At probleem bij zware belasting?

Gestart door mundi, 20-07-2015 10:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mundi

Gisteren met volle bepakking op de autobahn gaf mijn v70 met automaat(1998) bij gas loslaten vanaf hogere snelheid en daarna weer gas erop behoorlijke schokken.Daarna pakt hij weer normaal op.
Was ook extreem warm met 36 graden. Ik vermoed de bak maar ben er niet helemaal zeker van. in NL geen last van gehad maar dan kom ik niet boven de 120 uit. auto heeft 316 gelopen.
Wat kan dit zijn?


volvobug

Mijn glazen bol is aan het opwarmen, misschien heb je in de tussentijd alvast meer info. Motortype en soort brandstof om maar wat te noemen. Onderhoudsstaat ontsteking en brandstofsysteem, vacuumleidingen, sensoren.

O wacht, groene ledje bol brandt .......... mmm, antwoord bol is: kan van alles zijn  ;)


Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70R^2

Mijn glazen bol laat een bougie zien, 5 nieuwe :)

RoelNL

Ik zou ook mijn geld op de ontsteking zetten.

Bougie's
Bobine(s)
Bougiekabels
Rotor
Verdeelkap

Zolang er geen pijltje van de bak gaat oplichten denk ik altijd dat het probleem ergens anders inzit, blijft automatische motor over.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

UserID6342

Het is wat momenteel met die glazen bollen op het forum: geweldig ;D ;D ;D

Galactica

Ik wil een glazen motor.  Kan je er gewoon in kijken en zien wat er mis is/gaat. :P

volvobug

Citaat van: Dirk342 op 20-07-2015 13:13:14
Het is wat momenteel met die glazen bollen op het forum: geweldig ;D ;D ;D

Zit je ook te kijken Dirk?  :D

Citaat van: Galactica op 20-07-2015 13:29:42
Ik wil een glazen motor.  Kan je er gewoon in kijken en zien wat er mis is/gaat. :P

;D  En dan je klokkenwinkel eruit slopen zodat je tijdens het rijden zicht hebt op de motor.


maar we dwalen af, als de TS wat meer info verstrekt kunnen we hem echt helpen  :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Citaat van: volvobug op 20-07-2015 13:38:55
Citaat van: Dirk342 op 20-07-2015 13:13:14
Het is wat momenteel met die glazen bollen op het forum: geweldig ;D ;D ;D

Zit je ook te kijken Dirk?  :D

Ja straks ff, maar die van mij wou vandaag niet meer... Is helemaal suf met zijn voorspellingen..  Zal eens kijken of er nog garantie op zit want dit kan natuurlijk niet verdikkie....

Pas na 7 jaar voorspellen en raadgevingen geven is de bol stuk :(

V70R^2

Citaat van: Dirk342 op 20-07-2015 14:04:31



Ja straks ff, maar die van mij wou vandaag niet meer... Is helemaal suf met zijn voorspellingen..  Zal eens kijken of er nog garantie op zit want dit kan natuurlijk niet verdikkie....

Pas na 7 jaar voorspellen en raadgevingen geven is de bol stuk :(


Ik zie het al Dirk, jouw bol zuigt valse lucht aan ;D

UserID6342

Vind je het gek met die eraf geklapte IC-slang :evil: ;D ;D

mundi

Citaat van: volvobug op 20-07-2015 10:39:53
Mijn glazen bol is aan het opwarmen, misschien heb je in de tussentijd alvast meer info. Motortype en soort brandstof om maar wat te noemen. Onderhoudsstaat ontsteking en brandstofsysteem, vacuumleidingen, sensoren.

O wacht, groene ledje bol brandt .......... mmm, antwoord bol is: kan van alles zijn  ;)



ehh ja wat karige info. Benzine 140 pk versie. Het is de auto van sjarrel geweest. Hij loopt wat onregelmatig nu ik vandaag kleine afstandjes gereden heb.wel op 1500 mtr hoogte.

Ik heb de bougies laten vervangen na aankoop.
Verder standaard beurt.
Olie,oliefilter,benzinefilter,
Vacuumslang benzine tank vervangen
Abs unit gesoldeerd
Abs ring vervangen

Bakolie is voor zover ik kan zien nooit vervangen.
Het zouden de bougies wel eens kunnen zijn. Ik heb ze laten vervangen omdat ik in de onderhoudshistorie nooit een bougie vervanging tegen ben gekomen. Misschien beter laten zitten....

V70R^2

Wanneer de bougies zijn vervangen door niet volvo bougies is de kans groot dat dit het probleem is, schokken bij (flink) gas geven.

Sowieso aan te raden eens de bakolie te vervangen.