Koplampen vervangen

Gestart door macfocus, 18-09-2015 21:47:57

Vorige topic - Volgende topic

macfocus

Ik heb momenteel ABM projector units in de V70 zitten met Xenon. Aangezien ik helemaal niet tevreden ben over de lichtopbrengst gaan ze eruit en komen de originele units er weer in. Hopen dat dat beter werkt.

Iemand nog tips over hoe dat te doen?
De boel was al omgebouwd toen ik hem kocht, dus geen idee nog.
Wat moet los, en wat moet ik lekker laten zitten?

I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

T5-4life

Ik heb die ABM's er laatst 10 minuten in gehad. Zowel met halogeen als met xenon. Lichtopbrengst ook zeer matig.
Eerst de knipper er uit, dan de koplamp.
C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

innocenti

Dimlicht van de ABM lampen met xenon is veeeel beter dan orgineel. Als je ontevreden bent zou ik beginnen met schoolmaken van de lenzen en reflectoren.

Voor nog meer licht mijn koplampen projectje opzoeken. Retrofitlab projectoren geven nog meer licht.

Of je het mooi vindt is smaak. Ik prefereer licht boven originaliteit, maar die keuze moet je zelf maken.

macfocus

Dimlicht is redelijk, ik denk dat schoonmaken idd zal helpen, maar grootlicht is minder dan normaal dimlicht.
Ik ga morgen er eerst 1 uithalen en eens goed kijken.

Ik ga met je mee in je preferentie, maar aangezien ik er niet tevreden over ben, eerst dit maar eens proberen.

innocenti

Grootlicht kan je verbeteren met eventueel zwaardere lampen of extreem witte lampen. Maar grootlicht is idd niet super van deze lampen.

Ik rij zelf nu met bi-xenon projectors en dat groot licht is heel goed.

macfocus

Iemand toevallig nog een hoogteverstellingsmechanisme en een bout liggen in de buurt van Almere?
Ik blijk er één te missen.

macfocus

Laat maar 😊

Had even niet in de gaten dat ik gewoon de elektriesche verstelling van de ABM moest overzetten...

Wel een vraagje over de hoogte verstelling.
Als ik ze hoger wil zetten dan de hoogste srand van de elektriek, dan de stekker ff los en met een imbus verzetten en dan de stekker er weer op?

innocenti

Gewoon met stekker erin verstellen. Hoeft niet los om te verstellen.

FGG

Citaat van: macfocus op 19-09-2015 12:00:05
Iemand toevallig nog een hoogteverstellingsmechanisme en een bout liggen in de buurt van Almere?
Ik blijk er één te missen.

Ben je 'm daar verloren? ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

macfocus

Haha, nee. Daar woont mijn v70.

Toen ik de auto kocht zaten de ABM's erin en een grote doos met de oude units erbij. Daar zat één handmatige verstelling bij.
Vandaar mijn verwarring. 😎
Anyway, de hoogteverstelling is dus geen probleem meer.
Moet nog wel één bout scoren, maar dat komt wel.

macfocus

Vanavond van Purmerend naar Almere gereden in het donker.
Helaas veel straatverlichting overal, maar het voorlopig oordeel is dat ik veel beter licht heb,

Grootlicht is ook veel beter, maar het blijkt dat er van die lampen inzitten met een "gelig" licht, eigenlijk meer een soort veelkleurig licht. Geeft helemaal geen lekker zicht.
Die gaan er dus uit, ik wil dezelfde temperatuur hebben als de Xenon (dacht 6000K). Gewoon helder wit dus.
Ik vermoed dat de hoogteinstelling van de rechterlamp niet helemaal doet wat ik wil, gaat me niet hoog genoeg.

henry classic v70

5000K is nèt iets witter, 6000K kan een iets blauwer schijnsel hebben..
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

macfocus

Weet zo ff niet meer wat ik er in heb gestopt, moet ik even nakijken 😎

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien