sc805 slikt geen cd in

Gestart door jan smit, 27-04-2015 10:27:20

Vorige topic - Volgende topic

jan smit

hallo freaks
ik heb  in mijn v70 classic ( bj 2000) een radio cd met wissellaar.
ik deze radio cd vorig jaar er in gezet deed het prima maar sinds gisteren slikt hij de cd niet meer in als ik door druk is net of dat motortje niet werkt ,maar ik hoor wel een zoemend geluid of er iets draait .
ik heb een aantal maal geprobeerd om de cd door te drukken maar doet niks in het display staat no disc.de rest doet het wel radio en de wisselaar.
iemand een oplossing.
of einde verhaal voor de cd speler.
gr jan

V70R^2

Het laser-oogje met alcohol schoonmaken, misschien dat de lazer vervuilt is en de cd niet ziet, is een veel voorkomend probleem.

cornelis-b

Laseroog kan vuil zijn maar de radio pakt / trekt de CD niet in het loopwerk. Staat dus los van het laseroog. Denk dat er niets anders op zit dan een operatie om te kijken waar het fout gaat in de speler.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Hans Duiven

Citaat van: jan smit op 27-04-2015 10:27:20
hallo freaks
ik heb  in mijn v70 classic ( bj 2000) een radio cd met wissellaar.
ik deze radio cd vorig jaar er in gezet deed het prima maar sinds gisteren slikt hij de cd niet meer in als ik door druk is net of dat motortje niet werkt ,maar ik hoor wel een zoemend geluid of er iets draait .
ik heb een aantal maal geprobeerd om de cd door te drukken maar doet niks in het display staat no disc.de rest doet het wel radio en de wisselaar.
iemand een oplossing.
of einde verhaal voor de cd speler.
gr jan

Doe Thuur maar even een berichtje over jouw probleem  ;)

NinaPaul

Als hij wel zoemt, misschien een overbrenging naar de haaien (riem).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

jan smit

oke zal hem maar eens eruit halen en kijken of het idd het laser oog is of een riempje.
alvast bedankt voor de info.
gr jan

cornelis-b

Laseroog heeft er niets mee te maken, hij pakt de CD niet en dat is iets anders dan de CD niet willen lezen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ries van de Zilverschuit

Dit probleem heb ik ook gehad omdat er bij mij een piepklein schakelaartje op de printplaat was afgebroken. Zo'n SC-805 is min of meer modulair opgebouwd met een eigen deel voor de cd-speler en cassette-speler. Ik heb toen een ander apparaat op de kop getikt voor een schappelijk prijsje omdat de verlichting niet meer werkte. Het nog werkend cd-deel losgeschroefd en overgezet in mijn eigen radio, die er ook nog eens een stuk beter uitzag. En toen kon ik weer cd-tjes draaien.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

jan smit

thanks voor de info.
gr jan