Blog 855 T-5R DOP 'oet Grunn'

Gestart door V70R-obert, 06-04-2015 10:29:23

Vorige topic - Volgende topic

yannickdv

Awhh das jammer. Vind dat juist de auto wel wat geven. En het is "origineel" tot op zekere hoogte :D

De USA knippers dus.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

)()()sT

Die USA-knippers had ik er net ingezet  :eusa_snooty:

;D

V70R-obert

oeps.. euh.. en waar heb je de originele gelaten?
Op een fotoalbum van de Volvo 850 club kwam ik onze auto tegen op een treffen in 2008. Kan iemand mij meer vertellen over deze auto?
(40-XL-PJ) naar het schijnt zit deze auto al jaren in het 'circuit'

Brambo67

Goeiedag eem'm.... Mocht je serieus met dat dashboard aan de slag willen dan kan ik je wel helpen. Heb ook nog een perfect dashboard liggen van een 850R. Is er wel één met passagiersairbag. Die is niet gescheurd en de ophangpunten heb ik verstevigd met glasvezel. Ik ben zelf redelijk bedreven in het uitbouwen en weer inbouwen en het is prima te doen. Er zijn wel een aantal dingen van belang:
- wil je dan ook nieuwe lampjes in je klokkenwinkel en achter alle knopjes?
- of zijn die al vervangen?
- geeft je direct de mogelijkheid om alles wat rammelvrij te krijgen

PB me maar als je hulp nog hebt.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

V70R-obert

Fantastisch, bedankt voor je aanbod om me te helpen. Oude tijden herleven, ik vergeet nooit meer onze escapade met de R's in Lauwersoog. Veel mensen van toen zitten niet meer op het forum, hebben hun R niet meer.

V70R-obert

De auto is klaar. Na 2-3 weken optisch aanpakken is de auto de laatste dagen technisch onderhanden genomen. Hij is binnenste buiten gekeerd en ik ben als een kind zo blij. Wat is er gedaan:

- Remmerij -stuurhuis -oliekoeler was gelukkig niet lek, wel de leidingen waar het rubber op metaal is geperst -deur bestuurderskant er uit gehaald en opnieuw geplaatst -rode koni's voor en nivomats achter -reactiestangen -mistlampen en koplampen gesteld -diverse leidingen vervangen onder motorkap en bij de turbo -riemen en spanrollenen  en wat kleinspul, een lampje hier, een klemmetje daar. Voor de komende jaren is deze T-5R optimaal.

Wat moet er nog gebeuren: airco en uitlijnen. Uitlijnen is nu met een spoorstok gedaan. De monteur denkt nu mede op gevoel dat hij optimaal spoort, maar anders moet hij naar een expert op dit gebied.

V70geRwin

Citaat van: V70R-obert op 25-04-2015 20:59:28
De auto is klaar. Na 2-3 weken optisch aanpakken is de auto de laatste dagen technisch onderhanden genomen. Hij is binnenste buiten gekeerd en ik ben als een kind zo blij. Wat is er gedaan:

- Remmerij -stuurhuis -oliekoeler was gelukkig niet lek, wel de leidingen waar het rubber op metaal is geperst -deur bestuurderskant er uit gehaald en opnieuw geplaatst -rode koni's voor en nivomats achter -reactiestangen -mistlampen en koplampen gesteld -diverse leidingen vervangen onder motorkap en bij de turbo en wat kleinspul, een lampje hier, een klemmetje daar. Voor de komende jaren is deze T-5R optimaal.

Lekker hoor en hoe rijd dat nu?  ;D

V70R-obert

Niet normaal mooi. Ik heb een half uur gereden met een grijns van oor tot oor. Het remt weer goed en de motor loopt heel zacht. Daarbij is hij bloedsnel. Het ging al hard, maar nu gaat het zonder bonken en stoten, heel mooi en gelijkmatig.

Cesar

Goed bezig 👍🏻 hoe is het met het dashboard?

Wel vind ik dat het topic wat weinig foto's heeft 😄

V70R-obert

Citaat van: Cesar op 26-04-2015 19:16:29
hoe is het met het dashboard? Wel vind ik dat het topic wat weinig foto's heeft

Dashboard zal nog vervangen worden door een scheurvrij exemplaar. Ik zal zodra de auto helemaal klaar is, met oranje knippers en wat laatste handelingen wat foto's maken. Een paar berichten terug was ik wat voorbarig door te zegen dat de auto klaar is, hij zit nu op 90%. De monteur vond het verbazend dat er zoveel kleine nietszeggende dingetjes ontbraken als klemmetjes, dopjes, ringetjes, rubbertjes en vooral veel bevestigingsmateriaal. Had hij nog nooit zo meegemaakt, er was heel veel gewoon weg, foetsie.

Brambo67

Citaat van: V70R-obert op 28-04-2015 08:37:33
Citaat van: Cesar op 26-04-2015 19:16:29
hoe is het met het dashboard? Wel vind ik dat het topic wat weinig foto's heeft

Dashboard zal nog vervangen worden door een scheurvrij exemplaar. Ik zal zodra de auto helemaal klaar is, met oranje knippers en wat laatste handelingen wat foto's maken. Een paar berichten terug was ik wat voorbarig door te zegen dat de auto klaar is, hij zit nu op 90%. De monteur vond het verbazend dat er zoveel kleine nietszeggende dingetjes ontbraken als klemmetjes, dopjes, ringetjes, rubbertjes en vooral veel bevestigingsmateriaal. Had hij nog nooit zo meegemaakt, er was heel veel gewoon weg, foetsie.

Waar had ie het over dan? In het interieur of juist exterieur/onderstel/aandrijving?
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

V70R-obert

Wat ik begrepen heb overal Bram. Met name kleinspul rond de deuren, motorgedeelte en motorkap was veel van verdwenen door de jaren heen. Veel van het spul waar je bij bestelling bij Volvo de vraag krijgt waarom je dit in vredesnaam nodig bent, als motorkap aanslagrubbers, 2 dopjes die nog 'nooit' achteraf besteld zijn.

V70R-obert

Voor zover in mijn vermogen ligt is de auto klaar. Meer zorg, liefde, tijd en geld wil ik er even niet meer aan spenderen. Zoals de auto nu is, is het goed. Er zitten nog een paar krasjes en een parkeerdeukje in, maar de auto is 20 jaar oud, ik laat het hierbij. Plaatjes:

big ben

Ook al zo'n mooie T-5R  :eusa_clap:, staat je rechter koplampwisser een tandje te laag??. Het interieur ziet er ook super uit, heb je ook nieuwe "850" matten??

V70geRwin

Daar heb je in korte tijd een goede ruk aan gegeven, erg mooi geworden zo  :eusa_clap: