Sinds kort een motorfiets en rij nu te weinig Volvo 850. Verkoop?

Gestart door CharlieFox, 09-04-2015 22:06:03

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Na 35 jaren toch maar eens de daad bij het woord gevoegd en afgelopen winter mijn motorrijbewijs gehaald. Sinds januari ook een motorfiets waar ik veel en vaak op rij. Heerlijk, beste beslissing van de laatste jaren! Echt genieten. Sindsdien ben ik ook regelmatig te vinden op het Motorforum. De Volvo 850 staat nu echter heel veel stil, onlangs eens 2 weken achtereen. En aangezien ik op gas rij (G3) is de wegenbelasting best pittig, rond de €80,- per maand. Mijn vrouw en ik overwegen (ik benadruk: overwegen) nu een kleinere auto.

Maar ja, de 850, je gaat eraan wennen. Inmiddels alweer sinds juli 2007 in bezit en van alles mee gedaan. Kleine vakanties, langere, campingspullen versjouwd, noem maar op. Ik gebruik het ding als een tank, het is geen poetsauto. En sinds ik de auto heb, zit ik ook op dit forum en ja, zelfs dat voelt vertrouwd! Zonder 850 heb ik op dit forum weinig meer te zoeken.

Wilde ik alleen even delen. Let wel: Nog geenszins zeker, maar we denken eraan (aan een kleinere auto).
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

CarolineB

We hebben geen echte winter gehad, als dat wel zo was geweest had je dan ook zoveel op de motor gezeten?

Hoeveel ga je bijleggen voor een kleinere auto om welk bedrag per maand te besparen?
Van dat bedrag kan je waarschijnlijk een behoorlijke tijd het verschil van de extra kosten ivm G3 tov de kleinere auto aan wegenbelasting betalen.
En wat je al aangeeft: je bent gewend aan de ruimte ;)

cornelis-b

Je kan ook de Volvo tussen twee vrachtwagens zetten en vragen of ze heel voorzichtig de roffel een paar millimeter korter kunnen maken dan heb je ook een kleinere auto ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

626Ronin

het gas eruit een optie? dan doet die belasting niet zo'n pijn meer..
voor twee weken stilstand zou ik niet in een (nieuwe(re)) auto investeren..
maar met 5 ton verkoop je hem dan nog lekker? dan zal je idd flink mogen bijbetalen om weer te gaan besparen..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

elmarconi

Je bespaart geen 80 euro p/mnd, een andere betaal je ook belasting voor.
Nu heb je geen afschrijving. Break-even met reeds ingebouwde LPG G3 is erg laag, ik schat 5000 km. http://www.autogasinfo.nl/LPG_G3_rekenmodule.php
En te verwachten dat je geen onderhoudskosten meer hebt is zonder grote investering, en dus te verwachten afschrijving ook niet reeel.

--
Autogas Inside . . .

V70R^2

kleine auto heeft veel afschrijving, of je koop een oudere, die zijn weer erg onbetrouwbaar..

Gewoon 850 rijden, de auto die je hebt ken je door en door, misschien zelfs op termijn goedkoper dan jonge kleine koekblikjes rijden...

(je verwacht toch niet dat ik op het 850forum iemand aanmoedig een 850 weg te doen ;D )

Snellebaksteen

Zelfs als zeer enthousiaste motorrijder (ik rij ook 's winters gewoon door) zal ik je hetzelfde als alle bovenstaanden adviseren. Hoogstens wisselen tegen een benzine 850 maar ik zou niet kleiner gaan. Kleiner is minder.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

CarolineB

Ook naar benzine overstappen kost geld en dan ga je iets van € 65,-- per maand betalen. Ook geen enorme besparing.
Althans dat betaal ik per maand aan wegenbelasting.

kulk

Als je het financieel kan veroorloven, houden die auto, gewoon omdat het kan ;)

626Ronin

volgens mij schrijf je tegenwoordig minder af op een kleine auto dan op een grote..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

Snellebaksteen

Volgens mij schrijf je op een 850 helemaal niks meer af.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

StefanCJ

Inderdaad, een 850 schrijft gezien de lage aankoopkosten nauwelijks meer af.

henry classic v70

Citaat van: elmarconi op 09-04-2015 23:15:29
Je bespaart geen 80 euro p/mnd, een andere betaal je ook belasting voor.
Nu heb je geen afschrijving. Break-even met reeds ingebouwde LPG G3 is erg laag, ik schat 5000 km. http://www.autogasinfo.nl/LPG_G3_rekenmodule.php
En te verwachten dat je geen onderhoudskosten meer hebt is zonder grote investering, en dus te verwachten afschrijving ook niet reeel.

Inderdaad...

Het kan natuurlijk altijd "goedkoper" dan zou je een boodschappen auto erbij kunnen nemen.
Overigens betaal je voor een motor maar een fraktie wegenbelasting (misschien dat de verzekering wat meer kost omdat je nét je rijbewijs hebt gehaald).
Wat verwacht je terug te krijgen voor de 850 en wat zou de gemiddelde aanschafprijs zijn van iets anders (waarvan je niet weet wat ermee gebeurd is qua onderhoud etc.) Het verschil zal groter worden dan je gaat verwachten en dan maken die paar tientjes wegenbelasting ook niet meer uit..

...en die 5000 km/jr zit je zo aan is mijn ervaring

O ja, ik heb zelf 33jr motor gereden (18jr - 51jr) en heb het eerste jaar doorgereden in de winter... Daarna nooit meer, oke er zal nu betere kleding zijn maar ik vond het altijd erg omslagtig om al die kleding eerst aan te moeten trekken en dan nog k-k-k-koud.
Ga je nog wel ervaren  :eusa_eh: ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

De winters zijn niet meer zo streng ;)

Kleren qua warmte zit nu wel goed, maar het blijft een bezigheid om aan en uit te trekken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

portlock

Lekker houden die 850, zoals velen hier al geschreven hebben je schrijft er niet op af en die paar tientjes meer opjaar basis voor LPG is het ook niet.. (kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken)

Die LPG heb je met 1x tanken er al uit..

Kleiner/zuiniger autotje moet je eerst weer op investeren, hogere aanschaf waarde. Daarna komt het onderhoud nog om de hoek kijken, en je weet niet hoe de auto onderhouden is. Een zuinige Polo van 2009-> kosten al gauw 7500+

'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15