tik bij zachtjes remmen

Gestart door jan smit, 30-06-2015 07:50:51

Vorige topic - Volgende topic

jan smit

heb ik weer , als tijdens het uitremmen bij lage snelheid onder de 20 km p uur hoor ik rechts een tik bij stevig remmen hoor ik niks .
heb 2 weken terug alles los gehaald schijven laten vlakken enz (.betreft v70 classic 1-4 -2000)
gr jan

cornelis-b

Glijvlakken van de klauwen, waar de blokken op glijden goed schoon en voorzien van een likje keramisch vet?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jan smit

alles weer los gehaald schoongemaakt opnieuw in het vet gezet (kopervet)nog steeds het zelfde

leons850

Niet gewoon ergens speling wat je dan net even lekker hoort?
Denk aan een draagarm ofzo?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

RoelNL

Wat merk je aan de tik gaat erook iets schokkends ofzo, trekt een kant op? Wat heb je allemaal losgehaald? Zit de klauw goed vast aan de bracket?

Het is niet te zeggen wat het kan zijn, voor hetzelfde geld is het iets in je schokbreker.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

jan smit

bracket nagekeken zit goed vast, evenals de remklauw, in het stuur voel ik niks het is echt taktaktak rem ik harder dan is het weg .
zit zelf te denken aan het wiel lager of draag arm morgen maar weer kijken.

-D©©©L-

Bij het remmen worden de achterste klauwen als eerste bedient. Dit heeft te maken met stabiliteit van de auto.
Omdat dit probleem zich alleen voordoet bij zachtjes remmen, waarbij het heel goed kan dat alleen de achterste klauwen in werking zijn, zou ik toch ook even achterremmen van de auto bekijken.

jan smit

De achter remmen zijn het ik de krik er onder gezet en de voor wielen laten draaien en dan hoor je hem ook .hij gaat zo de brug op dan nog even alles even na kijken  zelf denk ik versleten remklauw of diw glijbouten die je met torks vast zet.

jan smit

opgelost voor zover alles er weer af gehaald schijf opnieuw schoongemaakt weer gemonteerd even gekeken naar die bouten van de remklauw daar zit wat speling in ten opzichte van de remklauw geluid is iets afgenomen maar niet weg dus even een ander bouten setje erop .
gr jan

jan smit

opgelost
.ik had bij interstate service een nieuw setje glij  bouten en rubbers voor de voorste remklauw gekocht daar zat wat speling in en het getik is weg .
gr jan.