Bovenste motorsteun vervangen

Gestart door markf, 07-08-2015 14:19:42

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Foto van de zijkant zo beter zijn om te beoordelen. Als die steun onderop ligt, dan is die zeker #. Weet ff niet hoe ik het duidelijk kan omschrijven, aan de steun zitten twee dwarspennen vanuit het rubber naar de stalenbehuizing. Die pennen moeten niet onderop liggen als die gemonteerd is.

markf

Ben bang dat die pennen wel onderop liggen als-ie gemonteerd is. Kijk maar naar de eerdere foto die ik heb gemaakt, toen de steun nog gemonteerd zat... Het wordt een nieuwe denk ik...  ;D

cornelis-b

Citaat van: markf op 13-09-2015 18:11:34
Inderdaad is het rubber van de steun volledig los van de grondplaat. Ik kan de bovenste bevestiging inclusief het rubber los van de onderkant bewegen. Het metaal van de bovenste bevestiging zit nog strak in het rubber. Daar zit geen ruimte in. Maar ik begrijp dat dit rubber volledig vast moet zitten op de grondplaat (iig bij een nieuwe)? Ik wil hem prima vervangen (uiteraard) maar in vergelijking met de twee vorige steunen die ik heb vervangen, zie ik iig aan het rubber weinig schokkends (geen scheuren)...

Maar de conclusie is dus rubber los van de grondplaat; dan tijd voor een andere?

Helemaal juist Mark als hij los van de grondplaat zit dan heeft hij totaal geen functie meer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

markf

Bestelling gedaan. Thanks for the help en ik laat weer weten!

Spin!

Citaat van: cornelis-b op 13-09-2015 18:34:43

Helemaal juist Mark als hij los van de grondplaat zit dan heeft hij totaal geen functie meer.

Nou...gewichtsverdeling dan?  :eusa_shifty:

www.vm-parts.nl

volvobug

Citaat van: markf op 13-09-2015 18:34:00
Ben bang dat die pennen wel onderop liggen als-ie gemonteerd is. Kijk maar naar de eerdere foto die ik heb gemaakt, toen de steun nog gemonteerd zat... Het wordt een nieuwe denk ik...  ;D

Ik vind het erg meevallen met die pennen. Zolang die aan het rubber vastzitten, het rubber zelf niet gespleten is en het ijzer binnenwerk niet losgekomen is van het rubber zul je met een nieuwe weinig verschil merken. Daarmee zeg ik niet dat het verschil er niet is, maar niet merkbaar als bestuurder, verwacht ik. Een nieuwe zakt net zo hard door, zodat de pennen ook relatief laag komen te zitten eens het blok er met zijn gewicht op rust.
Kanteling van het blok in de lengteas wordt nog steeds opgevangen, verschuiving van het blok ook, zolang die "dwarspennen" OK zijn.
Laat onverlet dat ik een steun in dergelijke staat ook zou vervangen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

We kunnen hier wel een lange discussie over dat rubber voeren maar de foto's die ik heb gepost zijn van de steun van Mark en er is duidelijk te zien dat het rubber los is van de grondplaat waaraan hij vast hoort te zitten. Rubber is dus gaar en steun schrootrijp.

Goed dat je een nieuwe hebt besteld Mark.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

markf

Vanavond het nieuwe exemplaar gemonteerd:

En een stukje gereden. Ik verneem de nieuwe steun zeker. Bij stationair is het rammeltje er nu ook uit. Heb ook het idee dat het motorgeluid in het interieur iets is afgenomen. Echter onderin de één of echt laag in de toeren en dan behoorlijk gas, geeft nog steeds een kort resonerend geluid... Dus wel beter. Maar de originele rammel zit er nog wel, hoewel wederom verminderd.... :eusa_boohoo:

Vulk

Ligt het blok nu veel hoger?

Spin!

Heb onlangs dit rubber vervangen bij mijn V70N, maar in tegenstelling tot de rest van de rubbers vind ik dit maar een fragiel rubbertje. Ik dacht nog...als dit alles op zijn plek moet houden. Meer mensen deze ervaring?

www.vm-parts.nl

626Ronin

dit is (ook volgens de gewijzigde APK inzichten) meer een reactiesteun, net als dat bovenste oog en die onderste reactie-arm aan de bak.
op het V70 forum toonde iemand met foto's wel aan dat je aan de schuine stand van de bovenste steun kunt zien dat deze steun aan distributiezijde doorgezakt is, en wat het effect is als je er een nieuwe in zet (als je vóór de auto staat ligt je blok eerst ècht niet, en met een nieuwe steun iets dichter bij horizontaal..
ik ben het met je eens: rond het koppelingshuis/converterhuis liggen in totaal 4 steunen, en aan distributiezijde alleen deze ene.. niet eerlijk/stevig verdeeld.
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

markf

Nog even gekeken, maar kan niet echt meer vergelijken. Blok lijkt nu inderdaad tegen het horizontaal aan te liggen. Met de nieuwe staun zal hij vast en zeker iets hoger liggen dan met de oude...

Ander dingetje... ik heb een draadje opgezet over het schokken van de auto:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,76557.0.html

het gekke is dat het schokken bij lage snelheid in de twee weer enigszins terug is  :eusa_wall: Dit heeft dus helemaal niets te maken met de kortsluiting die ikzelf had gemaakt, of het loshalen van de accupool, want ik heb de steunen vervangen zonder de accupool los te halen (of weer kortsluiting te veroorzaken  8) )
???

jan76

Even inhaken hier, ik heb ook het geluk dat ik een kapotte bovenste motorsteun heb.
Nu zie ik dat er losse rubbers te koop zijn (al dan niet pu) maar ik zie ik dat er complete steunen worden aangeboden (dus de rubber met de metalen steun er omheen).
Wat is nou het makkelijkste monteren als semi leek ? Lijkt mij dat het complete gebeuren waar de rubber al in zit makkelijker monteert of zie ik dat niet goed ?

markf

Even goed kijken welk type je nodig hebt. Ik heb alleen de losse gezien. Voor complete moet je nogal wat loshalen volgens mij...
Pu is een aanrader voor de wat makkelijkere montage. Nachtje in de vriezer ook (geldt voor pu ėn rubber).

jan76

Estate service heeft ze ook compleet.
Maar als ik de rubber los ga bestellen gaat het idd een pu worden.