Nürburgring Nordschleife 2015

Gestart door Nordschleife850R, 10-04-2015 22:34:23

Vorige topic - Volgende topic

t_w

Citaat van: widebody op 20-06-2015 09:43:14
http://autovisie.nl/nordschleife-verbiedt-ronderecordpogingen/

Dan zullen er minder "erlkönigs" te spotten zijn >:(.
Dat denk ik niet.

Nordschleife is een onderdeel van de ontwikkeling van zowel auto's als van toeleveranciers als banden e.d.
De fabrikanten rijden daar niet enkel om een 'record rondje' neer te zetten.

Er word jaarlijks met een groot aantal bedrijven, een aantal test weken ingekocht (de zogenaamde 'Industry pool'), waar dus overdag enkel deze bedrijven toegelaten worden op de ring. Hier rijden de snelle jongens (sportwagens) maar ook de wat 'normalere' modellen...

Dus de proto's zullen de komende tijd wel blijven rijden @ de ring...

petrolhead

Mooie opname :eusa_clap:
Vallen me 2 dingen op. Het bewegen van de motorkap en dat de camerabeelden als een loop van een tank gelijk blijven. Heb je hier een gyro opzitten?

Nordschleife850R

Zeer bedankt voor de info en complimenten!! Maakt me wel een heel stuk geruster over de in verhouding hoge temperatuur. In de specificatie lijst van Kroon-oil staat: Kookpunt >100 °C
Hoe hoog dit dan is kan ik neem ik aan wel opvragen. De meter op het dashboard blijft overigens netjes midden in staan. Alhoewel die dat ook deed toen ik een keer op Assen een slang lek had en de boel wel kookte :( Het bewegen van de motorkap komt omdat deze van polyester is ;) film materieel doe ik met een gewone JVC camcorder. Hier draai ik het voetje onder die ik weer op de kooi kan bevestigen doormiddel van een nagemaakt ijzeren asje die het zelfde is als van een camera statief ;D

Gr.

UserID6342

Het klopt idd dat de KVS temp hoger kan oplopen als 100 graden (en is maar goed ook !)  Die ^$#^&&$#Volvo temp meter blijft dan gewoon strak op 3 uur staan want laat het absoluut niet zien.  Dit is nu echt een voorbeeld van een waardeloze en absoluut onbetrouwbaar iets wat Volvo hiervan heeft gebakken.

De originele tempmeter kun je alleen zien als een meter van : 'Oh, hij warmt op' en verder helemaal niets want zinnige info geeft het ding toch niet !!

En ja, ik had een externe meter, ligt nu in de reparatie en kan niet wachten tot die weer terug is....

Filmpje is weer gaaf  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

KIM

Ons koelsysteem is een druksysteem. Wanneer vloeistof onder druk gezet wordt, wordt daarmee ook het kookpunt omhoog gebracht (snelkookpan principe). Wat het kookpunt in vol bedrijf is, hangt dus af van de druk in het systeem. Dit betekent wel dat wanneer het systeem drukloos wordt, het wel ineens kan gaan koken.
De 100 graden van Kroon wordt gemeten bij atmosferische druk op zeeniveau.

Jurijn R

Beter een oliedrukmeter. Heb je veel meer aan dan KVS-temperatuur.

Jurijn R

Iemand die nog gaat rijden deze zomer ??

Jurijn R

erik brouwers

Zondag gaan we met een groepje naar de nordschleife 😊
Wie gaan er gezellig mee?
850 RACING ESTATE  VOLVO FOR LIFE

FrankvdAa

Citaat van: erik brouwers op 16-07-2015 20:13:46
Zondag gaan we met een groepje naar de nordschleife 😊
Wie gaan er gezellig mee?

Ah leuk, had graag mee gegaan maar helaas al andere dingen in de planning staan.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Jurijn R

Eindelijk na 5uur rijden terug van de Nordschleife.. ;D

Nordschleife850R

Best een lange reis! Hoe was het? Nat zag ik wel een aantal keren op de webcam :(

Jurijn R

Bwah...

5 ronden kunnen afwerken enkele upgrades. Rijd nu met 235/40/18 maar ook niet ideaal. Gaan teveel hellen in bochten.
Dan in ronde 2 gisteren de linker voor schokbreker lek gereden. Waar is dat gebeurd? In de Karoussel natuurlijk  :eusa_wall: :eusa_wall:
Vermogen was ok, maar dan waren er nog de remmen. Zit nog origineel, en moest toch vaak pompen om te kunnen remmen.

Rondje 5 afgewerkt met een Zwarte V60 polestar achter mij volgend. Geen idee wie het is , maar denk iemand van het forum? ?

Johann

Citaat van: Jurijn R op 19-07-2015 22:01:05
Rondje 5 afgewerkt met een Zwarte V60 polestar achter mij volgend. Geen idee wie het is , maar denk iemand van het forum? ?

Dat was ik. Je ging mooi over de baan met de 850  :eusa_clap:
Heb op de Brünnchen parking nog wel hoi tegen je gezegd maar ik liep net richting een "Ex Volvo 850" clubje iets verderop.

Jurijn R

Oh Johann, ik wist niet dat jij hoi zei, beetje moeilijk als je elkaar niet herkend.
Leuk dat je een ronde achter me reed.

In die ronde reed met een lekke schokbreker en overhitte remmen.
9.09s BTG