mijn oplossing voor niet leverbaar vierkant sierstuk T-5 of T-5R

Gestart door fransb85, 23-06-2015 15:55:56

Vorige topic - Volgende topic

fransb85

Hallo allemaal, even een berichtje waarvan ik hoop dat het nuttig is voor jullie. Heb dit ook al op het gewone volvo forum gepost.

mijn originele eindstuk was bijna helemaal weggerot en zoals iedereen hier wel weet niet meer leverbaar. Er is wel een vierkant aftermarket sierstuk van simons (nummer u246300) maar dat is van verchroomd RVS. Oogt dus niet zo origineel. De afmetingen zijn vrijwel identiek.

Ik heb dit sierstuk besteld en in hittewerend antraciet gespoten. Hieronder de foto's van het resultaat. Hopelijk helpt het iemand in het maken van een beslissing.

Montage is een klein halfuurtje en je hoeft na verwijderen van het oude sierstuk de pijp niet in te korten. Plug and play so to speak.

oh ja ik weet niet hoe je plaatjes in een bericht plakt dus het worden linkjes.

https://onedrive.live.com/embed?cid=5C1662208FCC6213&resid=5C1662208FCC6213%2154265&authkey=AMSd7ocvFX9XP6E

https://onedrive.live.com/embed?cid=5C1662208FCC6213&resid=5C1662208FCC6213%2154261&authkey=AG1ZID-EBU62zK4

855T5+

Volvo: Mutatis Mutandis

fransb85

Vulk

Died850

UserID6342

fransb85

cornelis-b

Ziet er zeker niet slecht uit alleen zou ik hem persoonlijk in zwart zijdeglans hebben gespoten zoals het origineel. Maar zeker een goede tip.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Netjes hoor... Zolang wij "vroegâh" de 855 hebben gehad met dat rechthoekige eindstuk was ie altijd grijsachtig dus deze vind ik best goed lijken ;)

Als zwart heb ik hem nooit ervaren 8)

Zoiets dus:

cornelis-b

Hij is echt origineel tussen zijdeglans en mat zwart J()()sT, heb twee originele gehad en beide verkocht.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,73813.msg1562556.html#msg1562556
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

fransb85

ja ik heb bewust gekozen voor deze iets lichtere tint, paste in mijn optiek mooier bij de wielen. mijn auto heeft ook Volans velgen ipv Titans en meegespoten bumpers/stootstrips/handgrepen dus de originaliteitsprijs ging ik toch al niet meer winnen :) Maar hij frist er enorm van op!

Vulk

Hij wordt sowieso nog wel anders van kleur door hem te gebruiken denk ik.
Hoe heb je de binnenkant zo netjes gespoten of was die al donker?

cornelis-b

Zo te zien al zwart van binnen, echt een nette kopie van het niet meer verkrijgbare origineel.

Zeg maar Henk tegen mij

T5-Klaas

Vind 'um er ook heel goed uitzien.
Kijk uit naar de eerste tekeningen van Jelmar van de in ontwerp zijnde replica  :eusa_pray:
ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

leeroy

Ik heb er net een besteld bij simons vindt het er strak uitzien  :eusa_clap: