ikke en de Volvo

Gestart door Turbobiker, 11-02-2005 19:06:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbobiker

Volvo gekocht: check!
Lid van Volvo 850 Club NL geworden: check!
Registreren op het forum: check!
Foto plaatsen: umm... tja... daar heb je toch zo een digitale camera bij nodig? Wordt aan gewerkt: check!

Oké, ik heet Lars en heb twee maanden geleden een groene 850 T5 Estate aangeschaft. 1994, 188000km, handbak. (waarom willen jullie in hemelsnaam een foto zien??? Weten jullie niet hoe een groene Estate er uit ziet! Om jullie en mezelf verder te helpen, kijk even bij die van Dre, hij ziet er precies zo uit, (ook geen spoiler) hooguit iets slordiger en dan met stalen 15" velgen met doppen (geen idee hoe dat model heet). Was iets van een leasebak, de enige luxe is de motor (oh, vermogen, waar was jij toch al die tijd?) en een airco, ik heb zelfs geen radio. Was dan ook voor mij dan ook een goede prijs.
Één probleempje, hij rookt momenteel wat bij doortrappen. Wordt aan gewerkt en is een goede reden om er een project van te maken!! Ik zat te denken aan een monster spoiler voorop, een beetje neon onder de auto, 19" spinners moet passen. Achterbank kan er uit voor ICE en ik plak hem helemaal vol met ieder merkstickertje dat ik maar kan vinden!

Okay, zo wordt ik vast verwijderd van het forum. Eerst maar wat historie. Pa reed altijd Volvo (242, 244, 240, 940, 164) Eerste eigen auto was een 240 Estate diesel, zo één waar als je gas gaf eerst veel zwarte rook achter vandaan kwam, dan begon 'ie te rollen en als je naar zijn twee was geschakeld kon je de achtervolging op omaatje inzetten die op haar fiets eerder weg was bij het stoplicht. Toen twee Espace-en, toen niks meer en nu moest er weer wat komen. Nooit gedacht aan zo een snelle auto, terwijl ik daar tien jaar geleden zeer grote fan van was. Maar opeens loop je er tegenaan en vriendin vindt Volvo's het lekkerst rijden (ze heeft altijd gelijk, zeker nu) en nu staat er een T5.

Onderzoek op internet volgt en hé, een club en forum. Grappig. Heb namelijk veel te vertellen en te vragen.

Op dat project kom ik nog terug, inclusief foto's. 8)

Mede Volvo 850 rijders, bedankt dat ik me bij jullie mag scharen!

PS mijn eerste ervaring met een forum, is toch iets ingewikkelder dan die twee pedalen in de Volvo! ik zal de uitroeptekens gaan vervangen door smilies. :)
De Tussenpaus

Ko

Welkom Turbobiker, hoe oud ben je als ik vragen mag.
Gr Ko.

JCviggen

Citaat van: Ludo op 11-02-2005 19:46:52

goed dat je even vooraf waarschuwt.  ;D


Marc zal blij zijn dat ie een smaakgenoot gevonden heeft  ;D
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Keesjan

Hallo Lars,

Welkom hier en veel plezier met de volvo gewenst.
Van dit forum wordt je nog niet verwijderd hoor. Dat gebeurt pas als je die modificaties hebt doorgevoerd!
Ik heb overigens regelmatig een blauwe 850 zien staan bij een autobedrijf in Roosendaal, waar een randdebiel in reed die werkelijk de auto voorzien had van ongeveer alle landenstickers van het westelijk halfrond, plus een rode reflecterende striping en nog enkele tientallen stickers.....gruwelijk  :'(
Ohja volgens mij zat er ook nog een bont-randje om het stuurwiel...zucht

Turbobiker

Bontrandje, gaaf daar had ik nog niet aan gedacht ;D

Voor dat dit uit de hand gaat lopen:
Hoe oud ik ben? Ik kom nog uit de periode dat tuning betekende dat je je auto verbeterde, sneller maakte. Dat was vijf, zes jaar geleden meen ik. Ik houd van autoRIJDEN. Ik weet niet wat die jongetjes met spoilers allemaal aan het doen zijn, het zijn vast op één of andere manier autoliefhebbers, maar ik geniet liever anders van mijn snelle aanwinst. Geen spoilers dus (jammer Marc)(houd overigens eens op die jongen te pesten, is zo flauw. Hij doet ook maar zijn best, hooguit iets te hard af en toe)

Project dus, maar dan dus serieuze tuning. Ik ben er inmiddels achter dat dat serieus geld gaat kosten, dus het zal wel bij het gewone werk blijven. Eerst even kijken wat dat roken nu is en aan de hand daarvan beslissen wat eerst moet gebeuren. Liefst namelijk mooie wielen (wat is de keuze voor de 850 beperkt!) met lage banden. Andere dempers (ben daar een pietje pecies in, ook al maakt dat voor gewoon gebruik weinig uit, maar gaat wel geld kosten vrees ik) en ook maar eens dikke remmen.

Dan moet er wat aan de motor gebeuren en nu betreur ik het bijna dat de Volvo 850 niet net zo een cult status heeft als de Impreza Turbo. Wat kun je voor die japanner mooie spullen krijgen voor een schappelijke prijs.

Goed, jullie hebben er dus een fanatieke RIJDER bij (clubdag op de Ring, anyone?) en ik zal voorlopig eerder kritische noten plaatsen dan echt concrete antwoorden te bieden. ;)
De Tussenpaus

Turbobiker

O ja, en ik ben nog een paar dagen 33. Waar kan ik meer gegevens kwijt over mezelf en hoe kom ik aan die geinige dingen bij mijn naam?
De Tussenpaus

JCviggen

Citaat van: Turbobiker op 11-02-2005 20:42:58
Goed, jullie hebben er dus een fanatieke RIJDER bij (clubdag op de Ring, anyone?) en ik zal voorlopig eerder kritische noten plaatsen dan echt concrete antwoorden te bieden. ;)

Clubdag op de Ring is al eens voorgesteld maar is nooit echt op ingegaan, maar ik vind het wél een goed idee. Maar je moet wel weten waar je aan begint want de Nordschleife is niet meteen de veiligste plek om ff wat op het gemak over te rijden...

Begin maart ga ik weer naar de Schleife overigens, als de "echt" snelle 850s er weer zijn :) Moet je zeker eens naar komen kijken!
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

Houdt me op de hoogte! Ik ga graag mee. Ken het rondje alleen van een aantal keer meerijden in heel snelle wagens (8.05)
De Tussenpaus

JCviggen

Citaat van: Turbobiker op 11-02-2005 20:53:12
Houdt me op de hoogte! Ik ga graag mee. Ken het rondje alleen van een aantal keer meerijden in heel snelle wagens (8.05)

Will do!

Florian's beste tijd met zijn auto is ergens rond de 8'15" (BTG tijd) wel bestuurd door een ex-coureur...zelf doet hij er ongeveer 8'30"-8'45" over.

Maar z'n auto gaat na de winter snel genoeg zijn om misschien net onder de 8 minuten BTG te komen (zie thread 850R roll cage in het tuningforum)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

The Saint

Citaat van: Turbobiker op 11-02-2005 19:06:41
Volvo gekocht: check!
Lid van Volvo 850 Club NL geworden: check!
Registreren op het forum: check!
Foto plaatsen: umm... tja... daar heb je toch zo een digitale camera bij nodig? Wordt aan gewerkt: check!

...


Welkom op het forum Turbobiker.

Forumsticker achter op je Volvo, check?

Groeten The Saint  ;)

No shirt no shoes, no pinball

Turbobiker

verlanglijstje vermeldt wel Volvo 850 Club kentekenplaathouder en stickers, maar die forum sticker ben ik nog niet tegengekomen. Hoe kom ik daar aan?
De Tussenpaus

The Saint

Citaat van: Turbobiker op 12-02-2005 13:20:30
verlanglijstje vermeldt wel Volvo 850 Club kentekenplaathouder en stickers, maar die forum sticker ben ik nog niet tegengekomen. Hoe kom ik daar aan?

Klik linksbovenaan de homepage van het forum op de Volvo 850 forum shop link.

Check ook hier: http://www.volvo850forum.com/index.php?board=5;action=display;threadid=5409
No shirt no shoes, no pinball

Rad

Welkom op het forum, Turbobiker!  
Zo te horen heb je gevoel voor humor, dat maakt het alleen maar leuker!  ;)

Volvo comfort

Hey Turbo biker welkom hierzo...

Ben  jij ook zoiemand die zn auto helemaal volplakt met van die pretparks stickers... je weet wel Walibi,duinrell enz enz... :P

En vergeet vooral de sticker '' Ik rem voor dieren '' niet ;D



OvlovT5R

Welkom welkom, ook namens deze nog niet volvo rijder. Goeie wagen, goeie humor, goeie ideeen oftewel goed bezig! Ik vindt sommige van die plasticfantastic wagens (zo noem ik al die van teveel spoilers voorziene auto's ;)) er best wel leuk uitzien maar van mij persoonlijk hoeft het zeker ook niet! Is alleen maar gewicht en dat kost vermogen ;D ;D ;D ;D ;)!

Citaat van: JCviggen op 11-02-2005 20:46:46
Citaat van: Turbobiker op 11-02-2005 20:42:58
Goed, jullie hebben er dus een fanatieke RIJDER bij (clubdag op de Ring, anyone?) en ik zal voorlopig eerder kritische noten plaatsen dan echt concrete antwoorden te bieden. ;)

Clubdag op de Ring is al eens voorgesteld maar is nooit echt op ingegaan, maar ik vind het wél een goed idee. Maar je moet wel weten waar je aan begint want de Nordschleife is niet meteen de veiligste plek om ff wat op het gemak over te rijden...

Begin maart ga ik weer naar de Schleife overigens, als de "echt" snelle 850s er weer zijn :) Moet je zeker eens naar komen kijken!

Ben vorig jaar voor het eerst eens wezen neuzen bij de Ring maar nog niet gereden alhoewel dat er errug aanlokkelijk uit zag, alleen met enige regelmaat kwam er een afsleepwagen met een wrak terug. Dus ik ben het met JC eens, niet de veiligste en makkelijkste weg om ff lekker rond te roffelen (ben toch wel errug benieuwd waar dat woord vandaan komt :))!

Maar snelle Volvo's op de Ring? Vertel vertel!


Greetz. 8)