Van DMV naar EMV

Gestart door grijzev70tdi, 09-06-2015 17:24:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Ik heb een V70 uit 2000 met 2.4 motor (penbobines en ETM). Koppeling is bijna versleten, voor de roadtrip moet die wel vervangen worden. Ik heb een dubbelmassavliegwiel, waarvan ik 99% weet die kapot is. Hij klappert met starten en uitzetten. Maar goed, na 485k ook geen straf.

Die dingen vind ik veel te duur, zeker gezien het voordeel wat je erbij hebt.

Maar kan ik er een vliegwiel van een 850 op zetten met dito koppeling? Zoja, welke moet ik dan hebben.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

RoelNL

Is al een hoop over geschreven. Zoekt en gij zult vinden.

Je moet ook nog iets in de bak aanpassen. Had met iets hydraulisch te maken maar wat precies weet ik niet. Uit mijn hoofd iets met een stang en een buisje wat eruit moet of er juist in.

Zomaar overzetten gaat dus niet lukken.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

haasje

gebruikt dmv kost ook maar €75-100


leons850

Alleen heeft jasper een 2000 model en weet ik bijvoorbeeld niet zeker of de price as de zelfde dikte heeft.
Verder kan het inderdaad wel, heb ik ook gedaan en ik mag er morgen weer even naar kijken en m'n paar maanden oude hydraulisch lager weg doen. komt vast wel bij iemand terecht.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein