Hikken / inhouden op gas (ontsteking is nieuw)

Gestart door Vulk, 17-09-2015 20:14:02

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Dat besefte ik ook. Minder aannemelijk. Ik heb een extra regel aan mijn vorige bericht toegevoegd.

Vulk

Ik weet niet of hij te arm of te rijk loopt. Ik zal eens naar Eksel moeten denk ik.

henry classic v70

Citaat van: Vulk op 19-09-2015 19:43:45
De injectoren zitten goed vast! Blootliggende draden heb ik op het zicht ook niet gevonden.

Toen jouw pomp defect was, maakte die dan geen enorme herrie? De mijne is nog steeds fluisterstil en klinkt heel gezond!

Ja maakte meer herrie dan anders..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ludo

Citaat van: Vulk op 19-09-2015 19:55:22
Citaat van: razorx op 19-09-2015 19:53:59
Ik vermoed een te lage LPG druk.

Hmz, interessant. Zou de auto dan ook niet moeten slecht lopen bij volgas?

Dan is het net het ergste, als je vol vermogen vraagt moet de pomp maximaal leveren.

Citaat van: Vulk op 19-09-2015 19:55:22
Het is begonnen na het vervangen van de startmotor en met het rommelen rond de luchtfilterbox.

In de kabelboom een verbinding losgetrokken, die nu slecht contact maakt?.

Vulk

Ik heb even onder de kap gekeken.

Deze stekker is beschadigd:

En deze is nergens ingeplugt.

Kan dat er iets mee te maken hebben?

razorx

Die laatste dient voor diagnose van je LPi.
De eerste is voor de aansturing van de turbo.

Kijk ook even of de brede steker van je onderbreek relais wel goed ingeplugd is. Die willen wel eens lossen.
Kwetsbare steker overigens. Vlak bij je luchtfilterhuis tegen de parafaan.

Vulk

Citaat van: razorx op 20-09-2015 13:33:23
Die laatste dient voor diagnose van je LPi.
De eerste is voor de aansturing van de turbo.

Kijk ook even of de brede steker van je onderbreek relais wel goed ingeplugd is. Die willen wel eens lossen.
Kwetsbare steker overigens. Vlak bij je luchtfilterhuis tegen de parafaan.

Ik vind niet direct stekkers tussen het luchtfilterhuis en de parafaan.

Overigens hangt er bij mij nog wat lpi-gebeuren aan de accubak. Dat is de computer, toch?

razorx

Dat is het onderbreekrelais. Grijs hoekig plastic, de rechter. Wees voorzichtig die steker gaat zo kapot.

Vulk

razorx

Vulk

Stekkertje zit, voor zover ik kan voelen, vast.
Relais kan natuurlijk gesneuveld zijn ook, eerst maar eens iemand zoeken in de buurt die het lpi systeem kan uitlezen.

Kan ik eventueel de benzine-injectoren niet lostrekken eens de auto op gas loopt om te zien wat dat geeft?

razorx

Zonder meer. Een lekkende injector sluit je hier niet mee uit, maar wel een slecht onderbreek relais.

Vulk

Je bedoelt een eventueel lekkende gas-injector dan?

Dat zou ook kunnen natuurlijk, dat één of meerdere cylinders af en toe iets teveel gas krijgen.

Ludo

Citaat van: Vulk op 20-09-2015 14:56:13
Stekkertje zit, voor zover ik kan voelen, vast.

Als die stekker los zit, start de motor niet.  :D

Een slecht contact in de onderbreekrelais situeert zich meer in een motor die op 4 of minder cilinders draait.
Dat is dan constant, heel anders dan soms hikken of inhouden.

Beter even uitlezen...

626Ronin

omdat je zegt dat je bougies er net 400 km in zitten ga ik toch daar naar vragen:
heb je de rotor-verdeler al eens bekeken? bij mijn laatste auto met rotor-verdeler maakte ik die ongeveer eens in de 10K even los om de bloemkool van de punten af te krabben en daar werd ie echt blij van ! (ook de nieuwe set bleef ik zo bijhouden en dat was nodig)
had ie altijd originele Volvo bougies of is dat veranderd (had ie speciale lpg bougies, waren de vorige bougies op lpg ge-gapped en deze niet?)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.