850 speakers upgraden?

Gestart door Vulk, 26-04-2015 17:46:35

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Als je kiest voor JBL krijg je een erg mooi middengebied. Hangt een beetje van je muziek smaak af of je dat wilt.
De tweeters moet je dan een beetje temmen voor een brits geluid, waar ik overigens ook van houd.

Vulk

Als je rondkijkt wordt er enorm veel aangeboden zie ik. Alleen is het me niet 100% duidelijk wat er al dan niet past.

razorx

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36569.msg790509.html#msg790509

Nummers staan tussen de tekst.
Maar niets is zo persoonlijk als een geluidsbeleving. ;)

MrCain

Citaat van: Vulk op 03-05-2015 12:48:39
Ik ben eigenlijk fan van 'brits' geluid, maar ik herken geen merken die ik leuk vind in de normale hifi wereld!

Heb in huis een combinatie van B&W en JBL => de B&W als "normale" stereo boxen en JBL als surround. "Brits" geluid heb je wel voor in de auto maar vind het persoonlijk best wel duur....

Voor in de Volvo heb ik de compo setjes van de GTO serie, vind deze goed passen bij mijn muziek smaak: draai voornamelijk veel zwaar metaal ;D

Vind de prijs/kwaliteit verhouding best wel goed!

De tweeters kan je nog een soort van dimmen met een knopje op het filterboxje.

Net als wat Yits ook vermelde: geluid is persoonlijk en moet horen bij je muzieksmaak ;)  
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Vulk

En passen deze zonder grondige aanpassingen?

MrCain

De voorkant wel!
De achterportieren moet ik nog passen.... Zal s kieken of ik eens dezer dagen tussen de poepluiers ;D en verbouwing tiet kan vinden om ze eens te passen. Achter speakers zijn 16.5cm => origineel zitten er 15cm speakers achter. Inbouwdiepte moet geen probleem zijn! Heb hier en op andere forums gezien dat 16.5 wel gaat passen zonder hevige aanpassingen.

Zou persoonlijk wel nieuwe en iet wat dikkere (minimaal 1.5mm2) kabel vanaf je versterker naar filterbox naar portier trekken => helpt ook goed bij de geluidskwaliteit ;)

MrCain

Tweeters gaat wel een kleine uitdaging worden om deze fatsoenlijk en netjes in te bouwen

Vulk

Ik ben benieuwd naar de inbouwresultaten. De reviews zijn wel lovend.

MrCain

klopt => ben daar (en ook door de ervaring hier in huis) op af gegaan, een collega: een echte audio freak vond deze ook wel een goede keus!

MrCain

Zo, ff op het zolder wezen kieken ;D
Vermoed dat het aan de achterkant wel moet passen => frame is maar 12,5cm in doorsnee en er zitten 2 verloopringen bij!

cornelis-b

Ik heb de rechter speakers op de foto in mijn voordeuren. De linker zaten er eerst in, en achter een set nieuwe standaard speakers die ik ongebruikt gekocht heb, ze zaten nog nieuw in de doos :eusa_dance:
Dash en D-stijl doen het goed en verder niet naar gekeken en ik ben eigenlijk erg tevreden over het geluid. Muziek waar ik naar luister is erg variërend van Pink Floyd, Deathmetal, Tiesto / Van Buuren tot echte oude Soul.

Het verschil tussen beide voordeur speakers is goed te horen en mij is verteld dat de rechter werd geleverd in combinatie met het Premium Sound System. Echter zijn deze speakers ook aangetroffen in ouder 850tigs zonder PSS. Volvo zal wel weer aan het combineren zijn geweest  :(

Ik heb er wel eens over gedacht om een set Dynaudio te plaatsen, van de X70 zijn ze net weer te groot maar de juiste maten zijn wel te vinden alleen dan van bv Volkswagen en die zijn dan in de juiste maat voor de 850 maar voorlopig ben ik tevreden met de sound.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Citaat van: cornelis-b op 03-05-2015 18:22:42
Ik heb de rechter speakers op de foto in mijn voordeuren. De linker zaten er eerst in, en achter een set nieuwe standaard speakers die ik ongebruikt gekocht heb, ze zaten nog nieuw in de doos :eusa_dance:
Dash en D-stijl doen het goed en verder niet naar gekeken en ik ben eigenlijk erg tevreden over het geluid. Muziek waar ik naar luister is erg variërend van Pink Floyd, Deathmetal, Tiesto / Van Buuren tot echte oude Soul.

Het verschil tussen beide voordeur speakers is goed te horen en mij is verteld dat de rechter werd geleverd in combinatie met het Premium Sound System. Echter zijn deze speakers ook aangetroffen in ouder 850tigs zonder PSS. Volvo zal wel weer aan het combineren zijn geweest  :(

http://www5.picturepush.com/photo/a/14542583/800/van-alles/PSS.jpg

Ik heb er wel eens over gedacht om een set Dynaudio te plaatsen, van de X70 zijn ze net weer te groot maar de juiste maten zijn wel te vinden alleen dan van bv Volkswagen en die zijn dan in de juiste maat voor de 850 maar voorlopig ben ik tevreden met de sound.

Elke R en T-5R had standaad die Premium speakers er in.
Jouw tip i.v.m Volkswagen is zo gek nog niet. Mijn broer rijdt een Skoda Fabia uit 2008 en geluid in die auto is stukken beter dan in mijn T-5R.

Gelukkig klinkt de 5 cilinder dan weer veel beter dan die 3cilinder! ;-)

cornelis-b

Citaat van: Vulk op 03-05-2015 18:41:27
Citaat van: cornelis-b op 03-05-2015 18:22:42

http://www5.picturepush.com/photo/a/14542583/800/van-alles/PSS.jpg

Elke R en T-5R had standaad die Premium speakers er in.
Jouw tip i.v.m Volkswagen is zo gek nog niet. Mijn broer rijdt een Skoda Fabia uit 2008 en geluid in die auto is stukken beter dan in mijn T-5R.

Gelukkig klinkt de 5 cilinder dan weer veel beter dan die 3cilinder! ;-)

Speakers omruilen Thomas, wel eerst een fles of wat Korsendonck laten drinken, dan merkt ie het niet ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

Hij ruilt zijn auto binnenkort in, het is nog zo geen raar idee. :)

cornelis-b

Citaat van: Vulk op 03-05-2015 18:50:14
Hij ruilt zijn auto binnenkort in, het is nog zo geen raar idee. :)

Dan snel voor de inruil een goedkoop bouwmarkt speakersetje in de Fabia knallen.

Zeg maar Henk tegen mij