MrPopo stelt zich voor.

Gestart door MrPopo, 14-05-2015 17:48:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MrPopo

Hallo,

Ik ben Marten, 36 jaar en ik kom uit Den Haag.

Al enige tijd zat ik rond te struinen op het forum als gast, maar nu mijn 850 bijna gaat arriveren heb ik het forum lidmaatschap officieel gemaakt.

Ben altijd al van de station wagons geweest. Huidige auto is een Audi A4 1.8T B6 avant. Daarvoor een Rover tourer 400.

De aller mooiste station vind ik de 850, dus heb de stoute schoenen aangetrokken en ben zelf aan de slag gegaan met het importeren van een 850 turbo.

Heb namelijk een prachtige zilveren 850 t5 estate aangeschaft in het land van de rijzende zon. Deze staat nu in de haven van Kobe te wachten tot hij op de boot mag richting Amsterdam.

De auto heeft origineel nog geen 60.000 gelopen en ziet er prachtig uit. Verwacht geen problemen, maar we zullen wel zien als hij er is. Het vervelende ABS lampje brandt wel af en toe, maar dat komt wel goed.

Gelukkig heeft de oom van mijn vriendin een 850 staan waar we alles wat we nodig hebben uit mogen pikken. Hopelijk zit daar de juiste ABS module in!

Al het onderhoud wat binnen mijn bereik ligt doe ik zelf en als ik het niet weet kan ik hier terecht en op youtube uiteraard.

Helaas is het navigatie-systeem in het Japans en niet te veranderen naar een meer begrijpelijke taal. Heb al een originele volvo radio gekregen van die 850 oom en hem meteen een beetje opgeknapt. Die afgekloven knopjes vond ik maar niks.




Heb ook uit Japan een mooi houten stuur laten komen.



Een setje Volan velgen is ook onderweg. Helaas geen foto's van.
Een R bumper ligt hier thuis op de kast te wachten op een opknapbeurt.

Heb ontzettend veel zin om lekker in die auto te rijden en te gaan sleutelen/upgraden.
Op het forum al veel kennis opgedaan dus: Keep up the good work!

Aangezien ik heb begrepen dat jullie dol zijn op foto's, zal ik die jullie niet langer onthouden.
Als de auto er is zal ik wel wat betere foto's nemen en posten en misschien wel een blogje plaatsen met wat avontuurtjes.

Groetjes Marten

Hier de foto's: Let op het zijn er een hoop  ;D

Foto's in de haven:
















Foto's bij de dealer:














855T5+

#1
Wow, fantastisch, dat leder, dat uitlaateindstuk, ongelofelijk en nog LHD ook.
Hoop hem snel te mogen aanschouwen, kom tenslotte ook uit Den Haag en heb ook een T-5.
Gefeliciteerd met de vondst!

((((BTW: geen idee wat er mis is met de ABS module, maar het is wel een standaard kwaal die goed te verhelpen is bij de 850's en veruit de meeste gevallen geen nieuwe ABS module vereist, maar slechts goed doorsolderen (wel laten doen als je niet weet wat ik bedoel of geen honderd jaar soldeer ervaring hebt..., maar adresjes genoeg op't forum). Kan ook een rottig elektrisch gedeelte van het contactslot zijn, maar met slechts 60kkm waarschijnlijk niet.))))
Volvo: Mutatis Mutandis

heutink

 :D
en ook Opa uit de andere kant van ons kikkerlandje vindt dit een hele mooie auto.........welkom en veel plezier
:eusa_clap:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

henry classic v70

Mooi zeg zo'n geschiedenis...
...ook mooi die afstand-antenne op de bumpert  :D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Mooie auto en veel plezier hier.

cornelis-b

Gave vondst en deze verslijt je nooit meer met zo'n stand. ABS reparatie is goed te doen indien nodig, hij mag wel weinig kilometers hebben maar de tin in de unit is oud ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,72204.msg1585057.html#msg1585057

Navigatie is zo over te zetten naar tomtom ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

maruska

ook een mooi detail : de bagageruimte platte klep heeft een slot, iets wat normaal niet echt voorkomt bij 850's. mooie vondst !
mag ik vragen welke site je gebruikt om japanse onderdelen te kopen ? mag per pb ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!

Citaat van: maruska op 14-05-2015 18:45:38
ook een mooi detail : de bagageruimte platte klep heeft een slot, iets wat normaal niet echt voorkomt bij 850's. mooie vondst !
mag ik vragen welke site je gebruikt om japanse onderdelen te kopen ? mag per pb ;D

Ja mag op CC ;D

www.vm-parts.nl

V70geRwin

Mooi vers exemplaar  :eusa_clap:

Heb je al een vlaggetje voor aan de stok?
Ex ambassade auto denk ik oid?

Spin!

Alleen de bijrijder stoel nog elektronisch maken. Staan toevallig een set voorstoelen van een T-5R op marktplaats te koop. Passagiers stoel is dus ook elektronisch verstelbaar inclusief geheugen.

www.vm-parts.nl

855T5+

#10
Citaat van: V70geRwin op 14-05-2015 19:18:19
Mooi vers exemplaar  :eusa_clap:

Heb je al een vlaggetje voor aan de stok?
Ex ambassade auto denk ik oid?
Ik vermoed ivm LHD in Japan een parkeerhulpmiddel in het "nauwe" Japan?
Heel veel auto's hebben dat daar...
Volvo: Mutatis Mutandis

MrPopo

Wat ik begreep over de vlaggenstok was dat het voor de tolwegen is ofzo. In de auto zit een ontvanger ervoor waar een kaartje in moet.



Of het is gewoon een ouderwetse GPS antenne  ;)

Onderdelen koop ik op yahoo. Die hebben ook een site voor buitenlanders : http://buyee.jp/ Eigenlijk gewoon de Japanse Ebay.

Je staat versteld over de prijzen. Helaas moet je natuurlijk hier weer invoerrechten en btw aftikken.




MrPopo

Weet iemand toevallig hoe het zit met koplampen uit rechtsrijdende landen?

Kan ik alleen het koplampglas vervangen of zijn de reflectoren ook anders en moet ik hele nieuwe units monteren?

henry classic v70

Volgens mij moet je de reflector vervangen; lichtbeeld is precies andersom (glas weet ik zo niet of dat nodig is, kun je zo zien bij een andere 850)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

855T5+

Citaat van: MrPopo op 14-05-2015 21:37:02
Weet iemand toevallig hoe het zit met koplampen uit rechtsrijdende landen?

Kan ik alleen het koplampglas vervangen of zijn de reflectoren ook anders en moet ik hele nieuwe units monteren?
Eens met de vorige sprekert: hele "nieuwe" tweedehands koplampen... ;D
Volvo: Mutatis Mutandis