wat mij betreft horror filmpje v70r

Gestart door rappendaf, 26-08-2015 10:29:13

Vorige topic - Volgende topic

V70 classic

Citaat van: Scooby Doo op 27-08-2015 21:24:13
Effe kleine verduidelijking betreffende brandblussers voor de wagen.

Ga allemaal maar eens kijken wat voor blusser er in je wagen ligt. In 95% van de  gevallen gaat dit een BC blusser zijn. Nu kan je daar bij een wagenbrand 1 ding mee doen :-> wegmieteren daar krijg je  nog geen brandende deken mee geblust, een BC is namelijk niet geschikt voor vaste stoffen. Een ABC blusser, en weten waar je mee bezig bent, daar sta je al een heel pak verder mee. Die letters staan namelijk voor welke zaken ze geschikt zijn. Geen A op de blusser =  :eusa_boohoo:

En dat blussertje van  1 Kg is goed voor de schijn, en 90% van de chauffeurs weet niet waar ze op moeten richten bij brand.

De meeste zijn Poederblussers dus ook voor vaste stoffen.
Daar krijg je een autobrand echt wel mee geblust.
T is co2 waar je dan weinig aan hebt.
Al geeft t je wel tijd voor evacuatie.
Enkel die halford blussers zijn vaak te klein.
En als je de gebruiksaanwijzing leest en aan t einde ram je op de knop.
Dan is ie leeg voor je bij de brand bent, want dr is dan geen weg meer terug.
Probleem is echter dat je met zouten blust.
Gevolg  
Je heb door t blussen zoveel nevenschade dat je auto al snel totall is.
En anders krijg je bakken met problemen door oxidatie van plaatwerk , electronica en contacten.

Zit er niemand in, laten gaan die bak.

Groet
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Ga allemaal maar eens kijken wat voor blusser er in je wagen ligt. In 95% van de  gevallen gaat dit een BC blusser zijn. Nu kan je daar bij een wagenbrand 1 ding mee doen :-> wegmieteren daar krijg je  nog geen brandende deken mee geblust, een BC is namelijk niet geschikt voor vaste stoffen. Een ABC blusser, en weten waar je mee bezig bent, daar sta je al een heel pak verder mee. Die letters staan namelijk voor welke zaken ze geschikt zijn. Geen A op de blusser =  :eusa_boohoo:

En dat blussertje van  1 Kg is goed voor de schijn, en 90% van de chauffeurs weet niet waar ze op moeten richten bij brand.

Ik heb geleerd dat blussers meestal worden gebruikt om jezelf in veiligheid te (kunnen) brengen. Een brand onder controle krijgen kun je in 99 van de 100 gevallen vergeten.

V70 classic

Citaat van: elianmars op 27-08-2015 21:41:59

Ga allemaal maar eens kijken wat voor blusser er in je wagen ligt. In 95% van de  gevallen gaat dit een BC blusser zijn. Nu kan je daar bij een wagenbrand 1 ding mee doen :-> wegmieteren daar krijg je  nog geen brandende deken mee geblust, een BC is namelijk niet geschikt voor vaste stoffen. Een ABC blusser, en weten waar je mee bezig bent, daar sta je al een heel pak verder mee. Die letters staan namelijk voor welke zaken ze geschikt zijn. Geen A op de blusser =  :eusa_boohoo:

En dat blussertje van  1 Kg is goed voor de schijn, en 90% van de chauffeurs weet niet waar ze op moeten richten bij brand.

Ik heb geleerd dat blussers meestal worden gebruikt om jezelf in veiligheid te (kunnen) brengen. Een brand onder controle krijgen kun je in 99 van de 100 gevallen vergeten.

Nee hoor ze werken prima, de goede profi blussertjes dan he.
T probleem zit vaak bij de operator.
Mooi voorbeeld is bv williams fire figting in de us.
Die blussen de ringbranden van die grote olie tanks grwoon met een draagbaar blussertje hoor.
Met wat training kun je dus best wel wat.
T gaat in deze erom.
Wil je zoiets blussen( die auto he)

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

dopie

Werkt perfect :) en er zit genoeg ruimte in een V70 om dit helemaal weg te werken.

In de trackday auto ;D

Ries van de Zilverschuit

Haha, een sprinklersysteem voor in de motorruimte...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Spin!

www.vm-parts.nl

V70geRwin

Oorzaak die ik las was hete dowpipe i.c.m. hoog/droog gemaaid gras, WEES DUS BIJ DEZE GEWAARSCHUWD!
Eigenlijk best logisch maar had er ook niet op kunnen komen.

Eigenaar was al weg, is gefilmd door iemand anders.

NinaPaul

Citaat van: V70geRwin op 28-08-2015 14:47:31
Oorzaak die ik las was hete dowpipe i.c.m. hoog/droog gemaaid gras, WEES DUS BIJ DEZE GEWAARSCHUWD!
Eigenlijk best logisch maar had er ook niet op kunnen komen.

Eigenaar was al weg, is gefilmd door iemand anders.

Ik zie nergens droog gras om de auto heen, meestal is het niet de downpipe maar de katalysator.
Ik dacht dat dit soort dingen algemene kennis was, maar ik ben dan ook opgegroeid op de boeren buiten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz