even voorstellen gelijk een vraag

Gestart door henks, 20-02-2005 20:58:21

Vorige topic - Volgende topic

henks

hoi ik ben henk en sinds een paar maanden zeer blije 850 2.5 20v estate rijder ik woon op texel en maak niet veel km, kon daarom eentje kopen met al 275000 km op de teller gekocht van particulier met veel historie en extra,s ik ben 45 maar zo blij als een kind. het rijden is natuurlijk helemaal fantasties maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen.  nu een vraag aan de passagiers kan staat in eens een laagje water onder de mat, er zit als extra een climate contol ingebouwd zou het kunnen zijn dat die lekt.  ik heb alle 85 pagina,s door gelezen en twee items gelezen die er mee te maken zouden kunnen hebben, beslagen ramen (heb ik ook ) en iemand die een slang van zijn airco zocht ( ik denk dan aan een lekkende slang ) want ik kan mij haast niet voor stellen dat het water van buitenaf komt, of zitten er nog water afvoeren van een roofrack die misschien verstopt zitten! ik heb geen open dak dus daar kan het niet aan liggen!  wie heeft iets dergelijks bij de hand gehad?? ik hoor graag van jullie!   P.S leuk forem vooral als het over pk.s gaat of snelheid zijn er opvallend veel reacties!!!!  

thuur

Hallo Henk,

Welkom gewenst vanuit de andere kant van het land! ;)

We hebben een categorie om jezelf voor te stellen (en dat is niet deze ;D), maar ik denk dat 1 van de moderators wel zo goed is om je post even te verplaatsen ;)

Over je lekkage: er zit wel een afwatering aan de voorzijde van je auto. Als je de motorkap open doet, zie je aan het einde van de zwarte kap (onder de voorruit) aan de kant van de motorruimte 2 afvoerslangen zitten. Het kan ook zijn dat deze verstopt zijn.

Zo niet, dan is er inderdaad iets aan de hand met je ECC. Heb ik wel vaker gelezen hier, maar waar het precies (meestal) lekt is me niet bij gebleven.. :-[ Maar er zijn vast leden die dit nog eens willen neerschrijven.

Oh ja, nog 1 ding....
We willen nathuurlijk wel FOTOOOOO's van je auto zien!!! ;) ;D

Gr 8)

Keesjan

Welkom hier,

Vervelend probleempje met dat plasje water. Het zou natuurlijk kunnen dat het met de ECC te maken heeft, maar aan de andere kant zit er volgens mij maar 750 gram koudemiddel in de installatie. Als de ecc nog goed koelt en je krijgt niet bij elke start de beruchte knipperende lampjes op de ecc bedieningsknoppen, ligt het volgens mij niet aan de ecc. Die 750 gram is er bij een flinke lekkage zo uitgelekt denk ik.
Ik zit zelf meer in de richting van raamrubbers of afwatering.
Succes bij het zoeken naar de oplossing en veel plezier met je auto gewenst!

Keesjan

marcelV70R

welkom hier en veel roffelplezier!!
plasje water????
ik denk aan een lekke kachel radiator!!
probeer de zoekfunctie maar eens
succes

ed

Jongens niet te moeilijk doen. Waarschijnlijk is de afvoer van de airco verstopt. Haal de bekleding van de middenconsole los bij de voeten van de bijrijder. Daarachter zie je een slangetje zitten die naar onder verdwijnt. Hierdoor wordt het condenswater van de airco afgevoerd. Als deze verstopt zit of de slang niet goed aangesloten komt dit meestal op de mat aan de bijrijderskant terecht.
Als dat het niet is kan het inderdaad je kachel zijn die lek is, maar ik zou eerst even de airco controleren.
Wellicht als de console eraf is kun je ook zien of de kachel lekt. Er moet dan een groene drap aan de kachelunit hangen.

Succes.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Spin!

Is inderdaad de airco in alle waarschijnlijkheid...hebben wij ook welleens gehad. De boel raakte verstopt toen we in Z-Frankrijk 3 weken stof aan het happen waren.

welkom op het forum! enne...foto's verplicht!

www.vm-parts.nl