HOW TO: Demontage 855R Autoart FOTOREPORTAGE

Gestart door Spin!, 26-05-2015 12:52:39

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Plastidip n idee voor de bumper delen? Zwart zou ik verven met een kwastje en bouwpakketverf ligt verdund. Deed ik vroeger ook uit de hand. Gaat goed als de lak goed is uitgehard.

Spin!

Citaat van: innocenti op 30-05-2015 14:31:21
Plastidip n idee voor de bumper delen? Zwart zou ik verven met een kwastje en bouwpakketverf ligt verdund. Deed ik vroeger ook uit de hand. Gaat goed als de lak goed is uitgehard.

Heb aan dip gedacht, maar de lagen mogen niet te dik worden anders passen de losse onderdelen niet meer vrees ik. Denk gewoon ouderwets zelf mengen. Heb matzwart en wit.

Yeah! Vandaag begonnen met de paintjob. Voor dat soort klussen moet je echt veel geduld hebben. En dat heb ik echt niet. Maar goed, ik heb mijn drive en enthousiasme kunnen temperen en om kunnen zetten in geduld. Het spul ligt nu te drogen en daarna maken we de schade op voor ronde 2. De achterklep moet sowieso nog een keer, zelfde geldt voor de deuren. Heb alleen de binnenkant kunnen doen. Op het chassis zitten hier en daar wat zeikers. Schuren en nog een keer. Verder best tevreden al dekt het kunststof niet erg lekker na een 1e beurt.

De foto's:

Oh ja...Zal 'm zelf maken. Ja , de spoiler moet ook nog een keer.

Kijken of we morgen verder kunnen.

www.vm-parts.nl

henry classic v70

Blijft dat kleine spul wel goed op z'n plek liggen als je gaat spuiten; "waait" 't niet weg?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Spin!

Citaat van: henry classic v70 op 30-05-2015 18:35:03
Blijft dat kleine spul wel goed op z'n plek liggen als je gaat spuiten; "waait" 't niet weg?

Dat wegwaaispul hou ik vast met pincet, anders heb je inderdaad het risico dat het om waait.

www.vm-parts.nl

zwamborn

Geweldig project  :eusa_clap:
Dat met dat lijmen komt wel goed. Bij mij was er een ruitenwisser afgebroken; zat met een drupje superglue-gel weer onzichtbaar vast. Maar pas wel op niets kwijt te raken; mijn pogingen om een nieuwe ruitenwisser te vinden (opnieuw afgebroken maar deze keer nergens meer te vinden...  :'() hebben helaas nog niets opgeleverd.
(mocht je hem in racestyle zonder ruitenwissers willen opbouwen en de ruitenwissers over hebben houd ik me aanbevolen  ;))

Emiel

Gewoon je rust bewaren Rutger. Goed nadenken over hoe je de spullen moet spuiten en hoe je ze makkelijk weg kan leggen. Beter 2 dunne lagen dan 1 te dikke..

dielie850

Super gaaf Rutger.
Wat ik altijd doe met dat klein spul is vanaf een meter ongeveer er op nevelen.
Duurt wat langer tot dat het goed dekt maar het waait niet om ;)

Spin!

Citaat van: dielie850 op 30-05-2015 19:10:41
Super gaaf Rutger.
Wat ik altijd doe met dat klein spul is vanaf een meter ongeveer er op nevelen.
Duurt wat langer tot dat het goed dekt maar het waait niet om ;)

Ik heb van ca 30-40cm gespoten. Van rood naar wit is toch best tricky. Je ziet elk rood puntje erdoorheen. Morgen de achterklep en deuren nog een keer en dan kan hij weer in elkaar.

Can't wait, zal toch moeten. Wordt altijd ongeduldig als ik resultaat begin te zien. Focus....focus....focus....;D

De belettering op de achterklep is overigens verloren gegaan. Heb geprobeerd los te weken maar die sticker bestaat uit 2 delen. Zwarte achtergrond en chromen letters. Helaas...vergane glorie. Wordt een blinde achterklep.

www.vm-parts.nl

henry classic v70

Toch eigenlijk wel heel mooi zo'n modelbouw Roffel...
Ben net al aan 't zoeken geweest naar een 855 BTCC  :eusa_eh: ;D
(... is immers de wagen waar mijn interesse werd gewekt naar de Roffel)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

dielie850

En staat er al een witte R in 1:18 in de vitrinekast ;D

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Spin!

Citaat van: dielie850 op 07-06-2015 19:30:53
En staat er al een witte R in 1:18 in de vitrinekast ;D

Nee nog niet. Body is heel mooi geworden, alleen de kunststof delen van de raamstijlen mogen opnieuw  :eusa_wall: inclusief schuren en dat laatst is een strookje van 3mm dik en daaraanvast een strook plexiglas. En ik schijn nogal grote handen te hebben, dus daar hebben we een uitdaging aangezien het fijn werk is.

Dan ook nog het issue...tijd, drukke weken op het werk. Thuis ook veel bezig.

www.vm-parts.nl

GeertG

Zie dit nu pas.............

Leuk zeg ! :eusa_clap:

Succes met voortgang :)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

maruska

kunnen wij een motie indienen Geert ? selectief lezen ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R