Vraag ivm turbo

Gestart door rappendaf, 10-07-2015 17:26:36

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Citaat van: volvobaksteen op 10-08-2015 20:53:31
Citaat van: rappendaf op 10-07-2015 17:45:37
WAt kost een revisie eigenlijk van een turbo .Ik kan een kopen t18 met 160000km volgen de man voor 260 pond
koop nooit een tweedehands meegedraaid heeft dan kan je straks weer opnieuw beginnen
reviseren ben ik geen voorstander van persoonlijk dat heeft een aantal redenen er zijn ook een paar turbo fabrikanten die geen spareparts maken voor turbo's garret bijvoorbeeld
en als je er wel spul voor kan krijgen is dat niet origineel van garret zelf
beter een nieuwe kopen en lief behandelen dan doe je er eeuwig mee

Volgens mij ging het hier over Mitsubish en niet over Garret.
Van Mitsubishi zijn gewoon originele spareparts te krijgen (als revisiesetje voor zo'n 80 dollar).
Ik heb hiermee mijn 19T van mijn 850R  gereviseerd en de 16T (met schuine flens) van mijn C70.
Beiden hebben  inmiddels al weer een respectabel aantal km meegedraaid, zeer goed functionerend en zonder problemen en beide auto's verbruiken vrijwel geen olie.

Reviseren van de Mitsubishi turbo's op zich is echt geen probleem en kan wel degelijk een zo goed als nieuwe turbo opleveren, maarrrrrr..... dan moet je wel een goed uitgangspunt hebben, ofwel een turbo die te reviseren is !!
En daar zit dus het toch wel zeer reeele  risico bij het overnemen van een gebruikte turbo, zoals ik helaas  zelf pas heb mogen ondervinden.....

Piet

Overigens is de C70 (automaat) inderdaad zeer levendig met de 16T met schuine flens.

volvobaksteen

Citaat van: Piet op 10-08-2015 21:54:01
Citaat van: volvobaksteen op 10-08-2015 20:53:31
Citaat van: rappendaf op 10-07-2015 17:45:37
WAt kost een revisie eigenlijk van een turbo .Ik kan een kopen t18 met 160000km volgen de man voor 260 pond
koop nooit een tweedehands meegedraaid heeft dan kan je straks weer opnieuw beginnen
reviseren ben ik geen voorstander van persoonlijk dat heeft een aantal redenen er zijn ook een paar turbo fabrikanten die geen spareparts maken voor turbo's garret bijvoorbeeld
en als je er wel spul voor kan krijgen is dat niet origineel van garret zelf
beter een nieuwe kopen en lief behandelen dan doe je er eeuwig mee

Volgens mij ging het hier over Mitsubish en niet over Garret.
Van Mitsubishi zijn gewoon originele spareparts te krijgen (als revisiesetje voor zo'n 80 dollar).
Ik heb hiermee mijn 19T van mijn 850R  gereviseerd en de 16T (met schuine flens) van mijn C70.
Beiden hebben  inmiddels al weer een respectabel aantal km meegedraaid, zeer goed functionerend en zonder problemen en beide auto's verbruiken vrijwel geen olie.

Reviseren van de Mitsubishi turbo's op zich is echt geen probleem en kan wel degelijk een zo goed als nieuwe turbo opleveren, maarrrrrr..... dan moet je wel een goed uitgangspunt hebben, ofwel een turbo die te reviseren is !!
En daar zit dus het toch wel zeer reeele  risico bij het overnemen van een gebruikte turbo, zoals ik helaas  zelf pas heb mogen ondervinden.....
hoeveel druk vraag je  veel revisie turbootjes hebben moeite om op hogere druk te komen en 9 van de 10 keer is het gietijzeren huis gescheurd  net als het uitlaat spruitstuk heb me vorige nog in de schuur liggen op 4 cm na is die rondom gebroken en als je huisje en binnenwerk nodig heb ben je ongeveer 700 euro verder doe maar dan maar voor 850 een splinternieuwe die nog geen warmte mee gemaakt heeft maargoed smaken verschillen ik heb persoonlijk een hekel op besparen van dat soort dingen net als besparen op olie wat velen doen lekker de action olie erin want jah die kost maar 3 euro per liter stel je voor dat je goeie heb voor 15 euro per liter zo motor draaid wel gaat alleen om het lange termijn

Piet

Zonder hoofdletters en punten is het, zonder overdrijven!, best wel moeilijk om uit je verhaal te halen wat je nu eigenlijk wil zeggen.

Maar wat beteft gescheurde uitlaathuizen en zo, dat is dan wat ik bedoel met dat je wel een reviseerbare turbo moet hebben.
Maar een origineel revisiesetje kost 80 dollar, daar kun je de CHRA (=huisje plus binnenwerk) mee volledig reviseren, nogmaals mits het asje en wieltjes nog in goede conditie zijn.
De revisie heeft mij dus onder de 100 euro gekost. Zowel de 16T als de 19T spoelen gewoon snel
op en  komen uitstekend op druk. Mijn 19T levert vanaf onder 3000 toeren volle druk 1.45 bar (en is nog steeds eficient bij die druk) en levert bij 6700 toeren nog steeds 1.2 bar.
Helemaal niks mis met de drukopbouw dus, helemaal niks mis met een gereviseerde turbo op zich.
Maar nogmaals het is wel zaak een voor revisie geschikte turbo te scoren, wat dat betreft is een nieuwe turbo wel degelijk zeker wel de meest veilge weg.

UserID6342

Jottem, het halve topic vol met berichten die niet te lezen zijn ???  Ik ben echt geen leraar Nederlands en maak zelf ook een hele hoop schreifvauten, maar dit is toch niet meer te volgen zeg ??  Kom op, pffff.....

En wat een wijsheden allemaal.......

rappendaf

Citaat van: V70R^2 op 13-07-2015 13:11:27
16t met schuine flens en goede downpipe lijkt me al lekker onderin, en zonder veel zorgen op een automaat te zetten en tunen.

19t lekker koppel onderin, fijn icm met automaat wel echt oppassen en goede tune..

18t weinig meerwaarde, is enkel bovenin wat meer pk, en heb je weinig aan in een automaat IMO.

kinugawa is zeer betaalbaar en toch goede kwaliteit (geen 10 maar wel ruim voldoende).

turborevisie met goed balanceren al snel 250+ euro.
bedankt
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

volvobaksteen

excuus voor slechte spelling ik begin het erg te verleren
noors is voor mij toch beter weggelegd

rappendaf

mij maakt het niet uit .Ik heb ook desilektie
   C70 t5 23 T

Piet

Mja spelling is nog daar aan toe, maar maak gewoon eens wat zinnen in plaats van 1 lange woordenbrij zonder kop of staart. Da's gewoon bijna niet te lezen. In het Noors kennen ze toch ook zinnen beginnend met een hoofdletter en eindigend met een punt?
Ik wil hier geen purist zijn, maar leesbaarheid is toch wel redelijk primair.
Het is ook een kwestie van een beetje moeite er in steken en een beetje respect voor de lezer die er ook moeite insteekt om je te begrijpen.

rappendaf

mee eens probeer ik ook
   C70 t5 23 T

V70R^2

Citaat van: rappendaf op 11-08-2015 22:40:57
mee eens probeer ik ook

Mee eens, probeer ik ook.

;D

Geintje natuurlijk, maar het is soms wel lastig begrijpen.

rappendaf

net als besparen op olie wat velen doen lekker de action olie erin want jah die kost maar 3 euro per liter stel je voor dat je goeie heb voor 15 euro per liter zo motor draaid wel gaat alleen om het lange termijn

Volvobaksteen.voor 3a4 euro de liter koop ik goede olie .Wel in ton van min 60 liter bij een bekende die een groothandel heeft in enkel olie.De man levert aan garages en autoschops .Maar iedereen moet leven ik persoonlijk doe die 12 euro per liter liever zelf op.M.V.G Raf
   C70 t5 23 T

Martijn_B

Citaat van: razorx op 10-08-2015 21:31:44
Citaat van: -D©©©L- op 13-07-2015 12:12:37
19t met automaat gaat wel goed als je de software goed voor elkaar hebt.
Exact.
Als je tuner de aansturing van de turbo goed afhandelt  en zorgt voor een automaat en drijfstang vriendelijke vermogensopbouw, is er niets aan de hand en heb je een "levendige" wagen.

Maar zoals Marco ook al stelde een 16T met schuine flens is ook leuk.

Een goede tuner kan en hoort je in het traject te begeleiden.

Yits, Marco: Denken jullie dat het risico op kromme drijfstangen met een 16T dan net zo groot is als met een 19T? (icm een AT)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

UserID6342

Ligt ook weer geheel aan de tune en niet zozeer aan de turbo zelf....  Ja, ook met een 16T of 15G kun je kromme drijfstangen veroorzaken met een slechte cq verkeerde tune....

leons850

Citaat van: Martijn_B op 12-08-2015 10:28:37
Citaat van: razorx op 10-08-2015 21:31:44
Citaat van: -D©©©L- op 13-07-2015 12:12:37
19t met automaat gaat wel goed als je de software goed voor elkaar hebt.
Exact.
Als je tuner de aansturing van de turbo goed afhandelt  en zorgt voor een automaat en drijfstang vriendelijke vermogensopbouw, is er niets aan de hand en heb je een "levendige" wagen.

Maar zoals Marco ook al stelde een 16T met schuine flens is ook leuk.

Een goede tuner kan en hoort je in het traject te begeleiden.

Yits, Marco: Denken jullie dat het risico op kromme drijfstangen met een 16T dan net zo groot is als met een 19T? (icm een AT)

Als je de tune van Sebastiaan in mijn auto ziet (liefst bult op in 5) kun je heel goed zien hoe de druk "trapsgewijs" toe neemt onder de 3000rpm, daar boven word de druk gehandhaafd.
Dit is dus ook met een 16T en schuine flens 3" Dp.
Maar zoals Dirk al zegt kun je met een 15G ook al genoeg schade aanrichten.

Edit: nu heeft een automaat wel slip onder 3000rpm dus hoe dat dan gaat weet ik niet.
Het zal allemaal wel lekker warm worden dan. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein