T5Nick

Gestart door T5Nick, 20-07-2015 19:00:03

Vorige topic - Volgende topic

T5Nick

Dus, nu ik toch weer in het bezit ben van een 850, moet ik me maar eens goed voorstellen.
Ik ben Nick, 25 jaar jong en kom uit Venlo.
Na voorheen een 850 GLE en GLT gehad te hebben heb ik na een lange periode van Japanse auto's toch maar besloten om een lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan.

Ik heb altijd al een zwak gehad voor de T5 sinds ik ooit ('95) mee heb gereden in een nieuwe bij de Dealer, die ervaring is me altijd bijgebleven.
Daar ik eigenlijk voor mijn werk geen auto nodig heb en ik vlak bij werk woon, kon er dus een auto komen waarbij de vaste lasten niet zo belangrijk waren net als het brandstof verbruik.

Ik vond dit exemplaar eind vorige week op MP en heb hem bekeken, betaald en meegenomen.

Wat me meteen opviel was de 850 forum sticker, dus ik hoop (verwacht) dat de auto hier wel eens bekend zou kunnen zijn.
Ik hoop er in ieder geval een fijne auto aan te hebben, al weet ik dat de auto wel wat liefde en tijd (en bakken geld) nodig zal hebben om in de staat te komen die ik voor ogen heb.

Maar goed eerst maar eens een paar foto's want ik neem aan dat deze altijd wel welkom zijn :)

Natuurlijk is geen voorsteltopic compleet zonder dingen die me al zijn opgevallen c.q. moeten worden gerepareerd.

1. het dashboard rammelde op een hobbelweg (bevestiging kastje was afgebroken) met een beugeltje gefixed.

2. De auto verbruikt best wel veel ( 1 op 8,5 bij 110 op de cruise control) en ook zie ik volgens mij wat onverbrande benzine bij WOT.

3. Daarnaast valt de motor erg langzaam in toeren terug bij gas los laten (toerental stijgt zelfs kortstondig iets) en ook kan de cruise control de snelheid niet constant houden bij hogere snelheden op de autobahn.

4. ABS/ Tracs Lampje springt aan bij vochtig weer en snelheid boven 30km/h

5. centrale vergrendeling werkt niet, net als het elektrische raam rechtsachter

6. stof van de dakhemel laat los

7. Spuuglelijke velgen

En de komende tijd zal me nog wel het een en ander te binnen schieten....

Overigens laat ik de auto nog wel poetsen eind deze week aangezien ik zelf de kennis noch de materialen daarvoor heb.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden :)

T5-4life

Welkom hier!
Velgen zijn volgens mij 17 inch Arrakis en die zie je vaker op een S80.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

cornelis-b

Welkom Nick en vaak moet je er nog wel wat geld insteken om hem te krijgen zoals je wil. Wel leuk dat er de originele RIP kit op zit, die is inmiddels best wel zeldzaam aan het worden. Veel plezier met de T-5
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rients

Welkom, ziet er goed uit!
850 T-5R Cream yellow estate (1995 / handgeschakeld)

henry classic v70

Welkom op 't forum
2. kan een slecht werkende lambda zijn
3. kan duiden op een vacuumlek of een ralle TPS
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

peteRRR

Welkom hier.

Even iets wat opvalt,..staan beide wielen op foto 2 nu in zo,n positieve camber,..of komt dat door de foto?

Middelste picture.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jurijn R

ABS controller zal kapot zijn. (Zie lampjes tracs off en ABS)

T5Nick

Dus, bij deze even de foto's van de gepoetste T5.

Ik dacht dat ik de kleur wel een eindje terug kon halen maar dit resultaat had ik zelf niet verwacht.

In ieder geval weer mooi rood, en zelfs de velgen zijn nog in redelijke staat, op 1 exemplaar na dan.

@ PeteRRR
Dat kwam volgens mij omdat die foto iets vertekend, ik zie verder in werkelijkheid niets geks.

@Jurijn R
Ook als het alleen bij vochtig weer is? aangezien het probleem zich alleen voordoet bij vochtig of nat weer.

@ Henry Classic V70
Ik verdenk ook de lambda, hij loopt wel aardig rijk dus die ga ik binnenkort maar eens vervangen.
Passen deze van alle 850s op de T5? of moet ik een specifieke hebben?

Verder zou een vacuumlek wel eens goed kunnen, bij WOT gaat de turbodruk meter ook niet verder als ongeveer 40% vd schaal, en ook als de motor stationair draait gaat de meter niet helemaal terug het zwarte gebied in zeg maar.
Zijn er ergens punten waar ik het beste kan beginnen, wat het meeste kapot gaat in het traject?

T5-4life

Dat is nog al een verschil  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

classicT5

Ik zou alle vacuumslangen vervangen. Zowel van/naar turbo, spruitstuk, etc. Veel heb je niet nodig qua lengte, maar kan je hoop zoekwerk naar rare storingen schelen. Kosten zijn het ook niet.

Wel even opletten dat je correct alles aansluit op je TCV. Of slang voor slang vervangen.

henry classic v70

Die is mooi opgeknapt zeg  :eusa_clap:

De lambda die je nodig hebt is specifiek voor een T5 dus een lambda van bijv. een 10 klepper werkt niet.
Volgens mij heb je ook 2 lambda's, als ik het goed zeg regelt de voorste de brandstof..

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sweij

Mooie wagen Nick!

Mocht je op zoek zijn naar de achterste (diagnose) lambdasonde dan heb ik die evt voor je liggen. Staat ook tussen de advertenties hier op het forum.

Succes met de klussen!

T5Nick

Zo, weer even een update.

De auto afgelopen vrijdag voorzien van een zwik nieuwe speakers.
Er zaten standaard al 8 speakers in de auto, en deze zijn allemaal vervangen door Alpines in dezelfde grootte.
Voorin dus nieuwe 9 cm, in de deuren 13 en op de hoedenplank een set 5X7 inch die op de plaats van de oude 5x8 zijn gekomen.
Ik moet zeggen het verschil is duidelijk te merken, vooral op het gebied van de hoge tonen, die komen nu toch wat duidelijker door.
Onder de passagiersstoel woont nu een Hifonics TXi3400, die voor de aansturing van het geheel zorgt.

Verder vandaag bij Thuur langsgeweest, voor een controle vd auto en om een beetje een algehele indruk te krijgen van het geheel.
Naar mijn grote opluchting blijkt de 854 nog in goede gezondheid, al moet er voor het mooie een paar kleine dingen vervangen worden om alles naar mijn wens te krijgen.
Ik bleek een vacuumlek te hebben, al wist ik dat zelf niet. (Turbodruk kwam tot halverwege de schaal.)
Ben altijd in de veronderstelling geweest een standaard 850 gekocht te hebben en dat blijkt dus niet zo te zijn.

Op de terugweg bleek de auto in een keer beter door te trekken en de turbo houdt zijn druk ook langer vast, het metertje loopt nu exact tot het einde van de schaal door, waaruit ik dus waarschijnlijk op kan maken dat de auto al gechipped is.

Overigens dikke aanrader, Thuur heeft alles perfect uitgelegd, heeft verstand van zaken en zou ik iedereen te harte aanbevelen.
Dikke kans dat ondanks de afstand van 90 km ik de roffel gewoon daarheen breng voor mijn onderhoud.

cornelis-b

De auto ziet er weer lekker fris uit na de poetsbeurt Nick en omdat er geen metalen beugel meer om de ECU bak zit en de turbodruk meter tot het einde van de schaal gaat kan je er zeker van uit gaan dat de wagen gechipt is.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Welkom provinciegenoot!
De wagen is mooi opgeknapt, en bij thuurbo is ie in goede handen!