Hoog stationair blijven lopen

Gestart door tim-w200, 12-08-2015 19:21:37

Vorige topic - Volgende topic

tim-w200

Hallo
Ik heb het probleem dat mij 10klepper dat die hoog stationair blijft lopen maar niet altijd op benzine loopt die goed en op gas blijft die rond de 2 duizend toeren hangen. Nu was het laatst weg maar toen lag de tps steker er naast toe liep die super op gas maar ja nu tuurlijk slecht op benzine stekker terug gezet nu blijft die weer hangen in toeren op gas en op benzine loopt die gewoon goed

Wat heb ik al vervangen
Cater ventielatie
Vacuüm slangen 
Stappen motor (benzine) schoon gemaakt
Bougie's
Rotor en verdeler bougie kabels

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen?

The Demon

Temperatuursensor al vervangen?

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

classicT5

Wat voor gasinstallatie?

Op benzine ok, op gas niet, moet ergens in de lpg hoek zitten, of het samenspel tussen die twee, lijkt mij.

cornelis-b

Tim je probleem kan ik helaas weinig over zeggen maar ik heb wel een vraag: Heeft jou toetsenbord ook een toets voor punt en komma? Ik hoop het wel want dat leest een stuk makkelijker in het vervolg.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

tim-w200

@the demon nog niet gedaan welke moet ik vervangen denkt u?

@roelnl alle slangen zijn vervangen en heb alles ook al een keer in gespoten met remreiniger en daar kan ook niks uit maar dan nog als het een vacuüm lek is doet die dat ook als de tips er af ligt en dan loopt die super

@classict5 ik heb een vialle g2 systeem

@Cornelis-b dat kan wel maar dan moet je ook weten waar je ze moet zetten en daar gaat het mis ik heb nog al een zware vorm van dyslectie dus van daar mijn excuses voor dit ongemak
Zo daar heb je mijn punt. 😜

The Demon

Citaat van: The Demon op 12-08-2015 20:27:57
Citaat van: tim-w200 op 12-08-2015 22:47:53
Die van de koelvloeistof, hij zit onder het thermostaathuis.
Als deze niet helemaal fris is krijgt de ECU verkeerde waardes door en kan hij "denken" dat de motor koud is en dan gaat hij extra brandstof geven.
Op benzine zal je hier minder van merken als op LPG.

Vervang hem wel door een originele, de immitatie dingen geven geheid dit soort klachten.

I've got the T-shirt.

tim-w200

Citaat van: The Demon op 12-08-2015 22:59:20
Citaat van: The Demon op 12-08-2015 20:27:57
Citaat van: tim-w200 op 12-08-2015 22:47:53
Die van de koelvloeistof, hij zit onder het thermostaathuis.
Als deze niet helemaal fris is krijgt de ECU verkeerde waardes door en kan hij "denken" dat de motor koud is en dan gaat hij extra brandstof geven.
Op benzine zal je hier minder van merken als op LPG.

Vervang hem wel door een originele, de immitatie dingen geven geheid dit soort klachten.

I've got the T-shirt.
Dank je wel hier heb ik wat aan. Je hoort het wel. Of het beter word.

tim-w200

onder tussen is het al een stuk minder geworden hij blijft iets hoog lopen af en toe.

het was wel een vacuüm probleem. het was die toren die op het inlaatspruitstuk zit die lekte iets. ik heb hem dicht gemaakt met vloeibarepakkig en nu is het dus minder geworden.

weet iemand waar een zwart kastje met een stelschroef en 2 draadjes voor dient. bij een vialle g2 ams systeem. als ik er aan draai gebeurt er wel wat met het toeren tal maar niet zo veel dat die echt heel mooi terug in toeren valt.

ruud12

Citeerweet iemand waar een zwart kastje met een stelschroef en 2 draadjes voor dient. bij een vialle g2 ams systeem. als ik er aan draai gebeurt er wel wat met het toeren tal maar niet zo veel dat die echt heel mooi terug in toeren valt.

Zijn het twee elektrische draadjes of gasleidingen? Als het een gasleiding is dan is de afstelling daarvoor. Het kan zijn dat die verkeerd is afgesteld waardoor je slechte (of te rijke) verbranding krijgt.

Ik heb het met gehad met ander lpg systeem. Als ik alle ecu foutcodes uitgelezen en gewist had liep de motor tijdelijk weer prima, dat kan je even proberen!

V70N T5 (2000, auto, vialle LPi, 450.000
V70 2.5 20V (1997, aut, Vialle LPi, 666.666km)
850 2.0 10V (1993, 325.000km)

hilko73

Citaat van: tim-w200 op 24-08-2015 18:23:47
onder tussen is het al een stuk minder geworden hij blijft iets hoog lopen af en toe.

het was wel een vacuüm probleem. het was die toren die op het inlaatspruitstuk zit die lekte iets. ik heb hem dicht gemaakt met vloeibarepakkig en nu is het dus minder geworden.

weet iemand waar een zwart kastje met een stelschroef en 2 draadjes voor dient. bij een vialle g2 ams systeem. als ik er aan draai gebeurt er wel wat met het toeren tal maar niet zo veel dat die echt heel mooi terug in toeren valt.

Bedoel je het kastje dat meestal bij de radiateur gemonteerd zit en waar ook nog een slangetje aan zit? Zo ja: Dat kastje regelt de snelheid waarmee het toerental daalt als je gas los laat. Volgens mij doet het verder niet zo veel met de stationaire loop.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

tim-w200

Citaat van: hilko73 op 26-08-2015 19:33:37
Citaat van: tim-w200 op 24-08-2015 18:23:47

Bedoel je het kastje dat meestal bij de radiateur gemonteerd zit en waar ook nog een slangetje aan zit? Zo ja: Dat kastje regelt de snelheid waarmee het toerental daalt als je gas los laat. Volgens mij doet het verder niet zo veel met de stationaire loop.
Ja dat kastje bedoel. ik het probleem lijkt daar in te zitten. want hij valt wel terug in toeren maar af en toe blijft die nog op 2 duizend hangen. en hij valt ook heel langzaam terug in toeren. kan dat kastje ook omzeilt worden?

hilko73

Ik ben er bij mijn auto ook weleens mee aan het draaien geweest, maar veel resultaat geeft het niet.
Het blijven hangen op toeren bij gas los lijkt mij toch eerder van de stationair-regeling, een vervuild gasklephuis of een brakke gaskleppositiesensor te komen. Doet ie het op benzine wel gewoon? (Sorry, even geen zin om terug te lezen...)
Ik heb dat probleem ook gehad en bij mij lag het aan de gasklepsensor. Eerst vervangen voor een imi, die maakte het nog erger, en daarna voor een originele. Die loste het op.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

tim-w200

Probleem is nu gelukkig voor 98% opgelost. het zat in de vacuüm toren zegmaar. die lekte. en ik heb de AMS op nieuw in geleerd. en sins dien loopt die mooi snel terug naar de 1100/1200 toeren. Maar het laatste stukje gaat die langzaam. Van 1100 naar 500/600 maar dat is niet erg. Hier is prima mee te rijden.
Iedereen bedankt voor het mee denken