V70 T-5 bokt tijdens optrekken 3/4 vollast

Gestart door Mrademakers, 02-05-2015 11:13:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelNL

Is niet gewoon iets mis met de software waardoor de motor en bak gewoon niet goed communiceren? Is ook gewoon een optie.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

ontsteking vervangen door ? is dat Bosch/Bougicord voor de delen of wat anders ?

Mrademakers

Citaat van: RoelNL op 04-05-2015 20:44:11
Is niet gewoon iets mis met de software waardoor de motor en bak gewoon niet goed communiceren? Is ook gewoon een optie.

Tsja dat dacht ik ook aangezien degenen die het probleem herkende allemaal een gechipte automaat hadden.

Ludo

Ik krijg niet de indruk dat je dit probleem wil oplossen.
Welk antwoord wil je eigenlijk horen?.

-D©©©L-

Citaat van: Mrademakers op 04-05-2015 22:01:45
Citaat van: RoelNL op 04-05-2015 20:44:11
Is niet gewoon iets mis met de software waardoor de motor en bak gewoon niet goed communiceren? Is ook gewoon een optie.

Tsja dat dacht ik ook aangezien degenen die het probleem herkende allemaal een gechipte automaat hadden.

Als dat echt iets is waarvan je overtuigt bent dat het de oorzaak kan zijn, dan is het wel aardig om eens uit te zoeken waarom de ECU en TCU ineens stoppen met communiceren.
Hoort deze ECU bij deze auto ?

V70R^2

De auto waarbij de problemen hier zich voordeden zojuist 2x volgegooit met brandstof octaan 102.

Het probleem doet zich dan niet voor, eigenaar tankt altijd zo goedkoop mogelijk 95.

Kan ook het zomer/winter brandstof verschil zijn geweest.

Lostimmos

Nou viel het mij NU ook op dat als ik Vpower (wat dan 97 is) of 98 tank het probleem weg lijkt te zijn.
Overigens heb ik geen gechipte automaat en wat betreft de stage 0, daar zijn we al hard mee op weg en bijna klaar :)


Mrademakers

Citaat van: Ludo op 04-05-2015 22:14:00
Ik krijg niet de indruk dat je dit probleem wil oplossen.
Welk antwoord wil je eigenlijk horen?.

Dat is dan absoluut een verkeerde indruk. Je ziet altijd bij dit soort threats dat er veel mensen op reageren met veelal verschillende oplossingen. Lijkt me niet gek dat ik daar op reageer. 100% weet ik het niet maar heb zelf het vermoeden dat het de bak is.
Ik ga alle stage 0 punten na en als dat niets oplost toch eens naar de bak laten kijken.
Dank voor al het advies/suggesties.

NielZ3qp

Citaat van: pcpg.janssen op 04-05-2015 17:32:51
Ik ben geneigd om aan electronica te denken: brakke massa, gasklepsensor, nokkenassensor. Dit zijn allemaal dingen die er voor zorgen dat je TCU niet de juiste informatie krijgt om mee te werken.

Heb je de wagen al eens uit laten lezen? Misschien dat je dan een aanwijzing vindt voor een electronisch component dat niet helemaal fris meer is.

Dit, en ik zou naar de tuner gaan om eerst het originele programma weer te laden en dan te kijken. Een automaat met ECU krijgt allerlei signalen binnen van buitenaf om z'n werk zo goed en comfortabel mogelijk te doen.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

Ludo

Citaat van: Mrademakers op 05-05-2015 13:24:05
Citaat van: Ludo op 04-05-2015 22:14:00
Ik krijg niet de indruk dat je dit probleem wil oplossen.
Welk antwoord wil je eigenlijk horen?.

Dat is dan absoluut een verkeerde indruk.

Zo zie ik het toch echt niet hoor.

Men blijft hier doordringen over de software, en je volgt dit verhaal telkens.
Echter in de startpost schrijf je:

Citaat van: Mrademakers op 02-05-2015 11:13:46
ik heb recent een schitterende V70 classic T5 AUT gekocht met 250.000 op de teller.
Gechipt door Schutten tuning. Schakelt bij rustig rijden prima. Tot voor kort ook bij hard optrekken, ook bij opschakelen tijdens rijden. Echter sinds kort....

Je bevestigd hier dat er eerst niks mis is met de software.
Software veranderd heus niet uit zichzelf hoor.

Verder worden er vragen gesteld, die je volledig negeert want alles blijft onbeantwoord.
Je leest verder dat de ontsteking niet vervangen is door de vorige eigenaar.
Door jou wél, of dateren die onderdelen nog uit 1996?.
Zonder antwoorden geef ik je weinig kans op slagen, degene met de glazen bol is hier nog niet langsgekomen...

UserID6342

Je weet toch dat ik die glazen bol wel heb Ludo ?  Maar ook dat ding zwijgt al een maand of wat......  Denk dat zijn accuutje leeg is van al dat helderziende werk wat tie moet doen.......

The Demon

Glazen bol heb ik niet, maar ik hou wel van een gokje.

Ik gok erop dat er geen originele Volvo bougies inzitten.

T5-Klaas

De bougies zijn vanzelfsprekend origineel Volvo, tenzij Maarten ze recent zelf vervangen heeft :-)
855 T-5R (019), B5234T5, M59, 18T, 3" downpipe, Ferrita catback, M4.4, (tuned by Schutten) ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

NielZ3qp

Ik gok meer op een LMM, een pot.meter van gasklep of gaspedaal o.i.d.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

BBS

Citaat van: T5-Klaas op 05-05-2015 22:22:27
De bougies zijn vanzelfsprekend origineel Volvo, tenzij Maarten ze recent zelf vervangen heeft :-)
Nog origineel zoals bij afleveren in 1996? ;D
Volvoloos....