Alarm en CV werken niet/wel - help..

Gestart door BVM, 12-08-2015 13:07:27

Vorige topic - Volgende topic

BVM

beste lezers,

mijn AB en CV werken plots niet meer. Althans, het volgende:

- met de sleutel in het slot van de deur werkt de cv weer wel. Echter bij binnenkomst in de auto schiet het alarm en de startonderbreking erop  :evil:
- enige oplossing om toch met de auto te rijden is zekering 6 eruit. Dat werkt. Echter dan heb je geen CV, geen alarm en geen startonderbreking meer...
- batterijen ab zijn nieuw
- J-relais zien er prima uit (las dat dat ook een probleem kan zijn..?)
- weet helaas niet welk type alarm erin zit.. en ook niet hoe ik dit kan herkennen.
- ik heb wel al enige tijd dat een enkele keer de CV niet werkt. Wanneer ik in dat geval de sleutel in de achterklep in het slot draai alles waar als normaal werkt.. ??? Dat heb ik nu al zo'n half jaar en dat ging redelijk goed...

Iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik nog kan toetsen?

Mijn dank ik groot!

cornelis-b

Wat voor auto ( X70 of 850 ) en bouwjaar Bas?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

classicT5

Die truck met je achterslot, lijkt me dat je daar ook moet zoeken, werkt die wel goed mee met de cv?

Zoek maar eens hier op t forum, al meer over achtersloten tegengekomen.

En de switches in je deuren werken die goed?

BVM

Het is een 850 uit '96 en ik vermoed (aan wat ik gelezen heb) is dat ik een guard II heb.

Achterslot werkte niet goed mee met de CV maar voorkwam ook dat af en toe de CV op de AB het niet meer deed. Wanneer ik dan de sleutel in het achterslot zette en draaide werkte het daarna weer wel (voor lange periodes). Dit was dus al een vreemd euvel...!

Ik heb veel gelezen over het achterslot en de switches die af en toe niet werken. Waaronder deze link:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?PHPSESSID=eb33b76ab36d001c2e66ed839ace%20b902&topic=16520.0
daar zijn de foto's helaas van weg.. Echter zou ik dit best eens open willen maken om te kijken wat ik daar kan vinden....

Wat ik op zich wel vreemd vind is dat ik wel de CV eraf krijg met de sleutel in de deur (bestuurderskant bijv) maar dat het alarm er niet af gaat. En dat de AB daar dus ook niet bij werkt...

Overigens werken de switches in de deuren wel goed.

BVM

Heren,

alles stappen doorgenomen... van achterklepslot eruit halen/smeren tot aan relais 210/211 opnieuw inpluggen/controleren..

Niets werkte! Dan maar naar de Volvo dealer; alles resetten... klaar! Alles werkt weer! Spontane weigering voorheen dus van de AB... zomaar uit het niets...

Gelukkig werkt alles weer  ;D, ze hebben echter wel ineens een biepje van het alarm wanneer je de auto afsluit (1 beep) en open maakt (2 beeps).... weet iemand hoe je dat geluid uit kan zetten  ???

groet!

PS mocht iemand overigens zekering 6 eruit hebben gehaald (ivm met het uitschakelen van de cv) en je trekt je accuklemmen los dan werkt na het aansluiten je benzine verbruik op de boordcomputer niet meer!.. Blijkbaar zit deze dus ook op zekering 6 want naar na deze weer gemonteerd te hebben werkt dat ook weer..

cornelis-b

Je bent nu naar de dealer geweest maar dit had je zelf ook gekund. Het kan gebeuren dat de auto niet meer reageert op de afstand bediening, open de deur met de sleutel en stap in. Sluit de deur en kijk of alle deuren en achterklep dicht zijn, steek sleutel in het contact en draai deze snel achter elkaar vijf maal van stand 0 naar stand 2 dan gaat de led bij het raam knipperen. Druk dan de knop op de AB in en de led blijft even branden en begint weer te knipperen, doe dan de zelfde handeling met de 2de AB als je die hebt. Draai de sleutel naar de nul stand en stap uit en de AB´s moeten nu weer werken, zorg wel dat de batterijen goed zijn.

De ontvanger heeft een "vaste frequentie" bijvoorbeeld 433.20 Mhz maar de AB's zijn wat breder in hun zendbereik, door veroudering van de ontvanger kan deze verlopen naar 433.25 Mhz en door de AB's opnieuw in te leren stem je de AB's weer opnieuw af op de ontvanger.

Wat de dealer heeft gedaan is gewoon de AB's opnieuw ingeleerd op de ontvanger en via de programmeer kast de beeps toegevoegd, zij kunnen die er weer uit programmeren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

portlock

Wat bedoel je met beeps? Is dit een geluid van je alarm wat je hoort of claxon ofzo???
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15