Krukass lagers

Gestart door Kennesje, 22-08-2015 12:42:41

Vorige topic - Volgende topic

Kennesje

Ik ben samen met mijn broer bezig om mijn blok van mijn 850r weer in orde te maken. Doordat een drijfstanglager weg was is de krukas kapot gelopen. Ik heb nu een ander onderblok waar ik de krukas uithaal deze is nog goed. Alle spullen die ik nodig heb kan ik gewoon aankomen behalve de krukaslagers.
Heb ook naar de volvo dealer gebeld maar die zeggen dat er aleen maar kleuren in hun systeem staan voor de lagers. Ik zie aleen maar typenummers op de schalen staan (8642920 onderste schaal) maar bij de dealer kennen ze het nummer niet. Kan toevallig iemand mij aan een adres helpen waar ze ze hebben of advies.

volvobaksteen

je kan de lagers op deze site bestellen heb deze er net bij mij ingeplopt
glyco lagers(sputter) beter als het origineel door de speciale coating
http://www.acm-ab.se/crankshaft-bearing-volvo-white-engine-5-cyl/1481-0
kosten zijn 103 euro voor de hele set

Kennesje

Bedankt dan ga ik ze daar ook bestellen

volvobaksteen

geen dank daar is het forum voor
maar als je krukas lagers doet neem je dan gelijk je drijfstang lagers mee die staan ook op de site
http://www.acm-ab.se/conrod-bearing-white-engine-5-cyl-sputter-/2990-0
157 euro

heb bij mij complete binnenwerk vervangen darton sleeves, krukas, drijfstangen, zuigers, alle lagers, keerringen, pakkingen, oliepomp, injectoren 670g en nog een hoop
heb alles van die site afgehaald
die is goedkoper  dan europian tuning en goedkoper dan origineel volvo
en vrienden van me in noorwegen die op gatebil driften bestellen hier vrijwel alles dus het is zeker wel degelijk spul

volvobaksteen

maten staan omschreven als je op bestellen drukt kun je kiezen welke
je kan ook je motorcode doorgeven en de nummers dan zoeken hun de passende erbij

UserID6342

Da's wel mooi dan als je Zweeds kent ;D.  Maar wou idd al zeggen over de motor / krukascode en maten, maar Marco was me al voor ;D

volvobaksteen

de site is ook in het engels dan moet je even het vlaggetje aantikken op de startpagina
en als je goed op je gemak zweeds leest dan kun je merendeels wel vertalen
het is een mengel moes van engels duits nederlands en een sok in je mond

rappendaf

Ik heb de laatste 3 weken hemel en aarde verzet om de heren van acm te bereiken .Maar helaas niet via mail en ook niet via telefoon .Dus ga ik de lagers bij een andere firma bestellen .Stel je voor dat je iet moet regelen terug sturen of dergelijke .ik heb dit probleem op duitse en engelse fora meerdere malen tegen gekomen mensen die acm gewoon niet kunnen bereiken  .mvg raf
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

volvobaksteen

als je even belt heb je ze gelijk neem aan dat je Engels kan
+46-455-617 610 dat is het nummer en de mail     info@acm.se
jah mail contact duurt wel eens wat lang  maar qua bestellen gaat echt monster bestellen binnen een week in huis
ze hebben in scandinaviee ook geen haast of werkstress vandaar
maar ff kijken deze set past gewoon hoor http://www.acm-ab.se/crankshaft-bearing-volvo-white-engine-5-cyl/1481-0
heb ze er zelf inzitten en is perfect heb gewoon std besteld en heb maar dan ook niets geen speling en krukas draaid soepeltjes

volvobaksteen

die 2 of 3 maten die je hebt heeft voornamelijk met weerstand te maken
als je gewoon std neemt draaid die soepel rond en je hebt geen speling niet radiaal en axiaal

en in het aller ergste geval als je je krukas erin heb zitten en hij draaid niet soepel genoeg  of je hebt axiaal speling  dan kan je bij europiantuning losse hoofdlager bestellen van glyco zelf dan zou je in het ergste geval 5 tientjes duurder uit wezen
acm zweden 104 euro voor een glyco set

europian tuning  241 euro voor dezelfde set alleen dan bestel je ze per cilinder voor 48half

Bostel

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

V70R^2

hahahah, krukass ;D

Overigens heb ik ook ooit blind zo'n setje glyco sputter lagers besteld toen ik mijn eerste eigen blokje ging opbouwen. Niet wetende dat je dus eerst heel precies kon meten welke dikte je nodig zou hebben (en dat die marges dus zo enorm nauw luisteren).

Echter draait dat blok toch al 180.000km erg fraai en soepel. Of het niets uit maakt of gewoon geluk was, ik neig meer naar die tweede en zou je krukas+blok liever even laten nameten bij een revisiebedrijf zodat je de juiste dikte lagers krijgt.

volvobaksteen

geloof je zelf niet toch dat elke cilinder ze eigen maat heeft het is allemaal machinaal werk komen allemaal uit de zelfde fabriek en door hetzelfde programma gevreesd en gedraaid.
zou wel lekker *** wezen als je straks voor elke cilinder een andere maat heb gaat toch nergens over.
een blok zonder revisie  moet je gewoon even opmeten en ik dacht dat de waardes in het hayes manueel staan als die nog volgens originele maten zijn kan je gewoon std bestellen.
komen de maten niet meer overeen moet je je krukas laten bewerken tot er weer een lagerset is in de juiste maat
maar een motor die echt verrotte lagers heeft gehad zou ik persoonlijk niet meer mee willen beginnen.

heb zelf al blokkie lopen ook zo met me ogen dicht besteld en meerdere die ik ken die hebben zo op internet besteld en erin gezet en gewoon gevoeld of deze goed zit.
andere maten misschien als je krukas naderhand nog geslepen is of als je een pruts blok hebt die al tig keer is gereviseerd. door race gebruik

vaak is het ook zo dat de krukas lagers kapot lopen door de versnellingsbak waarbij er vele zijn die de pri-as kunnen gebruiken als schakelpook onderhand
heb hier een m59 liggen met nieuwe lagers die kan dus weer uit mekaar want er zit speling op niet te zuinig al dat getrek en gejutter doet je blok geen goed

scania164

Helemaal mee eens!
Net als drijfstang lagers...kun je zo door elkaar heen mixen en monteren!
Snellebaksteen heeft gelijk

Piet

Autofabrikanten, volvo incluis, hebben nochthans over het algemeen niet erg de neiging iets zo maar voor de fun te doen. En zeker niet een produktie  duurder makend systeem van verschillende lagerschaal diktes.

Vergelijk met drijfstanglagers gaat niet helemaal op, voor drijfstanglagers heeft volvo ook geen systeem van verschillende lagerschaaldiktes..