Handbak of automaat?

Gestart door reneetje, 05-02-2005 20:02:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Turbobiker

Stukje uit GTO nr 5 - 2004 over vernieuwde S60 T5:

...en bij het opzoeken van de grenzen wil je gewoon meer directheid in je aandrijflijn en daarin komt een automaat nu net iets te kort ten opzichte van een handbak... ;)

Aan andere kant heb ik hier een Australisch blad liggen, Speed, waarin een Subaru Legacy rijder al vijf (!) handbakken heeft gesloopt en nu maar een automaat gemonteerd heeft... bijna 400pk en de kwartmijl binnen 11 sec.

Het enige dat ik echt tegen een automaat kan bedenken is dat 'ie af en toe wel schakelt als je het (nog) niet wilt of andersom. In sommige omstandigheden op de openbare weg is een automaat zeker sneller, maar af en toe wens je een handbak ;D

En de eerste BMW of MB die sneller is met een AT moet nog uitgevonden worden...

En AT = koppelomvormer, niks geijl over automatisch is zelf schakelen van de bak. Dit is gewoon de technische definitie van een AT.
De Tussenpaus

volvos60t5

Citaat van: Turbobiker op 15-03-2005 08:59:27
En de eerste BMW of MB die sneller is met een AT moet nog uitgevonden worden...


mijn vader heeft een MB SLK 350 AT (7-bak) en die is sneller dan de handbak (6-bak) ???.
Dus............. :-\
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

mr T

Aangezien ik nog steeds op de openbare weg rij, iedere dag file's zie en een automaat erg veel comfort geeft in beide situaties........ heb ik een automaat. En het rijdt uit de kunst!
Gr. Marcel

Rad

Citaat van: Turbobiker op 15-03-2005 08:59:27

En AT = koppelomvormer, niks geijl over automatisch is zelf schakelen van de bak. Dit is gewoon de technische definitie van een AT.

Geijl??
Subtiel...