850R invoeren

Gestart door ///Marco, 06-05-2015 20:43:50

Vorige topic - Volgende topic

///Marco

Hallo mensen,

Een tijd geleden heb ik me aangemeld omdat ik opzoek ben naar een 850. Nu is het zo dat ik een mooi exemplaar gevonden heb via autoscout met 90.000km op de klok.
Echter dient de auto alleen nog te worden ingevoerd.  :-\
Nu luiden de vragen: Is dit verstandig om te doen? Heeft een van origine Nederlands voertuig nu zoveel meerwaarde? Moet ik nog ergens rekening mee houden m.b.t. de RDW?

Mvg Marco

Jurijn R

Van België naar Nederland of omgekeerd?
In België moet je namelijk nog je gelijkvormigheidsattest aanvragen ( +- 6 maandjes wachten las ik eens)

///Marco

Nee. Van Japan naar Nederland. Hij staat echter al in Nijmegen en de bpm en invoerkosten zijn al betaald.
Hij is wel gewoon links gestuurd. Nu alleen nog een rdw keuring.

Sbv

die rode R.

Voor mij persoonlijk heeft een origineel Nederlandse veel meer waarde voor anderen misschien helemaal niet

Spin!

www.vm-parts.nl

maruska

klopt de km stand ? 90.000 klinkt als erg nieuw. het interieur en goed uitlezen kan nog wel eens helpen.
en eens met sbv, origineel NL heeft voor mij ook meerwaarde.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!

...terwijl ze allemaal, op enkele na, in België zijn gebouwd.

Hennes koopt niet alleen auto's uit het buitenland, maar ook nieuwe service boekjes. Vul de rest zelf maar in.

www.vm-parts.nl

maruska

nieuwe service boekjes zijn toch niet te koop ? waarom zou cees van gils anders een groupbuy opzetten ?
en in belgie gemaakt, klopt. maar bedoeld en als eerste en enige voor de NL gebruikt/gemaakt, dat is waar het me om gaat :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!

Citaat van: maruska op 06-05-2015 21:48:30
nieuwe service boekjes zijn toch niet te koop ? waarom zou cees van gils anders een groupbuy opzetten ?
en in belgie gemaakt, klopt. maar bedoeld en als eerste en enige voor de NL gebruikt/gemaakt, dat is waar het me om gaat :)

In het Nederlands niet meer, klopt. Maar buitenlandse talen zie je af en toe eens voorbij komen.

Daarbij, ben je dubbel gewaarschuwd als je bij Hennes koopt.

www.vm-parts.nl

NinaPaul

Boekje van een type later, maar zoveel waarde heeft zo een boekje niet. Mensen die denken dat dealer onderhouden altijd beter is zijn naïef. Ook een dealer doet niets met bv de airco, ook een dealer repareert helemaal niets als de klant het niet wil (betalen), er zijn zelfs dealers die klussen uitbesteden, etc. Is het dan niets waard? Dat zeg ik dus niet, het heeft zeker waarde, maar enkel als er aantoonbaar facturen bij zitten waar aanbevelingen/reparaties/onderdelen op staan.

Tja, ik heb een originele BE auto, gemaakt in BE en 2e eigenaar. Authentieker ga je ze niet vinden :P
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

EricL

Citaat van: Spin! op 06-05-2015 21:53:04

In het Nederlands niet meer, klopt. Maar buitenlandse talen zie je af en toe eens voorbij komen.

Daarbij, ben je dubbel gewaarschuwd als je bij Hennes koopt.

Mijn 850 is in 2005 naar Nederland gehaald door Hennes.  ;D

Gelukkig hebben ze de complete documentatie bij de auto gehouden...heb er zelfs nog het garantiebewijs en het kaartje van de verkoper uit Italië bij.

V70R-obert

Citaat van: Sbv op 06-05-2015 21:32:48
Voor mij persoonlijk heeft een origineel Nederlandse veel meer waarde voor anderen misschien helemaal niet
Ik kan me voorstellen dat een Volvo geïmporteerd uit Zweden een (gevoelsmatige) meerwaarde heeft, maar origineel Nederlands... lekker belangrijk. Als ik zou gaan voor een importwagen dan zou ik zelf proberen iets te vinden in het buitenland. Nu betaal de marge van Hennes, iets wat je zelf kunt verdienen door het leuke werk zelf te doen als zoeken, vinden, kijken en kopen.

///Marco

Citaat van: maruska op 06-05-2015 21:43:20
klopt de km stand ? 90.000 klinkt als erg nieuw. het interieur en goed uitlezen kan nog wel eens helpen.
en eens met sbv, origineel NL heeft voor mij ook meerwaarde.

Dat weet ik juist niet. Denk dat dat wel mogelijk is om goed uit te lezen en dan moet ik die apparatuur even ergens lenen.
Verder oogt het interieur erg strak. Beetje instapschade aan de wang en de achterbanken zijn zelfs als nieuw.
Ook heb ik een bult foto's gekregen met details van bumpers, lak, interieur, geen velgschade e.d.
Persoonlijk interesseert het me weinig waar de oorsprong ligt.

henry classic v70

Proefrit maken en bij de dealer laten uitlezen, dan komt de originele kmstand tevoorschijn mits de originele ecu er nog inzit. Ook is een aankoopkeuring aan te raden, 90000 km is natuurlijk erg weinig maar hij is wel 19jr..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Brambo67

Is in ieder geval de goede kleur ;D Ik weet niet wat ze er voor vragen maar staar je niet blind op de km-stand. Dat een auto voor het eerst in NL is ingevoerd vind ik persoonlijk totaal onbelangrijk. Merk je niets van als je r in rijdt of naar kijkt. Het wordt anders als ik tegen een 'miles'-weergave zou aankijken, dat zou ik niet snel doen.

Verder; een auto met zo weinig km's moet perfect onderhouden zijn. Het zijn nou eenmaal geen auto's om korte ritjes mee te doen of lan stil te laten staan. Ik rijd dagelijks met mijn rode R (218 dkm) en dat werkt het beste. Na 18 of 19 jaar zijn heel veel rubbers echt wel aan vervanging toe (assen, subframe, motorsteunen etc. etc.) Ook zal UV-instraling zijn tol eisen van de kunststof. Het knispert en kraakt sowieso dat het een lieve lust is maar veel zoninstraling doet het interieur niet goed.

De draaiende delen zijn niet voor niets 'draaiende' delen. Dat is waar ze voor gemaakt zijn; stilstaande airco-systemen, niet regelmatig opspoelende turbo's... is niet goed. Als je dat soort dingen moet gaan vervangen ben je echt aan de beurt. Kijk maar in mijn BLOG. Zonder motorrevisie en spuiten van de carrosserie ben ik al vele duizenden Euro's armer.

De km-stand is slechts een waarde in een klokkenwinkel. Er staan op dit forum 850R'en T-5R'en die tonnen gedraaid hebben maar bijna beter zijn dan nieuw. Een auto met deze km-stand en leeftijd heeft niets aan een 'dealeronderhouden' status... Beter een liefhebber die veel km's gemaakt heeft en de boel draaiend heeft gehouden.

Veel wijsheid... Er staan trouwens nog twee rode R'en te koop volgens mij op dit forum. Succes! 
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!