C70 AT Overleden.

Gestart door jwj1976, 21-07-2015 15:16:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Voordat ik verder ga, wil ik eerst even met Marco meegaan....

"en weer een leuk topic om zeep met een emmer azijn.

Blijft jammer.  eusa_shifty"

En verder, als NP carterventilatie sets kan leveren voor 133 euro geheel compleet af dealer en origineel voor ME7.0 motoren dan wil ik er graag 20 bestellen, als dat te weinig is voor hem ivm de kosten dan wil ik er ook gerust 40 pakken (a contante betaling !!)

Heel simpel, zoals al vaker gesteld en bewezen inmiddels, hij weet totaal niet waar die over kletst !!  Alleen de massieve buis kost al 147 ex BTW (en die moet er toch echt bijzitten, want ik/wij vervangen die standaard ook).  En je wilt ook niet weten hoevaak juist die buis naar de kloten is, met al die aftakkinkjes....  En dat is ook precies het duurste van die gehele ventilatie...

Maar ik heb weer zo'n lichtbruin vermoeden dat het weer allemaal bladiebladiebla is, om te zieken want zoals ook al vaker gezegd...  Niemand heeft ooit maar eens iets gezien van zijn 'skills' tot techniek qua sleutelen....  Wel qua mekkeren want dat is standaard bij 'm.

Maar NP geef eens antwoord op de gestelde vraag, hoelang ben jij bezig om een bak eronder uit te trekken en op welke manier doe je dat met een automaat ?  Ben ik erg nieuwsgierig naar, kan er misschien nog wat van leren (denk het niet, maar je weet nooit immers)

UserID6342

Voordat ik het vergeet, ik wil dezelfde sets bestellen origineel af dealer voor de distributieset en waterpomp voor de opgegeven prijs van NP....

Alleen de pomp kost al ruim 80 euro (zonder korting) ex BTW en daar kom de tandriemset nog bij en die zou dan 55 euro gaan kosten (in de BTW)

Jawel hoor, weer 20 of 40 stuks graag tegen contante betaling !

NinaPaul

Citeer"Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zég, niet voor wat jij begríjpt!"

Gelukkig geldt dat ook voor jou.
Blijkbaar is lezen zeer moeilijk voor jou, zoek het woord "gemiddelde" eens op!
Volvo onderdelen zitten boven het gemiddelde....
"standaard vervangen" is boven gemiddeld

Door deduceren, lijkt het mij dat TS bij Dirk342 is geweest voor de reparatie, waarbij originele volvo onderdelen zijn gebruikt voor de carterventilatie en de distributie.
Gezien de prijzen daarvan, is het een prima prijs, maar dat had ik al gezegd (het is nog steeds geen koopje, want het kan immers veel goedkoper qua onderdelen).
Is de opzet dan altijd zo goedkoop mogelijk? Nee, natuurlijk niet, maar wel als je het een "koopje" noemt!

Mijn "skills" zijn totaal NIET RELEVANT aan de discussie.
Contitech set is bv wel rond die prijs
Automaat bakken staan hier op het forum zelfs voor 150 euro
Carterventilatie is vervangen wat nodig is, natuurlijk als je alles maar vervangt om het vervangen dan ben je duurder uit

Nogmaals, voor alle zwartkijkers en mensen die het niet snappen.
Het is een goede prijs! Maar het kan met dezelfde kwaliteit wel goedkoper -> koopje.
Ik zeg dus NIET dat je verplicht bent om de beste prijs/kwaliteit te zoeken, maar als je dit niet doet, noem het dan geen koopje.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

#63
Ook hier geld weer; als jij automaatbakken kunt leveren voor een 2.3 T5 vanaf '96 (en liever nog later) met niet teveel km's erop en die gewoon goed zijn voor slechts 150 euro, wil ik er graag 3 hebben (kan helaas niet meer plaatsen ivm ruimtegebrek).  Kan ik eindelijk eens ook een keer wat geld verdienen, zonder mijn handen vuil te maken....

En wat jij niet standaard vind, is voor ons wel standaard !  Bij een carterventilatie vervang je niet alleen wat nodig is, maar ook preventief. En als je net zoals ik/wij alleen maar met originele onderdelen werkt.....

Edit: Typo

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 09-09-2015 00:15:50
Citeer"Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zég, niet voor wat jij begríjpt!"

Gelukkig geldt dat ook voor jou.
Blijkbaar is lezen zeer moeilijk voor jou, zoek het woord "gemiddelde" eens op!
Volvo onderdelen zitten boven het gemiddelde....
"standaard vervangen" is boven gemiddeld

Door deduceren, lijkt het mij dat TS bij Dirk342 is geweest voor de reparatie, waarbij originele volvo onderdelen zijn gebruikt voor de carterventilatie en de distributie.
Gezien de prijzen daarvan, is het een prima prijs, maar dat had ik al gezegd (het is nog steeds geen koopje, want het kan immers veel goedkoper qua onderdelen).
Is de opzet dan altijd zo goedkoop mogelijk? Nee, natuurlijk niet, maar wel als je het een "koopje" noemt!

Mijn "skills" zijn totaal NIET RELEVANT aan de discussie.
Contitech set is bv wel rond die prijs
Automaat bakken staan hier op het forum zelfs voor 150 euro
Carterventilatie is vervangen wat nodig is, natuurlijk als je alles maar vervangt om het vervangen dan ben je duurder uit

Nogmaals, voor alle zwartkijkers en mensen die het niet snappen.
Het is een goede prijs! Maar het kan met dezelfde kwaliteit wel goedkoper -> koopje.
Ik zeg dus NIET dat je verplicht bent om de beste prijs/kwaliteit te zoeken, maar als je dit niet doet, noem het dan geen koopje.



Door deduceren lijkt het mij dat jij toch wel heel erg de neiging hebt om het laatste woord te hebben. Je hebt gelijk, jou SKILLS zijn totaal niet relevant PUNT. Wat dan wel apart is, is dat je toch wel heel erg je best doet je SKILLS toch te doen gelden op dit forum (azijn pissen, af zeiken beter weten en het laatste woord hebben) Maar ja, nu doe ik weer deduceren

jwj1976

Ik had de keuze uit een sloopbak van 300dkm van 250 euro, revisiebak van 1100 euro bij een dubieuze handelaar. 2e hands bak met 120 dkm voor 550 bij hunterparts.
Dus de gemiddelde prijs ligt stukken hoger, als je maar twee weken tijd hebt, en geen oprit/kennis hebt om een AT onder een auto vandaan te halen.

Dát en de kunde, vriendelijkheid, actief meedenken, communicatie, geduld en flexibiliteit van de betrokkenen maken dat het in veel opzichten een koopje is!
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

volvobug

Haha, alweer twee pagina's of iets een goede koop of een koopje is  ;D. Minder ouwehoeren en meer rijden met die hokken, voordat ze echt uit elkaar vallen  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

knoertS70

Arjen, het is jouW skills.  ;D
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

FGG

Citaat van: NinaPaul op 08-09-2015 16:41:42
Ik ga er in ieder geval niet verder op in.


Nou...:

Citaat van: NinaPaul op 08-09-2015 16:41:42
Citaat van: V70geRwin op 08-09-2015 15:55:53
Citaat van: NinaPaul op 08-09-2015 15:45:50
Citaat van: V70geRwin op 08-09-2015 14:28:22
Citaat van: jwj1976 op 08-09-2015 13:04:29
Yep, iets minder dan de helft en ze hebben ook nog "ff" de distributie en carterventilatie meegepakt. Top!

Koopje  :eusa_clap:

:eusa_eh:

Gemiddelde prijzen:
-tweedehands automaat 250,-
-distributie set met waterpomp 135,-
-carterventilatie 110,-

Bij elkaar bijna 500 euro onderdelen, laat het 600 euro zijn, dan houden we 900 euro over voor de uren, dat vind ik geen koopje!
Het is waarschijnlijk goedkoper dan de dealer, maar zeker niet goedkoper dan een gewone garage.



"Ninamodus aan"

Minder dan de helft staat er Nina.

"Ninamodus uit"

En tevens was het niet letterlijk bedoelt maar t.o.v. de kosten van revisie en of een nieuwe bak is het een veel schappelijker bedrag waarna de auto weer de weg op kan. Zo te lezen is de eigenaar er in ieder geval erg blij en tevreden over en daar gaat het toch om?


Er staat
Citeeriets minder dan de helft
niet zoals jij zegt "minder dan de helft"

Citaat van: NinaPaul op 21-07-2015 15:24:26
Vaak is een 2e hands bak goedkoper, of enkel 2e hands kleppenblok wisselen en klaar.
(geen idee wat jouw financiële middelen zijn en dat wil ik ook niet weten)

Voor je tweede stelling, natuurlijk is tweedehands, zoals door mij direct voorgesteld financieel aantrekkelijker!
Maar dan is het geen "koopje" maar een ander soort aankoop.

CiteerJij weet het weer natuurlijk...
In hoeveel uur kun jij een bak vervangen dan?
...en hoe kom je aan de gemiddelde prijs van een automaatbak
Gemiddelde prijs is gebaseerd op wat demontage bedrijven aanbieden.
CiteerIn hoeveel uur kun jij een bak vervangen dan?
Uurtje of 8 a 10 of 12 a 14 als je het op je eigen oprit wil doen.

Wat is het probleem van veel weten en/of kunnen en/of opzoeken? En waarom zie jij dat als negatief?

CiteerMoet jij nou altijd zo reageren Nina, ik vind dit absoluut geen bijdrage in dit topic. Dat jij het duur vindt is jouW probleem, TS is er blij mee en als jij zo zeker weet dat het geen koopje is had TS dan aangeboden hem te helpen ipv nu te trappen met de woorden dat JIJ het geen koopje vind.
Hoe kom jij er nu bij dat ik het "duur" zou vinden?! Ik reageer alleen op een statement die zegt dat die werkzaamheden en onderdelen een koopje zijn.
Een koopje is in mijn ogen een prijs ruim onder het gemiddelde voor hetzelfde koopwaar. (Geen appels en peren vergelijken, nieuw vs tweedehands)

Trappen met woorden? Jij ziet alles zwart zeker? Ik ga er in ieder geval niet verder op in.


En natuurlijk is het goed dat alles is opgelost en TS weer kan rijden, maar dat had ik ook gevonden als die een fiat panda had gekocht in de plaats of een volledig nieuwe bak eronder had laten zetten.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

arjen850

Citaat van: knoertS70 op 09-09-2015 11:33:01
Arjen, het is jouW skills.  ;D

Heeft toch 3,5 uur geduurd voordat iemand dit zag,😀😀

FGG

Citaat van: arjen850 op 09-09-2015 13:43:15
Citaat van: knoertS70 op 09-09-2015 11:33:01
Arjen, het is jouW skills.  ;D

Heeft toch 3,5 uur geduurd voordat iemand dit zag,😀😀

Je wilt niet weten welke fouten ik nog meer heb gezien. :eusa_doh:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ewout Schalkwijk

He, gezellig hier.

Volgens mij is de topicstarter blij dat 'twee forumgenoten' hem snel en goed uit de sjips hebben geholpen. Tevens is de distributie en de CV aangepakt. Al met al voor 1500 euro. Ik zeg: niet gek.

Zullen we het daar bij laten? :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

kevinwalter

En nu weer lekker van de C70 genieten. :)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020