Marans Veldhoven, warme ontvangst...

Gestart door yannickdv, 03-10-2015 12:23:38

Vorige topic - Volgende topic

yannickdv

Vanochtend even naar Marans in Veldhoven geweest. Mijn oma heeft helaas met de V40 mijn auto geschampt en vervolgens een deuk gereden in het hek van de buren, resultaat, kapotte knipper, bumper en kvs lekkage.

Dus gebeld voor een bumper en knipper, geen probleem hadden ze.

Nou mooi wij daar net heen, lopen het terrein op, en mn vader en ik hadden het net over waar de lekkage vandaan kwam (hadden net de radiateur af laten persen en die was oke). Ik zag links een V40 staan met de kap los dus dacht, goh laat ik even kijken hoe dat zit met dat gekke klemmetje daar boven, is die van ons misschien kapot. Nou, ik had de kap geen seconde open en toen luidde er een "HEE" uit het kantoortje. Wij kijken op, en meteen schreeuwt meneer tegen ons "KIJKEN DOEN WE NIET MET DE HANDJES HE". Nou sorry hoor, ik wist niet dat je boos werd.

Mijn vader was er snel klaar mee en zei, nou dan kom ik niks kopen. Doei he. Waarop hij reageerde, "Ja flikker maar op"... :( ???

Al met al dus een lekker warme ontvangst, vandaar dat wij Marans in Veldhoven een ijskoude douche geven.

Helaas. Had er graag een paar onderdeeltjes willen kopen. Misschien had ik nergens aan kunnen zitten, maar dat kan ook op een andere manier.

Ik weet niet of anderen een zelfde ervaring hebben met deze jongens maar ik deel het hier even.

Groet,

Yannick
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

leeroy

Ik ben er een paar keer geweest maar koop er niks meer, ik vindt de prijzen nogal aan de hoge kant. Ik ga voortaan naar Veghel daar zit nog een sloop waar je zelf nog wat kan rondkijken en loshalen.

yannickdv

Welke is dat in Veghel?

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ie niet verkeerd geprijsd was, voor de bumper vroeg hij 75 euro, waar Rima 150 vraagt..

Moet nog even navragen hoeveel delen er van de auto zelf bij zitten bij Rima haha.
Groet, Yannick

innocenti

Ik ben al vaker bij Marans geweest en altijd prima geholpen. En eigenlijk vind ik dat de beste man gelijk heeft en je gewoon had kunnen vragen of je ff kon kijken ipv overal gelijk aan te zitten. Je had ook je excuses kunnen maken en ff de situatie uit kunnen leggen. Dan was kijken waarschijnlijk geen probleem geweest.

Bekijk de situatie maar eens vanuit zijn kant. Wat als iedereen dat zo bij hem op het terrein doet.

Boeijke

Dan moeten ze zorgen dat je het terrein niet op kunt. Bij Rima en Verwijst kun je zo het terrein niet op. Daar moet je langs een balie.
En hun bepalen dan wel wie ze het terrein oplaten.
Ze hebben in mijn ogen nooit uitgeblonken in vriendelijkheid. En prijstechnisch zitten ze ook vaak aan de hoge kant.

innocenti

Ik snap zo'n reactie niet. Waarom zijn er zoveel mensen die vinden dat ze ongevraagd aan spullen van een ander mogen zitten? T is toch een kleine moeite om t te vragen.

yannickdv

Ja ik geef mijn fout ook toe. Maar ik vind de manier waarop hij mij daarop wijst ongepast.

Tenminste, als je klanten wilt hebben.

Als ie ze niet wil hebben, vooral zo doorgaan.
Groet, Yannick

hansje

Helemaal een met "Innocenti" als ik ergens voor de 1e keer kom stel ik me ook altijd eerst voor.
Het is hun "brood".  Mocht ik bijvoorbeeld bij een forumlid iets aanschaffen duik ik ook niet zijn garage in.

Hans

850-2.520V-Driver

Ben er al vrij vaak geweest en 't zijn eigenlijk best vriendelijke lui. Te duur, ja klopt, maar als je even heel snel wat nodig hebt, grijp je niet mis en zijn 't meestal vrij nette spullen.
Ik ben daar inderdaad zelf ook nog nooit even een auto ingedoken, dus wat dat betreft kan ik me zeker vinden in de opmerking van Innocenti.
Dat je wellicht ook op een andere manier iemand toe kunt spreken ben ik dan weer met Yannick eens.

yannickdv

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 03-10-2015 13:51:53
Ben er al vrij vaak geweest en 't zijn eigenlijk best vriendelijke lui. Te duur, ja klopt, maar als je even heel snel wat nodig hebt, grijp je niet mis en zijn 't meestal vrij nette spullen.
Ik ben daar inderdaad zelf ook nog nooit even een auto ingedoken, dus wat dat betreft kan ik me zeker vinden in de opmerking van Innocenti.
Dat je wellicht ook op een andere manier iemand toe kunt spreken ben ik dan weer met Yannick eens.

Zeker weten. Ik ben het ook wel met Innocenti eens, maar een simpele "Pardon heren, zou u dat niet willen doen" had gewoon volstaan. Was ie nu €95 rijker geweest.

Misschien nog wel meer als ie een setje mistlampen en alarmsirene gehad had  :eusa_dance:
Groet, Yannick

innocenti

Blij dat je zo reageert. En met je ff voorstellen en vragen of je mag kijken zal ook hij heel anders reageren. Zijn reactie kan je afkeuren, maar jij lokt m uit.

yannickdv

Citaat van: innocenti op 03-10-2015 13:59:49
Blij dat je zo reageert. En met je ff voorstellen en vragen of je mag kijken zal ook hij heel anders reageren. Zijn reactie kan je afkeuren, maar jij lokt m uit.

Ja ik snap je redenatie. Ik zou er ook niet blij mee zijn als iemand in mn spullen ging neuzen. Maar ik blijf bij mijn punt, de manier waarop.
Groet, Yannick

Spin!

Ik ben laatst geweest voor die T-5R die ze hebben staan (in zeer trieste toestand overigens maar daar kunnen zij niet aan doen). Ik had van tevoren gebeld en ben eerst naar de balie gelopen en mezelf voorgesteld. Ben uiterst vriendelijk geholpen daar. Kreeg zelfs de sleutels van die T-5R mee zonder dat er iemand mee liep.

Ze zijn niet echt buigzaam wat prijzen betreft, maar dan denk ik maar dat ze dik beleg gewoon lekker vinden op de boterham...geef ze eens ongelijk.

Misschien was hij met het verkeerde been uit bed gestapt (of met het goede been uit het verkeerde bed).

www.vm-parts.nl

yannickdv

Citaat van: Spin! op 03-10-2015 14:21:43
Ik ben laatst geweest voor die T-5R die ze hebben staan (in zeer trieste toestand overigens maar daar kunnen zij niet aan doen). Ik had van tevoren gebeld en ben eerst naar de balie gelopen en mezelf voorgesteld. Ben uiterst vriendelijk geholpen daar. Kreeg zelfs de sleutels van die T-5R mee zonder dat er iemand mee liep.

Ze zijn niet echt buigzaam wat prijzen betreft, maar dan denk ik maar dat ze dik beleg gewoon lekker vinden op de boterham...geef ze eens ongelijk.

Misschien was hij met het verkeerde been uit bed gestapt (of met het goede been uit het verkeerde bed).

XD Dat hoop ik inderdaad haha.

Maar qua prijs vond ik hem dus helemaal niet verkeerd. Ik heb omgekeerde ervaring als iedereen anders hahaha.
Groet, Yannick

760Turbo

Citaat van: leeroy op 03-10-2015 12:34:16
Ik ben er een keer geweest maar koop er niks meer, ik vindt de prijzen nogal aan de hoge kant. Ik ga voortaan naar Veghel daar zit nog een sloop waar je zelf nog wat kan rondkijken en loshalen.

Ik ben er heeeeel lang geleden geweest en toen waren ze prijstechnisch al niet echt aantrekkelijk maar ze hebben wel alles.
Zelf ga ik ook naar v Zutphen in Veghel, niet duur en je mag zelf demonteren(als ze het niet los hebben liggen) maar omdat ze alle merken  hebben ipv alleen Volvo grijp je wat meer mis dan bij Marans of Rima.
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420