Homokineet smeren

Gestart door thuur, 19-02-2005 21:02:17

Vorige topic - Volgende topic

Jans Duiven

Maar wat was je kwijt aan je uren  ;D

Update: Net nog even gebeld over die hoezenprijs: 12.50 euri inclusief het vet. gnagnagna  ;D
Het uurloon is €15 (als het grote klussen zijn).

Hans

thuur

Ik heb uiteindelijk de hele aandrijfas vervangen. Goed exemplaar gevonden op de sloop (incl goede hoezen). Klusje was zo geklaard 8)

Gr ;)

Johan850

Citaat van: Hans Duiven op 20-03-2007 21:52:57
Citaat van: Johan850 op 11-05-2006 16:45:57
Mooi, dat ga ik even van het weekend doen. Het zou toch wel fijn zijn als ik van die trilling afwas voor de vakantie

Je hebt toch hopelijk geen aftermarket-velgen gekocht waar een nylon pasring in moet?

Hans (die daar ook last mee heeft gehad enige jaren geleden)
Ik weet niet precies wat je bedoelt met after-market. Ik heb ze gekocht via profile tyrecenter, merk dezent.

Ben er nog steeds mee aan het kloten. Remmen laten doen, voor de vijfde keer laten balanceren, een wiel had 30 gram nodig. Ik snap er niks van. Ik zal die knapen je nylon pasring idee voor leggen.
Groet,
Johan
----
iedereen die langzamer rijdt dan ik is een idioot; iedereen die harder rijdt dan ik is een maniak.

Jans Duiven

Alle niet originele velgen.

Het is niet negatief bedoeld, maar sommige velgen zijn voorzien van een nylon centreerring en die kunnnen al vlot gaan rekken en uitlubberen waardoor je trillingen krijgt die jij beschrijft.
Mijn 850 estate destijds voorzien van aftermarktetvelgen en langzamerhand ontstond steeds meer onbalans en getril. Originele velgen er weer onder en het was over.

Kijk maar even na of er een nylon centreerring in zit.

Hans

Johan850

ah, daarom zo het zo kunnen zijn dat het na balanceren even goed is en een paar honderd km verder weer zoals voorheen...

Beetje balen. Ik zal van het weekend eens een wiel vanaf draaien.

Bedankt voor de tip
Groet,
Johan
----
iedereen die langzamer rijdt dan ik is een idioot; iedereen die harder rijdt dan ik is een maniak.

kyro

@ thuur

week of 4 geleden, ook het vet in de homokineet
vervangen !!
had nl al tijden last van lichte irritante trilling
in het stuur vanaf 120 kmh
nu was na het vervangen, van het vet, geen verbetering
waarneembaar (was ook niet meer dan een wilde gok)
maar al nagelang de kilometers erbij kwamen, werd het
trillen steeds minder, en verplaatste zich steeds verder
naar steeds hogere snelheden.
nu begint het eigenlijk pas bij zo'n 150 a 160 kmh !!
heb de indruk als ik nou steeds harder rijdt, ook de trilling
pas steeds verder weg begint :eusa_think:

er is al heel wat aan dit euvel gedaan, maar niks hielp !
en nu met de eigenlijk wel "goedkoopste operatie"
is er resultaat bereikt  tssssss

Jans Duiven

Citaat van: thuur op 20-03-2007 22:47:31
Ik heb uiteindelijk de hele aandrijfas vervangen. Goed exemplaar gevonden op de sloop (incl goede hoezen). Klusje was zo geklaard 8)

Gr ;)

Ik heb voor de glt vandaag  een goede aandrijfas inclusief hele  abs-ring opgehaald bij Hunter voor €75. ;D

Goede tip  :eusa_clap:

Hans 

Paul-S70R

Aandrijfas kost bij FCP Groton $105,- per stuk kompleet!
L/V bij mij speling (axiaal en radiaal) na klacht van trillingen bij ong. 85km/h met caravan er achter.

Paul-S70R

O, ja...
Kan iemand voor mij een kopie van Vadis regelen?

Ben

Citaat van: Paul-S70R op 30-04-2007 08:15:24
O, ja...
Kan iemand voor mij een kopie van Vadis regelen?
Het copyright van Vadis ligt bij Volvo. Het maken van kopieën is derhalve illegaal en het is op dit forum niet toegestaan kopieën aan te bieden.

Esveldt

Toch goed dat Ben het zo verwoordt!!!