Aubergine 850 estate van Alain

Gestart door Groene850, 04-08-2015 13:42:26

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Kan ook zijn dat zo'n veerplaatje is afgebroken.
Even de boel loshalen en kijken.

petrolhead2.5

ik heb blokken van TRW zowel voor als achter, voor gaat dat prima, echter achter rammelen deze ook bij mij in de klauw er zit nét heel iets meer ruimte met TRW blokken als met volvo origineel. Als ik rem (al is 't heel licht) is 't geluid meteen weg. Maar zoal eerder aangegeven controleer ff de binnenste veertjes die je de zuiger in duwt. Bovendien altijd  :eusa_clap: chapeau dat je de ouwe roffel in ere houdt  ;) edit ik rijdt overigens gewoon deze blokken af hoor  ;) :eusa_shhh:

Groene850

Ik ga vandaag de remblokken bekijken, ik moet eerst nog ff een ritje Amsterdam met de aanhanger om een bankstel voor mijn zus te halen dus dat word in de avond.
De remblokken zijn van het merk Bosch en hebben genoeg voering erop, vervangen doe ik dus liever niet.;)

Nog over de olie lekkage:
Hij lekt nog wel, maar nadat ik dat Forte spul er in had gedaan, lekt ie nu stukken minder!
Ik gok een liter op de 1000km.
Uiteindelijk gaat de keerring vervangen worden + koppeling, maar dat doe ik pas als de goudpot echt goed gevuld is.

Groene850

Vandaag was ik in een goede bui :D
Reden: Ik begin met een nieuwe opleiding, dat is autotechnicus.
Had hiervoor een zeevaart opleiding gedaan, maar wil toch echt liever auto monteur worden.
Vandaag ben ik op sollicitatie gesprek geweest, en morgen mag ik een dag meelopen zodat ze kunnen kijken wat ik allemaal kan en of het klikt.
Morgen dus goed mijn best doen en er voor gaan ;D

Dus om het te vieren een pret pakketje gekocht:

Jaja, toch maar de carterventilatie vervangen!
Alvast even wennen aan morgen :eusa_angel:

Gasklep was vuil :eusa_shifty:

Hier de boosdoener

Is niet voor niks geweest, dit kwam allemaal uit de onderste carter opening:

Gasklep weer mooi schoon (aan beide kanten)

Daarna geen fotos meer gemaakt, alles heb ik gemonteerd en starte wonderbaarlijk in 1 x zonder problemen :eusa_eh:
Ik denk de injector rail moet vol gepompt worden met benzine en dat ie dus even door moest starten.
Naja, startte dus goed en reed ook goed :eusa_dance:
Blij dat dat gedaan is, was een klus die ik ook bij mijn vorige wou doen maar niet aan durfde.

volvobug

Citaat van: Groene850 op 01-09-2015 20:28:33
....
Blij dat dat gedaan is, was een klus die ik ook bij mijn vorige wou doen maar niet aan durfde.

Mooi toch, weer een ervaring rijker. Met een beetje inlezen hier altijd eerst zelf proberen, er iemand bij halen kan altijd nog. Maar als het zelf lukt is geeft het des te meer voldoening!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Groene850

Ervaring rijker sowieso, voldoening is een bonus!;)

Vandaag mijn eerste werkdag bij de garage.

De mannen daar wisten niet wat ik allemaal kon, maar ze lieten me goed aan het werk zetten.
Ze lieten mij mn gang gaan, auto naar binnen rijden en gewoon doen, als het niet lukt kon ik ze gewoon roepen en als het klaar was gingen ze controleren
Vandaag banden gebalanceerd Fiat Ducato, remschijven/blokken voor zijde vervangen Bmw 5serie, APK voor keuring en koeling probleem oplossen Fiat Punto, achterrem en olie ververs beurt Smart Roadster.
Vandaag was een proef dag, de garagehouder wil mij morgen en overmorgen ook nog even zien werken. (tegen uurloon)

Al met al, vandaag een leerzame dag gehad en hoop dat ik er mag blijven

Groene850

Al een tijdje niks van me laten horen.

De 850 maakt braaf zijn kilometers, de olie lekkage is er nog steeds en gaat in de toekomst gemaakt worden.
Verder heb ik wat zaakjes gedaan wat ik gedaan wou hebben.
- Bougies vervangen
- Verdelerkap + rotor
- Brandstof filter
- Olie en filter
- Service lampje ge-reset (handig filmpje van Robert DIY op youtube)

Binnenkort ga ik de thermostaat en bougiekabels vervangen.

850blues

Hey leuk, weer een update.

En, roffelt het allemaal beter/lekkerder na het uitvoeren van deze grote beurt?

PS: geen bericht is meestal goed bericht, maar is het nog wat geworden bij die garage?
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

Groene850

Heb nog niet geprobeerd of hij zijn top snelheid bereikt, eerst was dat 170 maar hoop nu wel op 190.
To be continue'd  :police:

Ja, ik heb nu een vast contract en werk er nu 4 dagen in de week!  :D
Bevalt me zeker, ik mag heel veel doen en dat maakt het ook zeker leuk.

850blues

Gefeliciteerd met je vaste aanstelling, goed man!

Grappig, dat je door het sleutelen aan zo'n Zweeds hok kennelijk je roeping hebt gevonden.
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

Groene850

Dankjewel! :)
Het sleutelen aan de 850 is gewoon weg leuk, de techniek is makkelijker dan de auto's van nu.

Gisteren even een extra rondje gereden om dit te kunnen zien ;D

:o

:eusa_dance:

The Volvoboy

Gefeliciteerd! Mag je nu de inloopolie eruit laten lopen ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Groene850

De inloop olie gaat er pas uit bij 400.000  ;D

Vandaag heb ik de thermostaat vervangen.
Niet heel bijzonder, maar wel een dankbaar klusje.
Vond het irritant om te zien dat ie eerst warm word, dan koud, dan warm etc.
Ik wou ook gelijk het interieur filter vervangen, maar bij Cartal kost een interieur filtertje 25,- :-\
Vind het toch wel verschillen, ik wil niet de skere bats uithangen, maar voor een thermostaatje betaalde ik ook 25,- bij Cartal en bij Mister-auto koste die 10,-
Het interieur filter kost bij Mister Auto 12,-.

Verschilt dus nogal, dus volgende keer ga ik alles in 1 bestellen wanneer ik wat wil voor de 850 i.p.v in stappen.

Groene850

Vandaag was ik bij Henk op bezoek.
Had een setje z.g.a.n schokdempers achter en een setje gebruikte verlagings veren van heb overgekocht.
Ook was Diederickvolvo er en dus konden we slap ouwe hoeren over die ouwe bakken van ons ;D
Was weer gezellig Henk, Anton en Diederick!
Onderweg naar Henk:

Voor de verlaging: :eusa_sick:

Na de verlaging:

Ben zeer tevreden over het resultaat :eusa_dance:

Had er ook nog mee gereden, en rijd fantastisch!
Rijd heel anders, me stoel mag nu sowieso wat hoger gesteld worden ;D

cornelis-b

Was weer gezellig Alain en de wagen staat nu een stuk mooier op zijn wielen, heb je even snel gefixed. Wat stond die hoog achter man ;D

Up to the next meet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien