V70 2.5T automaat, gear ratio's veranderen?

Gestart door Thaii, 03-05-2015 19:29:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Boeijke

Conclusie lijkt me dat TS beter een T-5 had kunnen kopen ipv een 2.5T

V70geRwin

Citaat van: Boeijke op 04-05-2015 10:53:47
Conclusie lijkt me dat TS beter een T-5 had kunnen kopen ipv een 2.5T

Een chip kan nog wel wat doen hieraan hoor, kan de 2.5t ook naar ongeveer 240 pk.
Maar een T-5 wordt het nooit nee.

)()()sT

T5 of niet, dan had je met die 4-traps automaat uit de oudheid nog steeds die lange gangen ;D


;)

V70geRwin

Citaat van: )()()sT op 04-05-2015 11:23:12
T5 of niet, dan had je met die 4-traps automaat uit de oudheid nog steeds die lange gangen ;D


;)

Met genoeg power is dat op te lossen hoor  ;D
En bejaard of niet, voor die tijd en kwaliteit een van de betere bakken.

yannickdv

Citaat van: V70geRwin op 04-05-2015 11:28:08
Citaat van: )()()sT op 04-05-2015 11:23:12
T5 of niet, dan had je met die 4-traps automaat uit de oudheid nog steeds die lange gangen ;D


;)

Met genoeg power is dat op te lossen hoor  ;D
En bejaard of niet, voor die tijd en kwaliteit een van de betere bakken.

Een van de fijnere bakken ook. Persoonlijk zou ik een 2.5T niet gaan chippen, hangt nl niet van onderhoud af maar van rijstijl of ie gaat scheuren of niet.

Uiteindelijk scheuren ze allemaal, dus gewoon lekker rustig door tuffen. Tis toch geen snelheidsmonster. Zonde om dat blok met 227k extra snel om zeep te helpen.

Ruil maar in tegen een T5 idd. Of een N, dan heb je een 5 bak, met zo'n superrrrrr fijne limited slip lockup. Jakkes. 4 bak ftw.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

NinaPaul

Mijn 2.4T is gechipt , heeft ook een automaat ben er zeker niet zuinig mee en vrouwlief nog minder. Ding is prima als eerste weg bij het verkeerslicht en trekt hoog in de toeren ook nog prima.

Als ik zie hoeveel 2.3 blokken er op dit forum meer olie verbruiken dan benzine, waar lagerschalen om de oren vliegen, waar koppen scheuren, etc. Waarom blijft dan iedereen vasthouden aan dat vooroordeel dat die 2.5/2.4 zo slecht zijn?! Misschien is het gewoon de gebruiker en niet het materiaal ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 04-05-2015 14:35:29
Mijn 2.4T is gechipt , heeft ook een automaat ben er zeker niet zuinig mee en vrouwlief nog minder. Ding is prima als eerste weg bij het verkeerslicht en trekt hoog in de toeren ook nog prima.

Als ik zie hoeveel 2.3 blokken er op dit forum meer olie verbruiken dan benzine, waar lagerschalen om de oren vliegen, waar koppen scheuren, etc. Waarom blijft dan iedereen vasthouden aan dat vooroordeel dat die 2.5/2.4 zo slecht zijn?! Misschien is het gewoon de gebruiker en niet het materiaal ;)

Prima is subjectief.

Over hoeveel 2.3 blokken heb je het dan?

leons850

Citaat van: NinaPaul op 04-05-2015 14:35:29
Mijn 2.4T is gechipt , heeft ook een automaat ben er zeker niet zuinig mee en vrouwlief nog minder. Ding is prima als eerste weg bij het verkeerslicht en trekt hoog in de toeren ook nog prima.

Als ik zie hoeveel 2.3 blokken er op dit forum meer olie verbruiken dan benzine, waar lagerschalen om de oren vliegen, waar koppen scheuren, etc. Waarom blijft dan iedereen vasthouden aan dat vooroordeel dat die 2.5/2.4 zo slecht zijn?! Misschien is het gewoon de gebruiker en niet het materiaal ;)

Welke allemaal dan?
die van mij nog geen halve liter op 10dkm.
bijna 4 ton gelopen, op lpg en heeft als hij warm is best nog wel eens een zwaar leven.

Bijna alle olie boten hebben de klepsteelrubbers gaar (past bij de standen die ze nu hebben) of de turbo ral. Past ook bij de stand. Ik zie weinig 2.5T's met zo'n stand voorbij komen. De meeste zijn toch al lang en breed omgebouwd.

Het komt dus echt wel ergens vandaan.
zelfs monteurs bij dealers zeggen het.

Het is dus niet helemaal uit de lucht komen vallen.

Maar de gebruiker heeft er zeker wel invloed op, dat ben ik met je eens. Mja die gebruikers heb je ook met een T5 en die sneuvelen toch minder.

Daarbij is BBS een mooi voorbeeld, hij rijd bijna altijd rustig (ik rij veel vaker "lomp") en toch heeft t blok krak gezegd.
weeg het eens tegen elkaar af (in percentages) dan komt de T5 er toch een stuk beter uit.

Maar natuurlijk kan alles kapot.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

)()()sT

Nou, ik ben al aan blok nummer 3 bezig hoor!


;D

RoelNL

Citaat van: )()()sT op 04-05-2015 15:09:33
Nou, ik ben al aan blok nummer 3 bezig hoor!


;D

Eet je ze op ofzo :evil:, dan kan ik er alvast eentje gaan inslaan voor als de mijn gaat :angel:, maar daar maak ik me nog geen zorgen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

BBS

Die van mij is inderdaad naar de eeuwige blokkenjachtvelden gegaan, maar niet door het lompe rijgedrag. Zoals Leon al zegt, ik heb een rustige rijstijl en toch "spaar" ik het blok niet. Dit jaar valt het mee, maar vorige jaar heb ik er regelmatig een dikke aanhanger erachter gehad waar bijna 2 ton aan vracht op lag. Dat gaat gewoon mee, dan had het maar geen auto moeten worden :evil:

Ik wilde met het andere 2,3 liter het karakteristieke rijgedrag van de 2,5T behouden, maar dat doet nu minder terzake.
Volvoloos....

Jans Duiven

Citaat van: yannickdv op 04-05-2015 11:52:35
Citaat van: V70geRwin op 04-05-2015 11:28:08
Citaat van: )()()sT op 04-05-2015 11:23:12
T5 of niet, dan had je met die 4-traps automaat uit de oudheid nog steeds die lange gangen ;D


;)

Met genoeg power is dat op te lossen hoor  ;D
En bejaard of niet, voor die tijd en kwaliteit een van de betere bakken.

Een van de fijnere bakken ook. Persoonlijk zou ik een 2.5T niet gaan chippen, hangt nl niet van onderhoud af maar van rijstijl of ie gaat scheuren of niet.

Uiteindelijk scheuren ze allemaal, dus gewoon lekker rustig door tuffen. Tis toch geen snelheidsmonster. Zonde om dat blok met 227k extra snel om zeep te helpen.

Ruil maar in tegen een T5 idd. Of een N, dan heb je een 5 bak, met zo'n superrrrrr fijne limited slip lockup. Jakkes. 4 bak ftw.

Ik heb geen idee welke referentiekaders jij hebt, maar de 2.5 T is nog best een rappe broeder als ie in goede staat van onderhoud is.

yannickdv

Ja zeker vlot, maar onderin zoals er al eerder gezegd is.

Bovenin is het op.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

)()()sT

Citaat van: BBS op 04-05-2015 15:56:15
Die van mij is inderdaad naar de eeuwige blokkenjachtvelden gegaan, maar niet door het lompe rijgedrag. 

Heb je het blok al opengetrokken dan? ;)

Thaii

Citaat van: Boeijke op 04-05-2015 10:53:47
Conclusie lijkt me dat TS beter een T-5 had kunnen kopen ipv een 2.5T

Niet mee eens. Ik heb bewust voor deze wagen gekozen omwille van bepaalde opties, uitzicht, onderhoudshistorie enz. Ik vroeg mij gewoon af wat mogelijk is op het gebied van de bakverhoudingen. Dit zou een extraatje zijn en niet zozeer iets waar ik om treur.