afvoerpijp paravaan verstopt

Gestart door Schnappi, 10-04-2015 19:33:32

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Hoi allen,

iemand een idee hoe men de afvoerpijp eruit krijgt bestuurderskant van waterafvoerpijp paravaan ?

pijp zit met een bocht er in weet niet precies hoe hij eruit moet.

heb al geprobeerd met een stuk ijzerdraad om schoon te maken, maar zit te veel vuil in.

volvobug

Is het de pijp in de motorruimte of onder de zekeringkast?

Die in de motorruimte zit veelal onderin ook nog met een tyrap DOOR  :eusa_wall: de rubberen slang heen vastgezet. Tevens de oorzaak dat vuil zich daar ophoopt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Schnappi

het is de pijp in de motorruimte en ja die zit vast met een tierap door of iets :(

heeft men een brug nodig voor dit probleem, of kan men dit anders oplossen?

cornelis-b

Citaat van: Schnappi op 10-04-2015 20:55:18
het is de pijp in de motorruimte en ja die zit vast met een tierap door of iets :(

heeft men een brug nodig voor dit probleem, of kan men dit anders oplossen?

Kan je er geen stuk 220V electro draad door krijgen dat lukt meestal wel. Knip die verrekte tyrap als eerste door zodat je ruimte krijgt in de afvoer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

855T5+

Je schrijft dat je het met een ijzeren staaf hebt geprobeerd. Mij lukt het tot nu toe wel met een stuk elektra installatiedraad, soms met dik aarddraad, meestal is zwart schakeldraad voldoende. Dat buigt mooi mee met bochten en langs die tie-wrap. Ik gebruik meestal dubbelgevouwen zwart schakeldraad. Anders zal misschien een korte dunne elektra trekveer werken, kun je ook een beetje mee "stampen". Succes!
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

Volvo: Mutatis Mutandis

Dennis1974

Beetje met je handen wringen en je trekt hem zo los toch?.....is wat lastig bijkomen maar ik haal hem er altijd helemaal af om hem goed schoon te maken. Misschien kan je aan een bok of brug komen?...kun je er vanaf onderen bij...gaat stukken makkelijker

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Schnappi

heb geprobeerd om slang los te trekken maar zit dus te vast door de tierap, zal morgen proberen om met een elektrakabel het vuil los te krijgen en of anders even naar een garage gaan voor een brug.

bedankt voor de adviezen!

cornelis-b

Lukt gewoon vanboven af maar haal die tyrap gewoon weg dat smerige onding die blaadjes en ander bomen "afval" tegen houdt.

Ontstoppen is echt 5 minuten werk zonder brug, brug heb je helemaal niet nodig. Waar kom je vandaan?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Schnappi

zal morgen als ik bij garage ben meteen tierap verwijderen dat ik in de toekomst die slang gewoon los kan trekken om schoon te maken.

cornelis-b

Wat heeft de garage er mee van doen? Sorry een kniptang en de tyrap is foetsie en dan hoef je de slang niet los te halen om schoon te maken, je kan hem dan zo doorsteken met een stuk elektra draad als ie een keer verstopt raakt.

Zeg maar Henk tegen mij

Schnappi

hij is weer schoon!

klem los gehaald van slang , eerst nog geprobeerd met elektra draad, daarna effe, wat perslucht op gezet en poef! zwarte drek op de vloer.

geen natte voeten meer in de auto :)

HanV70

Tyraps hebben naar mijn idee wel een functie (o.a. water afloop op de juiste plaatsen het op zijn plaats houden van nog een pijp), kunnen bij mijn v70 gewoon open gemaakt worden door het lipje in te duwen en daarna weer doorgeregen en gesloten.

626Ronin

ik kneedde (bij een v70) gewoon de slang (flexibele pijp) plat/ovaal en toen viel de drap er ook zo uit..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

Lammert

Citaat van: 626Ronin op 11-04-2015 13:16:53
ik kneedde (bij een v70) gewoon de slang (flexibele pijp) plat/ovaal en toen viel de drap er ook zo uit..
Same here bij een 850: inclusief openen/sluiten motorkap een klusje van 30 seconden ;)