850 10V Vakantieliefde - Verkeerde ashoes besteld...

Gestart door Dionvr, 29-07-2015 15:31:29

Vorige topic - Volgende topic

Dionvr

Citaat van: The Demon op 31-07-2015 22:48:03
Het kan ook zonder de asmoer los te halen.  ;)
Staat in de Blog van Yits.

Draagarm wel, ashoes niet toch?

volvobug

Citaat van: Dionvr op 01-08-2015 00:11:16
Citaat van: The Demon op 31-07-2015 22:48:03
Het kan ook zonder de asmoer los te halen.  ;)
Staat in de Blog van Yits.

Draagarm wel, ashoes niet toch?

Buitenste ashoes kun je vervangen zonder de asmoer los te halen, zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44163.msg892828.html#msg892828.

Heb het zelf ook al een aantal malen zo gedaan, het is effe pielen met die borgclip maar het kan wel.
Alhoewel ik de laatste keren, nu ik een goede luchttol heb net zo makkelijk die moer 36 los jank  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Died850

Je asmoer kun je ook loshalen door er een (lange) sleutel erop te zetten welke op de grond rust en dan een stukje naar voren rijden ;D een echte beun de haas manier misschien niet aan te bevelen ;) draagarm is een simpel klusje en heb je meestal zo los zonder speciaal gereedschap. Soms een lange sleutel wel fijn voor extra moment voor los halen en vast zetten. Wel onder balast de moeren aandraaien.

Dionvr

Draagarm gemonteerd

Na de mislukte poging van gisteren (kreeg de bouten niet los...), wel de bouten voorzien van wat WD40. Vanochtend een nieuwe poging gedaan, en nu met een langere sleutel = grotere hefboom ging het ineens heel gemakkelijk. Oude eruit, nieuwe ertussen. Fuseekogel ertussen gedaan, bout op 50nm vastgezet en vervolgens alles teruggezet, auto laten zakken van de krik en vervolgens de bouten met de momentsleutel op 65nm gezet.

Is er een eenvoudige manier om dit te doen? Aangezien ik best heb lopen tobben met verlengstukken op de momentsleutel om er fatsoenlijk bij te komen...?

Dionvr

Welke ashoes?

Gisteren bezig geweest met het loshalen van de aandrijfas op de manier zonder dat je de asmoer loshaalt. Na flink wat werk de as uiteindelijk uit de homokineet gekregen.

Helaas blijkt 1 van de bestelde ashoezen niet de juiste maat te zijn... Die aan de buitenkant klopt, alleen die aan de binnenkant niet...

De grote kant lijkt te klein, en de kleine kant te groot  ::)...

De linker is degene die niet lijkt te passen. Is dit de verkeerde, voor een turbo bijv? Het lijkt alsof die aan de passagierskant wel zou moeten passen...

Heb ze bij Estateservices.nl besteld, dit is degene die niet past: Ashoes 850 SV70 XC70 C70 -99 l r binnenste non turbo/turbo   271650-S

Uhm, terwijl ik dit lees, zie ik in de beschrijving staan: handbak  :eusa_wall: :eusa_wall:
Lijkt erop dat ik deze dus moet hebben: Klik

Dionvr

Even een update...

Ashoezen zitten erop. Dit was ook meteen het laatste onderhoud dat ik eraan heb gedaan.
Na wat te hebben gerekend, toch besloten de auto te verkopen. De eerstvolgende rit / vakantie waar ik hem echt ga gebruiken is waarschijnlijk pas volgend jaar, en in de tussentijd kan ik de auto hier thuis prima gebruiken.

Woensdag te koop gezet, en zaterdag was die verkocht.

Vind het wel jammer dat die weg is, maar financieel is het een stuk aantrekkelijker als full-time student  ::).

Ooit komt er wel weer eentje terug...!

stuuraandeverkeerdekant

Wel tof om even een auto te kopen voor vakantie, hem een beetje op te knappen en dan weer door te verkopen. Maar nu heb je er weer een lees ik bij Sandor?

Groeten,
Thijs
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Dionvr

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 27-11-2016 15:08:53
Wel tof om even een auto te kopen voor vakantie, hem een beetje op te knappen en dan weer door te verkopen. Maar nu heb je er weer een lees ik bij Sandor?

Groeten,
Thijs

Was zeker een leuk avontuur, veel plezier mee gehad toen. Uiteindelijk nog geen 2 maanden later weer een 850 gekocht, dat is deze uit mijn andere blog. Die staat momenteel inderdaad bij Sandor en is bijna af  ;D

stuuraandeverkeerdekant

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!