Geklepper 2.5D - kleppen of niet? (geluidsvraag)

Gestart door SMartin, 08-07-2015 09:43:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMartin

Omdat de gecombineerde kennis hier ongeveer 100x is wat ik bij de gemiddelde garage aantref zou ik graag jullie mening horen over het geluid van mijn 2.5D (1999). Sinds een maand of 2 is het geluid vanonder de motorkap behoorlijk toegenomen, zeker in een tunnel/parkeergarage erg goed te horen.
Olie is 4 weken geleden ververst (5W40), km. stand is op het moment 480.000.


Anyway, zie filmpje. Zijn dit inderdaad de kleppen die ik hoor? En moet ik me zorgen gaan maken of kunnen de TDI's hier 100 mee worden?
https://www.youtube.com/watch?v=t4PRcbTaK-A

Alvast bedankt!
Martin


RoyvW

De kans is groter dat dit geluid veroorzaak wordt door de vaccumpomp die overleden is, hierover kun je veel informatie vinden op het forum, hoe je het kunt testen en verhelpen.
Dat zou in ieder geval mijn eerste stap zijn voordat ik aan de kleppen zou gaan denken.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18936.0.html
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

SMartin

OK, thanks. Als ik het goed begrijp zou het getik moeten stoppen als ik het rempedaal intrap, maar da's helaas niet het geval.

RoyvW

Citaat van: SMartin op 08-07-2015 10:57:16
OK, thanks. Als ik het goed begrijp zou het getik moeten stoppen als ik het rempedaal intrap, maar da's helaas niet het geval.
Mijn auto tikt ook af en toe en daarvan zou ook de pomp en/of stift vervangen moeten worden, maar het tikken stopt pas wanneer ik een paar keer pomp met het rempedaal en dan blijf indrukken.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

cornelis-b

Tijdens het getik een lange schroevendraaier tegen de vacuumpomp zetten en je oor op het heft dan hoor je snel genoeg of het de pomp is. Of je moet een stethoscoop hebben?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

SMartin

#5
Citaat van: RoyvW op 09-07-2015 10:38:16
Citaat van: SMartin op 08-07-2015 10:57:16
OK, thanks. Als ik het goed begrijp zou het getik moeten stoppen als ik het rempedaal intrap, maar da's helaas niet het geval.
Mijn auto tikt ook af en toe en daarvan zou ook de pomp en/of stift vervangen moeten worden, maar het tikken stopt pas wanneer ik een paar keer pomp met het rempedaal en dan blijf indrukken.

Gisteren een uur in de file gestaan op de A2, verschillende keren geprobeerd maar geen merkbaar verschil helaas..alleen wel dat ik na een paar keer pompen het pedaal "hoog" bleef en ik flink moest doortrappen om nog te kunnen remmen. Is dat ook een indicatie...?

jgvdv

heb ook ooit zon geluid gehad, waren drijfstanglagers die los gingen zitten :( ik zou zeggen even naar pul op urk
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

SMartin

Citaat van: cornelis-b op 09-07-2015 13:24:26
Tijdens het getik een lange schroevendraaier tegen de vacuumpomp zetten en je oor op het heft dan hoor je snel genoeg of het de pomp is. Of je moet een stethoscoop hebben?
Doe ik ook nog even. En dan denk ik inderdaad een ritje naar Urk..

SMartin

Eerst maar even langs de lokale beun gereden, eerste conclusie is dat het in ieder geval de kleppen & de pomp niet zijn... Volgende week wordt er verder gekeken, ik laat 't hier nog even weten.

SMartin

Update: geen kleppen dus, maar een drijfstanglager. Reparatie gaat 'm niet meer worden helaas. Deze diesel mag met pensioen op 478.000, ik durf 't niet aan om hiermee met volle bepakking naar Frankrijk te rijden...


RoyvW

Citaat van: SMartin op 16-07-2015 13:22:21
Update: geen kleppen dus, maar een drijfstanglager. Reparatie gaat 'm niet meer worden helaas. Deze diesel mag met pensioen op 478.000, ik durf 't niet aan om hiermee met volle bepakking naar Frankrijk te rijden...


Ai dat is geen fijn nieuws! Voordat je de auto afschrijft geef eens een belletje aan Dennis850Estate van Volvoservice.eu wellicht kan hij het maken voor een prijs die te overzien is, zo heeft hij dit al enkele keren voor mij heeft gedaan.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

jgvdv

hmm jammer , maar volgens mij had je dat boven ook al gelezen   :eusa_whistle:
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

SMartin

Citaat van: RoyvW op 16-07-2015 16:31:06
Citaat van: SMartin op 16-07-2015 13:22:21
Update: geen kleppen dus, maar een drijfstanglager. Reparatie gaat 'm niet meer worden helaas. Deze diesel mag met pensioen op 478.000, ik durf 't niet aan om hiermee met volle bepakking naar Frankrijk te rijden...


Ai dat is geen fijn nieuws! Voordat je de auto afschrijft geef eens een belletje aan Dennis850Estate van Volvoservice.eu wellicht kan hij het maken voor een prijs die te overzien is, zo heeft hij dit al enkele keren voor mij heeft gedaan.

Nog bedankt voor de tip, zat echter dermate op hete kolen (4 dagen voor vertrek naar Frankrijk) dat ik hals over kop een andere auto heb moeten aanschaffen. MRB loopt ook gewoon door, dus hij staat nu bij de lokale beun :(

SMartin

Citaat van: jgvdv op 18-07-2015 21:17:55
hmm jammer , maar volgens mij had je dat boven ook al gelezen   :eusa_whistle:
Yep. Jammer dat je gelijk had  8)