Marans Veldhoven, warme ontvangst...

Gestart door yannickdv, 03-10-2015 12:23:38

Vorige topic - Volgende topic

Lunadust

Ik snap je reactie.
Ik heb zelf 10 jaar op een sloperij gewerkt, altijd met een stuk pijp in mij overal. Er komt niemand zonder overleg aan de wrakken.
Het is namelijk je brood, als je enig idee hebt hoeveel er gestolen word.
Van buitenaf is aan iemand niet te zien of ie te goeder trouw is of niet.

Als ik geen boodschap van de baas had, ging je echt het terrein af.
Op welke manier dan ook.
Dan maar geen omzet.

Succes met de V40.
Techneut, geen dichter.

Silverarrow

Ik ben er een aantal keren geweest en werd er altijd goed geholpen, ook als ik liet weten dat ik eerst verder wilde kijken. Daarbij vind ik z'n eerste reactie (kijken doe je met je ogen, niet met je handjes) ook nog wel mee vallen. Terechte opmerking en geen reden om weg te lopen. Blijkbaar dacht hij er hetzelfde over, alleen was z'n woordkeuze minder subtiel. Heeft iedereen volgens mij wel eens last van.

yannickdv

Zijn toon en handgebaren waren alles behalve vriendelijk ;) Kwam echt op ons afgelopen op een manier van "WAT MOT JE JONGUH".

Genoeg om ons te doen omkeren.

Gelukkig was ie het daar wel meer eens.  ;D Dag Marans. Houd je spul maar maat.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Silverarrow

Je hebt een punt, aan de andere kant vraag ik me af hoe jij mij aan zou spreken als ik zou zien dat de deur van jouw auto los zou staan en geheel op eigen initiatief besluit om eens te controleren hoe het dashboardkastje van jouw auto er van binnen uit ziet. Ik durf te wedden dat het niets in de trant van "Pardon heren,  zou u dat niet willen doen?" gaat zijn.

Daarbij is jouw redenatie niet alleen op hem van toepassing, maar ook op jezelf. Als jij had gereageerd door je excuses aan te bieden, dan was het gesprek waarschijnlijk ook anders afgelopen.

cornelis-b

Waar gaat dit in godsnaam over? Kom je bij Onne van der Stdt in Zaandm en je trekt een kap open van een auto zonder dat je jezelf hebt gemeld dan jagen ze je ook van het terrein af. Meld je jezelf op kantoor en zegt ik zoek diverse onderdelen van een 850 dan zeggen ze er staan er drie en kijk maar of er op / aan zit wat je nodig hebt en je kan je gang gaan. Heb je gevonden wat je zocht ga je naar kantoor en dan reken je af.

Ik begrijp de hele discussie niet hoor, als ik straks langs je auto loop Yannic en ik duik er onder dan kom je met een honkbal knuppel naar buiten. Al zeg ik "ik wilde alleen even kijken hoe de draagarm vast zit" daar heb je dan maling aan.

Zinloze discussie en bij Marans nog nooit een probleem gehad als je jezelf maar even meld.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Marc O.

Laten we effe niet vergeten dat auto's bij Marans en iedere andere sloper een wat andere korte termijnverwachting hebben dan de gemiddelde forumauto.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat ze bij Marans niet willen dat je zomaar in een van hun auto's gaat neuzen. Dat hadden ze echter ook op een normale manier kunnen melden. Als iedereen meteen zo tekeer gaat als 'm iets niet aan staat dan wordt de wereld er ook niet leuker op. En ondertussen maar klagen dat de maatschappij verloedert. Persoonlijk had ik 'm ook de middelvinger gegeven en was m'n geld elders gaan uitgeven.
...The Nile isn't just a river in Africa...

innocenti

Sorry Marc. Maar ik vind in deze echt dat je de zaak omdraait. De maatschappij verloederd omdat we met zn alle denken dat alles veroorloofd is. Als TS zich voorgesteld had was er niks aan de hand geweest. Hij lokt de reactie uit, dan moet je niet vallen over de reactie die je krijgt.

Willen we de verloedering zoals jij schets tegengaan begint een betere wereld bij onszelf! Heb gewoon respect voor n ander en in dit geval respect voor zijn handel.

Marc O.

Citaat van: innocenti op 04-10-2015 00:19:08
Willen we de verloedering zoals jij schets tegengaan begint een betere wereld bij onszelf! Heb gewoon respect voor n ander en in dit geval respect voor zijn handel.

Helemaal mee eens hoor, en ik dacht dat ik dat ook niet had ontkend, echter...

Citaat van: innocenti op 04-10-2015 00:19:08
de reactie die je krijgt

...is dit dezelfde soort verloedering maar dan op een andere manier geuit.

Kortom, beiden hadden zich anders moeten gedragen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

de Boeing

Zelf ben ik ook niet zo gecharmeerd van marans (duur/onvriendelijk, al werd dat naarmate het gesprek wat vorderde beter, met uitzondering van de prijs).
Betere ervaringen heb ik met Estateservices (altijd goed geholpen en vriendelijke kerel, prijs 2dehands onderdelen viel me ook heel goed mee), Verwijst (correct en ik mocht het er ook zelf demonteren) en Rima (best indrukwekkend georganiseerd daar achter de schermen, ik moest er lang wachten maar wel correct geholpen en prijzen viel me heel goed mee)

BBS

Marans heeft de spullen die van HEM zijn, jij als koper wilt de spullen graag overnemen. Dan dien je je als koper kenbaar te maken aan de verkoper. Simpel zat.
Als jij graag spulletjes wilt hebben, dan dient dat op zijn minst een vraag waard te zijn. Ik zou het zelfde gedaan hebben als de verkoper.

Hoe betrouwbaar -ofniet- je kunt niet aan een gezicht zien wat de bedoeling is.
Wil je wat hebben, eerst ff netjes vragen en dan halen/kijken... ;)

Draai het eens om? Jij hebt iets wat je te koop hebt staan en ineens zit een vreemde snuiter ongevraagd aan jouw spullen... Wat zou jij dan doen Yannick??
Volvoloos....

Vulk

Persoonlijk vind ik het ook vrij 'grof' om direct een topic te starten en die mens een slechte naam te geven zonder dat hij de kans krijgt om zich te verdedigen.
Elk verhaal heeft twee kanten.

vincen tdi

Ik ben zelf nog nooit bij Marans geweest, maar het lijkt mij toch vrij eenvoudig om dit op te lossen door bij de ingang al duidelijk kenbaar te maken dat er zonder toesteming niet aan de wrakken/slopers gezeten mag worden.  :eusa_whistle:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

)()()sT

Citaat van: Vulk op 04-10-2015 11:31:30
Persoonlijk vind ik het ook vrij 'grof' om direct een topic te starten en die mens een slechte naam te geven zonder dat hij de kans krijgt om zich te verdedigen.
Elk verhaal heeft twee kanten.

Eens... Beetje gejammer zo.
Hou er rekening mee dat deze groep misschien niet de meest-didactisch onderlegde groep mensen zijn. Ik denk dat ze overspoeld worden door "lijkenpikkers" die denken zomaar over het terrein te struinen. Dat jullie te goedertrouw zijn kan hij niet zien.

NinaPaul

Al ben ik er nooit geweest zal er vast een bordje hangen "toegang verboden voor onbevoegde" en/of artikel 461 of iets dergelijks.

Wetboek
CiteerHij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.

Verder vind ik het de omgekeerde wereld dat er maar vanuit wordt gegaan dat je ergens aan mag zitten als er geen bordje hangt.
Zet jij een bordje op je geparkeerde auto? Bij een open raam? etc.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 04-10-2015 11:50:07
Verder vind ik het de omgekeerde wereld dat er maar vanuit wordt gegaan dat je ergens aan mag zitten als er geen bordje hangt.
Zet jij een bordje op je geparkeerde auto? Bij een open raam? etc.

Ik wil je gerust uitdagen achterom te komen om aan m'n auto te prutsen.
Bordje of niet, ik neem alle verantwoordelijkheid op me.