Ventilator in de fik...?!

Gestart door Silverarrow, 02-07-2015 21:36:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Precies. Paar tientjes voor zo'n ding van de sloop, en max. een uurtje werk.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Silverarrow

Zelf monteren is iig geen optie, ik heb in Eindhoven geen gereedschap. +/- € 430,- is bij de dealer de normale prijs: Link

Snellebaksteen

:eusa_sick:
430 euro voor een fan?
:eusa_sick:

Daar koop je tegenwoordig een hele rijdende 850 voor! Met werkende fan!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

cornelis-b

Is er nou echt niemand die even kan bijspringen in de regio Eindhoven??
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Silverarrow

Thanks baksteen, wrijf het er nog ff in  :eusa_wall: ;D. Dat het goedkoper kan als je de tijd, ruimte en het gereedschap hebt, is me inmiddels duidelijk. Helaas mis ik op dit moment twee van die drie dingen.

Vanmiddag laten fixen en vanavond gelijk op m'n gemak testen ;). Gaat goed komen :eusa_dance:!

Schnappi

Silverarrow

Inmiddels vervangen, zit op het eerste oog een ander model ventilator in. Hopelijk houdt deze zich beter :) .

bhengeveld

Vandaag was ik ook getuige van dit euvel. Godsamme, schrok me wild. Heel rustig naar huis gereden en morgen eens kijken of we een fan op de kop kunnen tikken...

Sbv

Citaat van: bhengeveld op 15-07-2015 23:04:09
Vandaag was ik ook getuige van dit euvel. Godsamme, schrok me wild. Heel rustig naar huis gereden en morgen eens kijken of we een fan op de kop kunnen tikken...
mogelijk heb ik nog wel een Fan liggen

leons850

Citaat van: Sbv op 16-07-2015 08:00:45
Citaat van: bhengeveld op 15-07-2015 23:04:09
mogelijk heb ik nog wel een Fan liggen

En anders heb ik er in ieder geval 1 voor een 850.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

bhengeveld

Heel erg bedankt heren, maar ik heb al een vervangende fan en een relais gevonden, op een paar km hier vandaan. (Enschede)

Silverarrow

Is inderdaad ff schrikken.

Is een tweedehands ventilator nog op iets te controleren/onderhouden waardoor je zeker weet dat je over 10.000 km niet weer met hetzelfde probleem staat? Van te voren met perslucht goed schoon blazen en lagers invetten bijv.?

bhengeveld

35 piek en wat zweet en gevloek armer, maar de nieuwe/oude ventilator en relais draaien. Happy man. (total noob here) Kan in ieder geval de airco aan tijdens het werk morgen :) Grote dank aan Rob850turbo! De oude ventilator rook in ieder geval goed doorbakken.

Gerald850

de koel fan is los hij schakelt gewoon in bij een te hoge motor tempratuur.