2.0 liter of 2.5 liter?

Gestart door EricV, 11-02-2005 20:30:11

Vorige topic - Volgende topic

EricV

Hallo allemaal,

Ik ben een lijstje aan het maken van auto's die ik wil gaan bekijken. Ik kom ook een paar 2.0 liters tegen. Zeggen jullie: niet doen!!!!!! Of is het toch een bezoekje waard?

Eric

JCviggen

Hangt ervan af wat je wil...prestatiegewijs. Persoonlijk zou ik niets minder dan een 2.5 20V nemen, maar een echt heel trage 850 bestaat er gelukkig niet.
Verbruikgewijs liggen ze overigens allemaal vrij dicht bij elkaar (excl turbos)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Er zijn toch ook 2 liters met turbo (Italiaanse T5)?

Die zijn volgens mij niet verkeerd, hoor.

The Driver

italiaanse T5??? Heeft die dan ook een ander uiterlijk, of is het vergelijkbaar met de 1997 Maserati Ghibli die bij ''ons'' een 3 liter V6 had en in italie een 2 liter dubbel geblazen motor had??

JCviggen

2.0 T-5 was er ook in Belgie, je moet ze zo ver niet gaan zoeken ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Vulk

2l zou'k zeker niet laten liggen, tenzij je kickt op pk's natuurlijk. Zo'n 2l zou snel genoeg moeten zijn in het gewone verkeer en is fiscaal nog net iets plezanter.
Ga gewoon's een 2l proefrijden en kijk dan of je er een goed gevoel bij hebt of niet. Dat is imo het belangrijkste.

RRRRR_Ramon

Met een 2.5 10V is ook niks mis hoor!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Vulk

Citaat van: RRRRR_Ramon op 11-02-2005 23:07:57
Met een 2.5 10V is ook niks mis hoor!  ;D

Met geen enkele denk ik.

elianmars

Ja, ok. Maar je ziet die Italiaanse regelmatig aangeboden worden.

thuur

Niets mis met een 2-liter!! Nooit het gevoel alsof je tekort komt, en je schijnt er erg zuinig mee te kunnen rijden ;)

Verbruik ligt (ik zeg het maar weer eens... ::)) vooral aan je rechtervoet, ongeacht turbo of niet. Ik krijg een diesel op 1 op 11 en een kei-oude Super slurpende bak op 1:15. Tis maar wat je wilt..

Maar vanwege het prijsverschil (lees: miniem) zou ik ook voor een 2.5 20V gaan. Toch lekker 25 pk meer voor geen meerprijs.

Samengevat: niet omheen lopen, mag geen reden zijn om ze te laten staan. Maak gewoon een proefrit, het enige verschil is dat een 2-liter meer toeren moet draaien om vergelijkbaar vooruit te komen.

Gr 8)

Yackall

Citaat van: den v70r driver op 11-02-2005 22:16:38
italiaanse T5??? Heeft die dan ook een ander uiterlijk, of is het vergelijkbaar met de 1997 Maserati Ghibli die bij ''ons'' een 3 liter V6 had en in italie een 2 liter dubbel geblazen motor had??

Ik denk het wel. Hetzelfde geldt voor bv de Quattroporte. Ik heb me laten vertellen dat in Italie (en Duitsland) de verzekeringspremies (of was het belasting?) fors omhoog gaan zodra je cylinderinhoud boven de 2.0ltr komt. Vandaar dat je in die landen regelmatig modellen tegenkomt met een 2.0ltr die je nergens anders in de wereld kunt krijgen. Dus bv. een volledig T5R uitgeruste 850 met een 2.0ltr Turbo motor.

En on-topic: zou zelf eerder naar een 2.5 ltr kijken, zeker als er geen noemenswaardig prijsverschil is. Ik vermoed dat het meerdere aan vermogen het rijden rustiger en aangenamer maakt. Maar vermoedelijk zal het gebruik iets hoger liggen.  

Walter

Ik rij zelf ook naar volle tevredenheid met een 2 liter met 126 geitjes in het vooronder. Rij eerst eens met zo'n auto voordat je m helemaal buitensluit. Persoonlijk denk ik dat de 2 liters door rustigere mensen nieuw aangeschaft zijn, dat kan een voordeel zijn. Nooit meegemaakt dat ik vermogen miste als het echt nodig was, bij 130/uur accelereert ie gewoon en de 200 red ie ook. Die 5 clininder maakt m soepel genoeg. En ze klinken het beste :-)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937