Onprettig gevoel achterkant 850R

Gestart door Robert855, 24-05-2015 00:15:13

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: 855T5+ op 26-05-2015 10:30:11
Citaat van: V70geRwin op 26-05-2015 08:33:00
https://lh3.googleusercontent.com/-YFt6NZWq_uM/U4dWznRvnkI/AAAAAAAAHeI/RqWQbLHfwj4/w958-h539-no/DSC_0091.JPG
Mooie "verborgen" barst...

Dit was wel scanpech rotzooi welke ongeveer 2 jaar eronder heeft gezeten.
Maar gisteren een origineel asje uit elkaar gehaald en de originele rubbers zagen er idem dito uit, gezien de leeftijd van het spul natuurlijk geen schande.

Mocht je deze laten doen wil je wellicht gelijk de remslangen van je achteras meenemen.
Die moeten als je een beetje lekker wil werken toch los (in ieder geval eentje) en kunnen dan zo meegenomen worden.

Ook de rubbers waarmee de as aan de auto hangt kunnen minder worden.
Staal op staal is apk afkeur en dan moeten ze echt heel slecht zijn maar ruim daarvoor kan je natuurlijk al wel merken dat het niet meer heel strak spoort.
Deze rubbers zijn iets duurder en ook lastiger te vervangen maar kan je uit ervaring zeggen dat je wel erg blij wordt als het allemaal weer vers is.

855T5+

Citaat van: V70geRwin op 26-05-2015 10:36:35
https://lh3.googleusercontent.com/-YFt6NZWq_uM/U4dWznRvnkI/AAAAAAAAHeI/RqWQbLHfwj4/w958-h539-no/DSC_0091.JPG

Maar gisteren een origineel asje uit elkaar gehaald en de originele rubbers zagen er idem dito uit, gezien de leeftijd van het spul natuurlijk geen schande.

Mocht je deze laten doen wil je wellicht gelijk de remslangen van je achteras meenemen.
Die moeten als je een beetje lekker wil werken toch los (in ieder geval eentje) en kunnen dan zo meegenomen worden.

Staal op staal is apk afkeur en dan moeten ze echt heel slecht zijn maar ruim daarvoor kan je natuurlijk al wel merken dat het niet meer heel strak spoort.
Deze rubbers zijn iets duurder en ook lastiger te vervangen maar kan je uit ervaring zeggen dat je wel erg blij wordt als het allemaal weer vers is.

Remslangetje los? Is dat bij een x70 zo/nodig?
Bij mijn 855 i.i.g. niet nodig voor het vervangen van de bedoelde rubbers in alu bus...
Volvo: Mutatis Mutandis

V70geRwin

Citaat van: 855T5+ op 26-05-2015 12:16:34
Citaat van: V70geRwin op 26-05-2015 10:36:35

Remslangetje los? Is dat bij een x70 zo/nodig?
Bij mijn 855 i.i.g. niet nodig voor het vervangen van de bedoelde rubbers in alu bus...

Of de leiding loshalen of even loshalen bij de remslang die in het midden van ene arm naar andere springt...
Er komt wel wat spanning op omdat het de enige verbinding is tussen de losse delen, niet te hard trekken dan de delen....

Het kan wel zonder, dat klopt, maar als je toch in 1 keer klaar wil zijn met je as en je rijd nog met oude(re) slangen....

855T5+

Ja, maar het wordt zo wel een cascade van dingetjes, komt er naast vierpuntsuitlijnen ook nog ontluchten bij: en zitten alle ontluchtingsschroefjes nog wel los, voor je het weet sta je nieuw tapdraad te tappen in een voorklauw :o (niet in de buurt), dus ja, het zit er wel, maar eerst de rubbers maar eens bekijken toch?  ;D

V70geRwin

Citaat van: 855T5+ op 26-05-2015 13:34:39
Ja, maar het wordt zo wel een cascade van dingetjes, komt er naast vierpuntsuitlijnen ook nog ontluchten bij: en zitten alle ontluchtingsschroefjes nog wel los, voor je het weet sta je nieuw tapdraad te tappen in een voorklauw :o (niet in de buurt), dus ja, het zit er wel, maar eerst de rubbers maar eens bekijken toch?  ;D

Voorklauw hoef je niet te ontluchten hoor als je alleen achter los haalt, niet helemaal leeg laten lopen  ;)

Maar het is optioneel, volgens mij schrijf ik dat ook toch ook  ;)

Robert855

Afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag bij Kiers, ik heb aangegeven wat er mis is en hij kwam direct aan met de door jullie aangegeven mogelijkheden dus hij is bekend met de mogelijke oorzaak. Kiers kennende zal dit ergens in de loop van volgende week wel opgelost worden, dus verwacht van mij geen update vrijdag...

855T5+

Robert855

Bij Kiers ging het wat vlotter dan verwacht want er was niets aan de hand. Toch vreemd dat de 850 zo vreemd reageert in die bewuste bocht.

V70geRwin

Citaat van: Robert855 op 30-05-2015 12:00:27
Bij Kiers ging het wat vlotter dan verwacht want er was niets aan de hand. Toch vreemd dat de 850 zo vreemd reageert in die bewuste bocht.

Schokdemper lek kan ook dat effect geven hoor.

V70 400K+

Bij mij kwamen we (bij de APK) er pas na drie jaar achter dat de torsistang/stabilisatorstang gebroken was.

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

Robert855

Citaat van: V70geRwin op 30-05-2015 21:09:59
Citaat van: Robert855 op 30-05-2015 12:00:27

Schokdemper lek kan ook dat effect geven hoor.
Nivomats zijn recent vervangen, dus die zijn nog goed.

Robert855

Citaat van: V70 400K+ op 30-05-2015 22:39:14
Bij mij kwamen we (bij de APK) er pas na drie jaar achter dat de torsistang/stabilisatorstang gebroken was.
Bij Kiers is de heleboel goed bekeken, geen defecten gevonden.

cees-s70

Robert855

niet hele besten meer, ben op zoek naar nieuwe. Heb me ook al gerealiseerd dat mijn bijna af zijnde Goodridge banden ook niet top zijn.

cees-s70

Zou mij niet verbazen dat daar het probleem ligt probeer eens iets minder lucht er in of juist meer met deze banden