Veerpootbrug achter maten 855

Gestart door Died850, 08-05-2015 11:21:56

Vorige topic - Volgende topic

Died850

Hallo allemaal,

Ik weet dat er hier een paar mensen zijn die zelf een veerpootbrug hebben gemaakt voor een 855 of v70 classic.
Weten jullie welke maten er toegepast zijn op dit ontwerp? zoals de dikte en maten van het profiel, ook ben ik benieuwd of de zij plaatjes onder een hoek staan en zo ja hoeveel graden?

Ik hoor het graag!

Edit. Een tekening zou helemaal perfect zijn ;D

timokoorn

855T5+

Ik heb ooit een mooie maar helaas niet passende achterbrug gekocht, die weer ingeleverd (gelukkig) en later een andere op de kop getikt die wel direct paste. Verschillen zaten in de lengte en hoek van de schuine plaatjes idd. Ik heb ergens de verschillen heel precies opgemeten en ook de exacte maten genoteerd, maar waar ook weer...oops....Wees er echter van bewust dat de brug die niet paste wel uit een 850 kwam waarin hij wel paste, er moet dus rekening gehouden worden met toleranties, maar bij mij was het verschil aan de onderkant een hele cm en dat was niet te overbruggen met "bout meer aantrekken", ik ga toch eens zoeken waar ik die maten heb, maar kan dus lang duren...
Volvo: Mutatis Mutandis

big ben

855T5+

Citaat van: big ben op 08-05-2015 14:04:47
Yits heeft er zelf één gemaakt  :D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg901649.html#msg901649
Knap gevonden in die 1450 pagina's van razorx! :eusa_clap:
Alles staat erin zo te zien!

( --- stopt met zoeken --- )

jas

En ik heb pas een 2e hands gekocht, blijkt er een van hem te zijn :D

Died850

@timokoorn, als ik de juiste maten heb kan ik het voor nopes namaken ;). Vandaar mijn vraag.

@855T5+, zie die maten graag tegemoet als je ze vind!

@bigban, thanks voor de link. Wist dat er iemand op het forum was die er zelf eentje had gemaakt maar kon er niks van terug vinden. Nu dus wel ;D.

Died850

Aan de hand van de gegeven maten in het blog van razorx heb ik een technische tekening voor mijzelf gemaakt met de maten erin, mocht er belangstelling voor zijn dan kan ik het wel als JPG in dit topic zetten.

cornelis-b

Citaat van: Died850 op 11-05-2015 10:20:54
Aan de hand van de gegeven maten in het blog van razorx heb ik een technische tekening voor mijzelf gemaakt met de maten erin, mocht er belangstelling voor zijn dan kan ik het wel als JPG in dit topic zetten.

Altijd doen Died er zullen best forumleden zijn die er gebruik van maken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Died850

Bij deze dan, krijg de foto zo 1,2,3 niet groter met de juiste scherpte.

855T5+

Dit heb ik nog gevonden, maar helaas de lengtematen onvindbaar (de tekening die ik gemaakt had is zoek...).
Strutbar rear volvo 855

Mijn eerdere mislukte aankoop met wat maten, w.o. de hoek van de beugeltjes: moet 105 graden zijn, kan dus 75 graden zijn, hangt er vanaf of je de stompe of scherpe hoek meet  ik heb de stompe hoek gemeten, (maar voor het afzagen moet je, enfin, duidelijk denk ik?). De lokatie van de gaten is nogal cruciaal, anders "zakt" de beugel niet naar de carosserie, en daarvan had ik een tekening gemaakt, kak, kan die niet vinden, ik zoek verder...het zijn iig geen ronde gaten, maar beetje sleuven, zeg maar "ovale" gaten, om de passing te waarborgen (althans dat meen ik me herinneren, kan er naast zitten).

Wat maten

Groupbuy volvo850forum.nl variant past wel:

Past

855T5+

Ik heb de tekeningen gevonden! Nu nog presentabel maken voor t forum, wacht een momentje...
Ik heb ook enkele maten van de zgn. witte beugel opgemeten, blijkt.

Died850

Top! zie ze graag dan pas ik de tekening aan. Ik laat de 76 graden hoek nog staan.
Zal de zij plaatjes even aanpassen dan, was een beetje natte vinger werk qua maten.

Jelmar

Die kan ik ook wel maken.. Of eventuele 'bouwpakketjes' voor de handige hobbyist?
850R

Died850

Citaat van: Jelmar op 11-05-2015 11:31:22
Die kan ik ook wel maken.. Of eventuele 'bouwpakketjes' voor de handige hobbyist?
Dat zou als het betaalbaar is vast interessant zijn voor sommige forummers.
Ik heb de tekening puur gemaakt voor het forum en makkelijk voor mijzelf aangezien ik er een ga maken voor eigen gebruik. Was niet van plan er een handel van te gaan maken ;D.