannickdv op 03-04-2015 12:40:54

Dank je wel Yannick, die heb ik dan niet meer nodig nu :-). Weet jij toevallig of de luidsprekers achter de leuning achterbank separaat aangestuurd worden of zitten die ook gewoon op de versterker aangesloten?

cornelis-b

Citaat van: FredM op 03-04-2015 17:34:11
Citaat van: yannickdv op 03-04-2015 12:40:54

Dank je wel Yannick, die heb ik dan niet meer nodig nu :-). Weet jij toevallig of de luidsprekers achter de leuning achterbank separaat aangestuurd worden of zitten die ook gewoon op de versterker aangesloten?

De sub's achter de achterbank zitten aangesloten op de versterker.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien