Motor stottert als ie 'warm' is

Gestart door Emhavee, 04-08-2015 22:27:16

Vorige topic - Volgende topic

Emhavee

De motor van mijn 855 2.5 begint flink te stotteren als ie warm is, na zo'n 30km rijden ongeveer. Ik heb onlangs de rotor en verdeelkap vervangen, vervolgens leek het over te zijn maar hij blijft helaas weer z'n vervelende gedrag herhalen... Het is met name bij het optrekken en dan vooral in de 2e, 3e en 4e versnelling. Laten uitlezen van OBD geeft geen foutcodes. Heeft iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen om het euvel te verhelpen? Bij voorbaat dank!

volvobug

Citaat van: Emhavee op 13-07-2014 19:26:28
855R begin vorig jaar goed verkocht en inmiddels rijdende in een gare DOP 855 2.5, gekocht van een maatje voor errug weinig, benieuwd hoe lang alles rijdt... Auto is in redelijk tot goede staat. KM-teller is gestopt op 274k en dat was ruim 2 jaar geleden, stand zal nu rond 315k zijn. Airco kapot, niet meer waard om te fixen.
Vermoed dat ik het forum en dus ook de lezers daarvan regelmatig zal moeten raadplegen voor raad en daad!

is het nog steeds die gare 855? Begin dan maar eens met het volledige onstekingstraject op orde te brengen, dus ook de bougies, kabels indien oud (datum staat op de kabels) en bobine.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Emhavee

Citaat van: volvobug op 04-08-2015 22:32:59
Citaat van: Emhavee op 13-07-2014 19:26:28
855R begin vorig jaar goed verkocht en inmiddels rijdende in een gare DOP 855 2.5, gekocht van een maatje voor errug weinig, benieuwd hoe lang alles rijdt... Auto is in redelijk tot goede staat. KM-teller is gestopt op 274k en dat was ruim 2 jaar geleden, stand zal nu rond 315k zijn. Airco kapot, niet meer waard om te fixen.
Vermoed dat ik het forum en dus ook de lezers daarvan regelmatig zal moeten raadplegen voor raad en daad!

is het nog steeds die gare 855? Begin dan maar eens met het volledige onstekingstraject op orde te brengen, dus ook de bougies, kabels indien oud (datum staat op de kabels) en bobine.

yep, en na 4 weken stilstaan was het starten - lopen.... T'is me dus wel wat waard op m rijdend te houden.... dank voor de tip!