Aubergine 850 estate van Alain

Gestart door Groene850, 04-08-2015 13:42:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vincen tdi

Zoals al eerder gemeld eerst de carterventilatie nakijken of dat de oorzaak is.
Het kan ook oude olie zijn van een vulfout oid
De keurmeester hoeft in principe alleen maar te constateren dat er olie lekt, niet waar dat is  ;)
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Groene850

Dat ga ik ook nog bekijken, is niet een klusje van 123 die je doet.

Vandaag stabilisator stangen vervangen, andere kant komt morgen want ze hadden maar 1 op voorraad bij Breezan automaterialen.
Wiel ging er af en zo zag het eruit:



Het vervangen van at kleine stangetje dacht ik wel even te doen.
Niet dus :eusa_wall:
Slijptol moest te pas komen...
Had ik niet op gehoopt, maar ging wel rap.



Even de boel geschuurd en getectyleerd.



Morgen de andere kant doen, vanavond alvast de stang eraf slijpen en de boel tectyleren.

The Demon

Ik pak de "bout" van de stangetjes altijd even met een griptang (rubber mag toch stuk) en dan even de luchttol erop en.....Hoppaaa....los!!!!

cornelis-b

 Dat is inderdaad het snelste Walter maar bij gebrek aan een luchttol dan is de slijptol je beste vriend. Meerdere malen zo gedaan ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

classicT5

Doe carterventilatietest eens, dan weet je ook al meer over oorzaak van lekke keerring

Groene850

#50
Ben wel in bezit van een lucht tol, helaas geen griptang...
Net ook de andere kant met de slijp tol gedaan, er komen toch nieuwe op. :D

Morgen ga ik de test doen.
Wanneer dat niet goed is, ga ik langs Nordicar om te shoppen ;D
De auto hoeft namelijk niet ala minuut te rijden, hij is toch nog geschorst.
Er is een mooie FCP filmpje hoe je het moet doen, die ga ik stap voor stap volgen.
Deze:
https://www.youtube.com/watch?v=otzkZ_f3Y3s

Waar ik goed om ga denken is de injector rail, dat vind ik wel een tricky onderdeel om aan te zitten.

Groene850

Net heb ik de stabilisator stang van de andere kant vervangen, niet zo veel bijzonders.
Toen alles gemonteerd en wel was ging ik even een stukkie rijden. (jaja ik weet dat ie geschorst is en ja ik weet wat de gevolgen zijn)
Bij ons op het pad is het hobbelig en met de oude stabilisator hoorde je telkens geklonk bij een hobbeltje.
Nu niet meer :eusa_dance:
Dus ook een rondje op de weg rijden en van voren hoor je niks meer wat je dus eerst wel hoorde :D

Zometeen maar eens de carterventilatie test doen, zometeen een edit in dit bericht.

Groene850

#52
Zoo, even een update.
Vandaag komt er iemand kijken naar de groene 850.
Vind het erg jammer dat hij weg gaat, maar het moet. :-\
Geld kan ik goed gebruiken, en dan kan de estate in de running.

Met de carterventilatie heb ik nog niks gedaan.

EDIT: De auto is verkocht  :eusa_dance:/ :(


Groene850

Zoo, vandaag wezen shoppen voor de 850!
Wat heb ik gehaald:
- V70 achterlichten
- Ruitenwisser motor achter
- Sier strippen voorruit
- Ruitenwisser pomp achter

Heb het vanavond bij mijn buurman gehaald, wie nu mijn vaste onderdelen boer is ;D
Hij sloopt V70's en 850's en heeft zeer veel onderdelen.
Stom van mij, vorige maand zat ik nog te zoeken en te zoeken naar een uitlaat demper, heb er zelf 40km voor gereden in totaal terwijl hij er een stuk of 3 van heeft :eusa_doh:
Ik zocht ook nog een dashbord kastje, maar er bleken verschillende te zijn en die had hij helaas niet in de goede kleur.

Met de oude doffe 850 achterlichten:



Met de V70 achterlichten: (sorry voor de crappy foto, maar lichter kreeg ik het niet)



Verschil mag er zeker zijn :eusa_clap:
Morgen het pompje voor de ruitenwisser sproeier achter vervangen en naar de sloop voor een dashbord kastje.


Groene850

#54
Eergister, gister en vandaag mezelf bezig gehouden met de achterkant.
De bumper steunen waren rot.
Bumper eraf gehaald, dit was er van de linker steun over (rest zat op de koker) :



Rechtersteun was nog te redden:



Trekhaak er gelijk af gehaald om te ontroesten:



Ziet er zo wel beter uit ;)



Linker steun kocht ik nieuw, rechts heb ik ontroest en goed in de verf gezet.
Ook heb ik gelijk de stekkerdoos vernieuwd.
Orgineel Volvo stekkerdozen kosten 57,- :o
Dus ik nam de imitatie versie van 12,- ;D
Was even een gekloot om alles aan te sluiten kwa bedrading maar dat is uit eindelijk toch gelukt.

Alles in elkaar gezet en gepoetst en dan krijg je dit:




cornelis-b

Alain waarom niet gelijk 2 nieuwe steunen, dingen kosten de wereld toch niet?



http://www.estateservices.nl/bumpersteun-850-v70-achter-volvo.html

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Groene850

De andere steun zag er wel rot uit, maar dat was ie niet
Ik heb de verf en roest verwijdert en goed in de verf gezet en dat zag er gewoon goed uit.
Nieuwe steun kost 18,-, ik weet dat dat niet duur is maar omdat er nog veel aan de auto moet gebeuren wil ik liefst alleen uitgeven als het echt nodig is.
Wat er nog op de lijst staat:

- Carterventilatie
- Krukas keering bak zijde
- Uitlijnen(?)
- Dashbord kastje


Groene850

Vandaag de eerste 100km gereden, auto rijdt goed! :D
Paar puntjes:

- Wanneer ik stuur los laat gaat de auto licht naar rechts
- Gerammel aan de voorzijde bij hobbel/ruwe wegen

Dat gerammel wist ik al, maar dat blijkt gerammel van de remblokken te zijn.
Zoals ik eerder al aangaf, de auto is in 2013 naar een Volvo dealer in onderhoud geweest en die had als reparatie advies dat de stabilisator stangen ruim waren en dat de remblokken voor rammelen.
Maar ik vraag mij af, hoe kunnen de remblokken rammelen :eusa_think:
Lijkt mij dat ze gewoon goed vast zitten in de klauw.

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

cornelis-b

Blokken even demonteren en de pootjes van de veerplaatjes wat uitbuigen zodat deze strakker in de zuiger komen te zitten,

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien