15w40 in mijn T5

Gestart door ReVolvoluTion, 24-02-2005 23:36:49

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Bestaat zeker wel! ;)

Edwin

Wat is er bij de 0W30 niet goed dan, de " 0" of de " 30"??

Ik heb nu 0W40 erin, shell helix ultra? en die wordt er door de dealer standaard ingedaan. Is die wel goed dan?

gr. Edwin.  8)

t5rrr

Ik gooi zelf ook 0W40 in de t5r. Die van de shell.
Lijkt mij een prima olie

Roy V70R

Jongens, dit is allemaal al een keer aan de orde geweest.
Gebruik maar even de zoekfunktie. ;)

Gooi er nu maar een slot op, want anders begint het verhaal weer van voorafaan. :D

Groeten Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

thuur

Ik heb wel nog een andere vraag over 15W40 (zie topic titel ;))

Kon t niet vinden middels de zoekfunctie.

Here it goes:
Bij de Lidl is vaak 15W40 -merkloos- in de aanbieding. Kost echt niets (en nog heb ik m altijd laten staan), maar er staat op dat ie specifiek geschikt is voor Volvo motoren.

Weet iemand meer over deze olie? Een merk of oliemij kan ik echt niet ontdekken op de kannen van 5 liter.. (kost geloof ik 7 euro zo'n kan :o)

Gr 8)

mathh

Citaat van: Roy V70R op 25-02-2005 19:19:16
Citaat van: mathh op 25-02-2005 13:49:43
Ik heb er nu 0W-30 inzitten.
Math,
Haal die er zo snel mogelijk uit, want ie is echt te dun, vooral met je turbo. :'(
Die 0-30 is niet bedoelt voor deze motor.
Doe er gewoon een 5-40 volsynt. in. (valvoline-shell-mobil o.i.d.

deze discussie heb ik middels de zoekfunctie nu helemaal gelezen. de olie zal bij de aanstaande beurt ook vervangen worden. Wat me echter verbaast is dat in de auto een kaartje van Castrol Formula SLX 0W-30 hangt welk voorbedrukt is voor "autohaus Biegel" (laatste oliewissel)met adres. Dat is de Volvo dealer waar de auto altijd in onderhoud geweest is. Lijkt me toch tamelijk officieel. Of heeft het er iets mee te maken dat die in zuid Duitsland ligt (kouder)?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

M a r c

Citaat van: Edwin op 25-02-2005 21:54:22
Wat is er bij de 0W30 niet goed dan, de " 0" of de " 30"??

Ik heb nu 0W40 erin, shell helix ultra? en die wordt er door de dealer standaard ingedaan. Is die wel goed dan?

gr. Edwin.  8)

De "30".
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

nOOb

Bij de garage waar ik ga hadden ze een aanbeveling gehad van VOLVO belgium om zeker synthetische olie te gebruiken i.v.m. mogelijk optredende motorschade. Mijn garage had zo een geval gehad. Kwam geloof ik door te dikke olie geloof ik.
Dus laat ik ze rustig doen en laat er ESSO 5W40 inmikken.

groeten,

Nico

ReVolvoluTion

Vanavond heb ik de olie ververst, ik heb er nu 10w40 van Eurol in gemikt dit is een semi-synthetische olie. Dit moet goed wezen lijkt me....

Iedereen bedankt voor de reactie's

Bas

mathh

Citaat van: mathh op 26-02-2005 18:54:52
Citaat van: Roy V70R op 25-02-2005 19:19:16
Citaat van: mathh op 25-02-2005 13:49:43
Ik heb er nu 0W-30 inzitten.
Math,
Haal die er zo snel mogelijk uit, want ie is echt te dun, vooral met je turbo. :'(
Die 0-30 is niet bedoelt voor deze motor.
Doe er gewoon een 5-40 volsynt. in. (valvoline-shell-mobil o.i.d.

deze discussie heb ik middels de zoekfunctie nu helemaal gelezen. de olie zal bij de aanstaande beurt ook vervangen worden. Wat me echter verbaast is dat in de auto een kaartje van Castrol Formula SLX 0W-30 hangt welk voorbedrukt is voor "autohaus Biegel" (laatste oliewissel)met adres. Dat is de Volvo dealer waar de auto altijd in onderhoud geweest is. Lijkt me toch tamelijk officieel. Of heeft het er iets mee te maken dat die in zuid Duitsland ligt (kouder)?

Ik heb bij de laatste beurt gevraagd of de 0W30 die er in zit problemen kan opleveren. Volgens de garage is dit een olie die Volvo zelf ook gebruikt bij hoogvermogende motoren. Op de rekening naderhand stond 5w40 vermeld ???. Bij navraag hadden ze volgens de medewerker de verkeerde artikelkode gebruikt op de faktuur. Helaas stond op het kaartje aan het stuur ook 5w40 vermeld. Over tegenstrijdigheden gesproken ::). Ik weet nu nog niet wat waarheid is..........
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Johann

Voor de nieuwere motoren met 30d km interval raden ze 0W-30 aan.

Voor de nieuwe R met 20d km interval nog steeds 5W-40 van Castrol.

mathh

mehn

Citaat van: Johann op 30-06-2005 14:24:56
Voor de nieuwere motoren met 30d km interval raden ze 0W-30 aan.

Voor de nieuwe R met 20d km interval nog steeds 5W-40 van Castrol.

<knip>

Johann, geen macro functie op je Sony?  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

Volvo raadde altijd Shell aan, alleen sinds het onder Ford valt ineens Castrol...
Als je overigens op de bulkcontainers kijkt bij dealers zit daar of shell of kroon in.... ;)

Johann

Citaat van: Reitse op 30-06-2005 14:48:41
Volvo raadde altijd Shell aan, alleen sinds het onder Ford valt ineens Castrol...
Als je overigens op de bulkcontainers kijkt bij dealers zit daar of shell of kroon in.... ;)

Bij mijn weten moesten alle gecertificeerde dealers over op Castrol.

En nee er zit geen Makro in mijn Nokia.. :P