855R '96 Italia - Road to stage 0 & 19T

Gestart door MatthewRM, 31-05-2015 16:11:48

Vorige topic - Volgende topic

MatthewRM

Hierbij mijn blog omtrent onthoud en modificaties van mijn Italiaanse 855R.

Heb zitten dubben om hem te verkopen en een bedrijfsauto aan te schaffen, maar de liefde voor Volvo overwon. Momenteel nog wel in dubio of ik moet overstappen naar een V70R classic, maar dan wel specifiek een Saffron of LPB en dan handgeschakeld. Heb hier ook een topic over geopend, en de reacties die ik daar kreeg deden me toch iets terugkrabbelen. Dus zoals het nu staat houd ik de 850 aan en ga ik verder met mijn stage 0 om vervolgens een 19T + bijbehorend materiaal te installeren. Heb afgelopen jaar een 100+ oud huis compleet verbouwd, de rust is weer iets wedergekeerd evenals mijn uitgavenpatroon  ;D Ik kan me nu dus weer focussen op de wat grotere uitgaven voor de Volvo.

To Do List

- Airco nakijken Condensor kapot --> moet worden vervangen
- Volans naar de dokter --> momenteel op comets
- Deurstop bestuurderskant. Kent 2 standen, dicht en helemaal open.
- Kachelradiateur? Bij starten en warmer zetten van de kachel een muffe lucht, weet niet of het koelvloeistof is.
- Alcantara scheren.
- Radio werkend krijgen 24-5-15
- Koplamp wissers werken niet
- Stoelverwarming werkt niet Stekkertje los  :eusa_clap:
- Hondenrek plaatsen
- Motorblok schoonmaken
- Sound upgrade. Vind deze erg matig maar misschien mist de versterker.
- Auto waxen, polijsten, krassen verwijderen
- Stage 0 uitvoeren
- ECU conversie naar 4.4 Van Piet flashbare ecu gekocht
- DIY Tune
- 19T
- 3" DP + catback
- Zwarte hemelbekleding
- moremoremore

Matthijs

JuT5R

Mooi wagen, succes ermee! 8)

henry classic v70

Citaat van: MatthewRM op 31-05-2015 16:11:48
Wat is de gemiddelde levensduur van een rotor, verdelerkap, bougies en kabels? Het huidige setje is hooguit een jaar oud.

Ligt eraan welke kabels etc. je hebt gebruikt..
Bougicord kabels, Bosch verdeler/rotor en Bosch bobine gaan heel lang mee dus als dat erop zit zou het daar eigenlijk niet aan kunnen liggen. Zitten er originele bougies in?

Succes met je nieuwe aanwinst  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rifwachter

Veel plezier met je mooie aanwinst!
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

twotone

Mooi hoor  :eusa_clap: Wat 't schokken betreft, weet je of de lambdasonde al een keer vervangen is? Als deze de geest geeft is 't vooral merkbaar tijdens 't cruisen. Lijkt me sterk dat je ontsteking na een jaar al op is..
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

macfocus

Mooie auto!

Slaat je bobine toevallig door?
Ik heb ook last van dat schokken en onregelmatig stationair lopen, de ene keer erger als de andere. Ligt volgens Dirk 100% aan de ontsteking incl bobine. Ga zelf volgende week ff een nieuwe scoren (@ Dirk, had nog geen tijd gehad : ))
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

Jurijn R

Spin!

Citaat van: Jurijn R op 31-05-2015 22:42:19
Prachtige R !!!!

http://i57.tinypic.com/35d9tup.jpg

Ha dat plaatje...yuk!

Hoelang gaat ontsteking ongeveer mee? Kan vragen aan Joris wanneer dit gedaan is. Dacht nog ergens rond de 310k.

www.vm-parts.nl

V70geRwin

Mooie kleur, welkom met je mooie R  :eusa_clap:

Jurijn R

Citaat van: Spin! op 31-05-2015 22:57:43
Citaat van: Jurijn R op 31-05-2015 22:42:19
Prachtige R !!!!

http://i57.tinypic.com/35d9tup.jpg

Ha dat plaatje...yuk!

Hoelang gaat ontsteking ongeveer mee? Kan vragen aan Joris wanneer dit gedaan is. Dacht nog ergens rond de 310k.

Toepasselijk plaatje toch?

marc-850

Citaat van: MatthewRM op 31-05-2015 16:11:48
Zelfs als ze stil staat geniet ik er van. Op mijn werk staat de auto op nog geen 10 meter van m'n bureau. De eerste werkdag na de aanschaf was ook geen productieve dag  ;D Bijna de hele dag naar buiten zitten kijken, kwijlend tegen het raam

Zoooooooo herkenbaar.  ;D ;D
Als ik hem aan de overkant van de straat zet, kijk ik ook regelmatig even naar buiten...

hertogjan6

Heey! Welkom met deze mooie bekende bolide!  Ik ken de oude eigenaar!  Ik zal je de gegeven even pben zodat je goede informatie kan krijgen :)

Ontsteking is een half jaar geleden al gebeurd ;)

Lekker kleurtje trouwens!  8)

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Jurijn R

Registreer je even in het topic: 850 R - Eigenaren

MatthewRM

Oke,

Lange tijd geleden dat ik iets gepost heb. Had mezelf voorgenomen eerst een paar maanden lekker te touren en te genieten alvorens de auto onder handen te gaan nemen. Zo leerde ik de auto (en haar gebreken) ook gelijk kennen. Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds weg van de volvo.

Maarrrr... Helaas zijn er wel een aantal gebreken naar boven gekomen. Het grootste probleem op dit moment is de accu. Deze is na 2 dagen niet rijden leeg. Ik snap niet waar het vandaan komt. Had eerst nog het idee dat het te maken het met het Clifford alarm systeem maar nadat ik deze uit had gezet was de accu na 2 dagen weer leeg. Het alarm zelf gaat trouwens wel nog gewoon af, iets te vaak zelfs.
Ik ga zo de accu van mijn range rover classic overzetten, kijken of deze dan ook leeg loopt.

Verdere gebreken zijn, zeker met dit warme weer, de airco. Zal hem een dezer dagen eens laten controleren. Amper een jaar geleden nog bijgevuld, kan het zijn dat ie gewoon leeg is?

Wanneer ik de kachel aan zet komt er een onaangename geur op je af en dit slaat af en toe zelfs op m'n keel. Kan de geur niet echt plaatsen. Heb eens in een auto gereden waarbij de kachelradiator echt stuk was en je echt een penetrante koelvloeistof lucht rook. Leuk last van me keel gehad toen.
Kan bij mijn auto echter geen lekkage ontdekken dus weet niet of dit de oorzaak is.

Sinds een week brand het lambda sonde lampje. Door een stomme actie van mezelf. Accu leeg, collega stelde voor om de auto even aan te duwen. Had er al mijn twijfels over maar toch mee ingestemd. Ging niet heel soepel maar eenmaal gestart brandde het lambda sonde lampje dus. Even contact opgenomen met autobedrijf Natasja in Bussum en zij vertelde me dat het geen kwaad kan en ik dit zelf kan resetten ?? iemand enige idee hoe ?

Verder blijft het een genot om in de volvo te rijden. Het verbruik is iets hoger dan ik had gehoopt maar het comfort, de luxe en de ervaring compenseren dat ruimschoots.  ;D

matthys

UserID6342

Controleer, voordat je een nieuwe accu gaat plaatsen, eerst even of je geen lekstroom hebt ergens.  Je zult de eerste niet zijn die er een nieuwe accu inzet en even later blijkt er gewoon iets 'aan' te staan....

De muffe geur wat op je strot slaat kan heel goed van een gare, beschimmelde, verdamper afkomen.  Niet echt fijn en best een hoop werk