liqui moly met mos2 10w40

Gestart door dirkvis1968, 24-03-2015 13:19:25

Vorige topic - Volgende topic

jwj1976

Ik ben het ook al een aantal keer tegengekomen als wrijvingsverlagend middel, maar dan voornamelijk in de duurdere industriële coatings en smeermiddelen. Leuk dat het nu ook betaalbaar is geworden voor "gewone" toepassingen zoals een C70 :). Voor zover ik het begrepen heb, zullen de deeltjes zich hechten aan de oppervlakken. Doordat de molecuulstructuur gelaagd is, zullen de deeltjes ahw over elkaar heen gaan glijden met een wrijvingscoefficient die lager ligt dan PTFE (teflon).
Ik ben benieuwd hoe lang deze additieven effectief stand houden in een motorblok en of er geen onverwachte lange termijn effecten zijn, zoals verhoogde sludgevorming of plakken aan de cilinderwanden oid.

PS Volgens mij zijn de foto`s niet helemaal jofel qua opmaak, de pagina wordt ineens over 2x zoveel breedte uitgerekt.
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

NinaPaul

Dit materiaal is om de eerste droge smering te bekomen, voordat er voldoende oliedruk is.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

jwj1976

Ja, het wordt inderdaad ook gebruikt voor drooglopende toepassingen. In welke hoedanigheid ken jij het dan Ninapaul?
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

johan1989

Zijn er ondertussen meer die MOS2 hebben geprobeerd?