Hoe werkt het met banden en velgen

Gestart door Huub850, 17-05-2015 14:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Huub850

Beste forum leden ik heb op het moment 15 inch wielen onder mn 850 zitten, dit zijn niet de mooiste meer en ik denk dat ik in de nabije toekomst (volvo beurs) er 16 inch ga opleggen moet ik dan nog rekening houden met nieuwe remschijven? en als ik dan ook nieuwe banden erop ga leggen wat is dan het beste voor de 850?
Fem Cylindrar

gero

Originele 16 inch volvo velgen zijn het beste een ET van 43 en een naafdiameter van 65.1

op deze velgen hoort deze maat banden op 205/50/16, maar omdat deze maat banden best wel prijzig zijn,

doet men deze maat op 205/55/16,in de praktijk voel je er niks van, een nadeel/voordeel van deze maat is

als je bv. 100 km/h rijdt dan is het ook daadwerkelijk 100 km per uur.

Huub850

Dankje, ik zat te denken aan columba velgen heb je ook nog een idee wat de beste banden zijn? pap zweert altijd bij Michelin op de v70's
Fem Cylindrar

gero

Michelin is een goede maar ook een dure band, die ook lang meegaat.

Maar als je gewoon een goede A-merk band koop, dan zit je wel goed.

Je moet gewoon even op de ANWB site  kijken

innocenti

205/55/16 wil soms aanlopen. Beter is 195/55/16 als alternatief voor 205/50/16.

Michelin premacy 3 is een goede michelin band.
Continental Premium contact 5 of sportcontact 5 als A merk alternatief.
Goodyear efficiency grip

gero

ik wist niet eens dat die maat er is 195/55-16

even op bandenmarkt gekeken, deze maat is bijna net zo duur als 205/50-16.
Dan zou ik voor 205/50-16 gaan, een beetje breder ,kom alleen de wegligging ten goede  .

Vulk

Is ook de enige juiste maat imho.
Hier vind je een recente discussie over goeie banden:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,75335.0.html

Huub850

Hmm wat ik uit de discussie kan concluderen is dat Michelin en conti de beste zijn ofja het meest geliefd onder de forumleden.Nog ff sparen 😅
Fem Cylindrar

Ryque

Rijd zelf ook alleen maar met conti's, onze geliefde Volvo zijn nou eenmaal zwaar, dus bandjes die niet sterk genoeg zijn vermoorden wij snel. (Ja dit uit ervaring)
Volvo 944 1997 LPT Mystic silver metallic 426
&
Volvo 855 1995 2.0 T5 Silversand Metallic 419

Luc

Ik rij sinds een jaar op Vredestein's. Iets goedkoper dan Michelin en Conti's, qua slijtage kan ik er niet veel over zeggen na 7000 km, maar qua grip en stilte/comfort heb ik nooit een fijnere band gehad.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

V70R^2

Ik ben zeker niet (meer) te spreken over de vredestein banden, zowel de winter als zomerset welke ik nieuw gekocht heb 2 jaar geleden heeft het loopvlak gewoon losgelaten (de binnenkant was gewoon kaal/weg tot het karkas ondanks nog 3,5mm profiel).

Blijkbaar kunnen die het gewicht en vermogen van de R AWD toch niet goed kwijt ondanks de juiste waarde..

Inmiddels weer terug naar michelins en continental banden.

cornelis-b

Citaat van: Ryque op 30-09-2015 16:29:33
Rijd zelf ook alleen maar met conti's, onze geliefde Volvo zijn nou eenmaal zwaar, dus bandjes die niet sterk genoeg zijn vermoorden wij snel. (Ja dit uit ervaring)

Gezien je avatar sloop je zelfs nog tractor banden ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien