Één draagarm vervangen

Gestart door jac74, 18-09-2015 14:11:02

Vorige topic - Volgende topic

626Ronin

ik bedoelde in verhouding tot de QH waar hij naar vraagt.
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

KIM

Citaat van: 626Ronin op 20-09-2015 00:28:58
ik bedoelde in verhouding tot de QH waar hij naar vraagt.

Ik lees toch iets anders:
Citaat van: 626Ronin op 19-09-2015 10:18:20
als Meyle HD's hier gemiddeld genomen net zo goed of beter uit de bus komen als/dan de veel duurdere TRW's is jouw keuze toch snel gemaakt?

Ludo

Citaat van: jac74 op 19-09-2015 10:02:20
Is Quinton Hazel OK ???

Quinton Hazell behoord(e) net zoals TRW tot de hofleveranciers van Volvo.

Mijn ervaring is, dat zelfs origineel Volvo onderdelen de laatste jaren niet meer kunnen tippen aan af fabriek/eerste montage onderdelen, ook al heb je hetzelfde merk...

626Ronin

Citaat van: KIM op 20-09-2015 01:38:19
Ik lees toch iets anders:

dat kan, daar heeft Dirk342 een heel mooi antwoord op in zijn sig staan..

dan nog, waar ìk keek zat er nog €28,45 tussen TRW en Meyle HD..

http://www.estateservices.nl/ophanging/voorwielophanging/draagarmen.html

maar IS de kwaliteit dan zo achteruit gegaan, of zien we met z´n allen een andere factor over het hoofd die deze versnelde slijtage als bijwerking heeft? versleten schokdempers of stabilisatordelen, achterlijk veel drempels, onbalans in de wielen of verlopen uitlijning?
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

razorx

Citaat van: Ludo op 20-09-2015 09:22:53
Citaat van: jac74 op 19-09-2015 10:02:20
Is Quinton Hazel OK ???

Quinton Hazell behoord(e) net zoals TRW tot de hofleveranciers van Volvo.

Mijn ervaring is, dat zelfs origineel Volvo onderdelen de laatste jaren niet meer kunnen tippen aan af fabriek/eerste montage onderdelen, ook al heb je hetzelfde merk...
Ik deel je ervaring. Ik denk hierbij aan de originele draagarmen, veerpootlagers en rubbers.

UserID6342

Ook eensch met Yits... Als je het spul nu bij een Volvodealer haalt, krijg je niet meer de kwaliteit van toen (aak al is het origineel).

QH onder de 760 bevalt prima, maar voor draagarmen van de 850 vallen ze in dezelfde zooi als TRW...  Mijn sterke voorkeur is nog steeds Meyle HD en die zijn in Duitsland erg goedkoop verkrijgbaar.

jac74

Citaat van: The Demon op 19-09-2015 18:49:01
Wat het belangrijkste is, is dat de uitlijner weet dat hij bij de achteras moet beginnen, weet hij dat niet zelf,................ :eusa_think:
Kan me nog herinneren dat ik de auto een keer bij profile heb laten uitlijnen en dat de monteur met verhaal naar me toe kwam over dat achter niks te verstellen was???????(starre/vaste achteras?)

leons850

Citaat van: jac74 op 21-09-2015 08:22:49
Citaat van: The Demon op 19-09-2015 18:49:01
Wat het belangrijkste is, is dat de uitlijner weet dat hij bij de achteras moet beginnen, weet hij dat niet zelf,................ :eusa_think:
Kan me nog herinneren dat ik de auto een keer bij profile heb laten uitlijnen en dat de monteur met verhaal naar me toe kwam over dat achter niks te verstellen was???????(starre/vaste achteras?)

Rechts omkeer en weg wezen daarzo.
Dan hebben ze het niet begrepen.
Onze auto's hebben zeker geen starre achteras.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

jac74

Nieuwe armpjes zitten eronder!!!
Meyle HD !!
Nu nog FF uitlijnen!
Zal Veenstra Sneek eens n bezoek brengen!
Profile maar links laten liggen dan met hun starre achteras verhaal!!

BBS

Citaat van: jac74 op 21-09-2015 17:10:09
Nieuwe armpjes zitten eronder!!!
Meyle HD !!
Nu nog FF uitlijnen!
Zal Veenstra Sneek eens n bezoek brengen!
Profile maar links laten liggen dan met hun starre achteras verhaal!!

En altijd aan de achteras laten beginnen met uitlijnen!....
Volvoloos....