HELP! kan mijn verlichting UIT bij contact UIT?

Gestart door 626Ronin, 30-03-2015 19:56:28

Vorige topic - Volgende topic

626Ronin

Ik ben Mazda gewend, die piepte bij alles wat je aan liet staan hè:
dus vorige week vrijdag stond mijn Classic met een lege accu toen ik van het werk naar huis terug wilde gaan, omdat ik bij aankomst de verlichtingsschakelaar nog op stadslicht met alleen mistlampen had gezet (die zijn "vriendelijker" dan mijn dimlichten en zo spaar ik de gloeidraadjes van mijn dimlicht, dacht ik toen ik dat zo instelde dat ik Amersfoort binnenreed  :eusa_wall:
na starthulp van de baas z'n Audi A5 en knipperende stadslichtjes eerst van het zware opladen, kwam ik weer prima thuis, waar een buurman me gelukkig snel waarschuwde dat ik wéér mijn stadslicht aan had laten staan (want tijdens het rijden laadde ie dan sneller op had ik gedacht..  :eusa_wall:)
van het weekend startte de volvo prima, maar voor het eerst moest ik eens herstarten omdat ie meteen weer afsloeg en hem daarna áánhouden..
het wordt dus tijd dat ik de compressoraccu (we hebben een Karsten 380 die we met een T-max compressor oppompen) in de Volvo ga zetten, dat ding is een paar Ah sterker en duidelijk in betere staat,
Maar mijn vraag nu: kan iemand voor mij programmeren dat de zooi echt uit gaat als ik het contact afzet of moet ik mijzelf herprogrammeren (nu zit er ducttape over de lichtschakelaar) en/of kan ik daar straffeloos zo'n zoemertje tussen zetten?
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

RoelNL

Houd maar gewoon je dimlicht aan is het makkelijkst en gaat vanzelf uit als je contact uit is. Voor de lampjes maak het niks uit want een lampje vervangen kost de wereld niet.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

cornelis-b

Ja de verlichting kan uit bij contact uit maar dan wel in de dimlichtstand.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

626Ronin

als je de lampjes bij de Action haalt niet nee, maar als je (licht nachtblind?) wat zien wil, zit er zomaar €25 per kant in (deze waren goedkoper ja, opheffingsuitverkoop van de Halfords) maar inderdaad.. een nieuwe accu is duurder..
nu weet ik nog niet wat een volvo ermee doet, maar mijn Mazda hiervoor vrat een setje h7 per jaar..
maar heb nu (tijdelijk?) een dikkere accu erin gezet, ga de andere een nachtje opladen met acculader, kijken of het nog wat wordt..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

)()()sT

Je kunt het stelschroefje toch / of \ draaien zodat de lampen je stand 0 echt uit zijn?
Kun je overdag zonder licht rijden als je dat wilt.

626Ronin

Citaat van: )()()sT op 30-03-2015 21:30:19
Je kunt het stelschroefje toch / of \ draaien zodat de lampen je stand 0 echt uit zijn?
Kun je overdag zonder licht rijden als je dat wilt.
is het zo simpel?! thanx! dat zocht ik.. (staat zeker in het boekje  :eusa_whistle:)

kulk

)()()sT

The Demon

Maar dan blijven ze nog wel branden als je de schakelaar op de stadslicht stand heb staan.

cornelis-b

Als je last hebt van nachtblindheid is xenon een zeer goede oplossing. Ik wilde er eigenlijk niet aan beginnen en heb het toch gedaan, dacht voor die 45 euro wil ik het wel testen. Xenonset besteld voor die paar tientjes en ik ben meer als tevreden. Mocht deze set het begeven dan zal ik zeker een kwalitatief betere aanschaffen maar voorlopig werkt het super, echt een aanrader voor iedereen die in het donker minder.

Foto's
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,72204.msg1551944.html#msg1551944
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien